kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | GATE Tanárképző Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 249 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| A kertészeti oktatás vázlatos története | 5 |
| Az alsófokú kertészképzés | 6 |
| Az alsófokú kertészképzést szolgáló iskolák | 7 |
| Középfokú kertészképzés | 11 |
| Felsőfokú kertészképzés | 14 |
| A kertészeti szakmunkásképző intézet és kertészeti szakközépiskola tantervének felépítése | 19 |
| A kertészeti szakmunkásképző intézet célja és feladatai | 21 |
| A kertészeti tantárgyak a szakmunkásképző intézeti tanítás rendszerében | 21 |
| A kertészeti szakközépiskola célja és feladatai | 29 |
| A kertészeti tantárgyak a szakközépiskolai tanítás rendszerében | 30 |
| Tantárgycsoportok közötti összefüggések | 38 |
| A kertészeti tantárgyak sajátosságai és azok pedagógiai konzekvenciái | 47 |
| A kertészeti tantárgyak sajátosságai és felépítése | 47 |
| A kertészeti tantárgyak és a termesztési folyamatok sajátosságainak pedagógiai konzekvenciái | 50 |
| Az oktatási folyamat általános törvényszerűségeinek érvényesülése a kertészeti tantárgyak tanításában | 53 |
| Célkitűzés | 54 |
| Előkészítés | 56 |
| Új ismeretek feldolgozása | 58 |
| A pedagógiai megismerés induktív menete | 58 |
| Elemzés és általánosítás | 60 |
| A megismerés deduktív menete | 64 |
| Az ismeretek megszilárdítása, rögzítése | 66 |
| Alkalmazás | 67 |
| Ellenőrzés | 69 |
| Megbeszélés | 77 |
| Értékelés | 77 |
| A kertészet tantárgyainak tanításakor alkalmazható módszerek és azok megválasztását meghatározó tényezők | 79 |
| Módszerek | 79 |
| Közlés | 80 |
| Utasítás | 82 |
| Elbeszélés | 82 |
| Leírás | 84 |
| Magyarázat | 85 |
| Előadás | 87 |
| Bemutatás | 88 |
| Megfigyelés | 107 |
| Beszélgetés | 108 |
| Tanulás könyvből | 110 |
| Gyakorlás | 111 |
| Tanulói kísérlet | 113 |
| Összefüggő felelet | 114 |
| A módszereket meghatározó tényezők | 115 |
| A kertészeti tantárgyak tanításakor alkalmazható oktatási eszközök | 121 |
| Az absztrakt fogalmi közlés eszközei | 124 |
| A tankönyv | 124 |
| Kézikönyv, lexikon , szótár | 125 |
| Programozott tankönyvek | 126 |
| Auditíven ható eszközök | 127 |
| Hanglemez | 127 |
| Magnószalag | 128 |
| Rádió | 128 |
| Vizuálisan ható eszközök | 129 |
| Kétdimenziós eszközök | 129 |
| Háromdimenziós eszközök | 143 |
| Auditíven és vizuálisan ható eszközök | 147 |
| Hangosfilm | 147 |
| Televízió | 147 |
| Oktatógép | 149 |
| Nyelvi laboratórium | 151 |
| A tanítás alapvető szervezeti formájának és típusainak alkalmazása a kertészeti tantárgyak tanításakor | 153 |
| Óratípusok és felépítésük | 155 |
| Bevezető óra | 155 |
| Előkészítő óra | 158 |
| Új ismeretek feldolgozására szánt óra | 159 |
| Az ismeretek megszilárdítására szánt óra | 162 |
| Alkalmazásra szánt óra | 165 |
| Ellenőrző óra | 166 |
| Kombinált óra | 168 |
| Megbeszélő óra | 171 |
| Értékelő óra | 172 |
| A kertészeti tantárgyak tanításának tervezése, felkészülés a tanítási órára | |
| A tanítási óra előkészítése és levezetése | 173 |
| A tanítás tervezése, felkészülés a tanítási órára | 173 |
| Folyamatos felkészülés | 173 |
| Általános felkészülés | 174 |
| Tematikus tervezés | 184 |
| A tanítási óra konkrét megtervezése | 190 |
| Megjegyzések a kabakosok c. téma tiszta típusú óráihoz | 198 |
| A tanítási óra előkészítése | 204 |
| A tanítási óra levezetése | 206 |
| A kertészeti tantárgyak tanításakor alkalmazható egyéb szervezeti formák | 209 |
| A szakkör | 210 |
| A tanulmányi kirándulás | 216 |
| Az üzemlátogatás | 217 |
| A tanulmányút | 218 |
| A társadalmi munka | 223 |
| A kertészeti tantárgyak tanításának sajátos személyi és tárgyi feltételei | 225 |
| A kertészeti tantárgyak tanításának személyi feltételei | 225 |
| A kertészeti tantárgyak tanításának tárgyi feltételei | 228 |
| Tanterem | 229 |
| Szertár | 231 |
| Élősarok | 233 |
| Bemutatókert | 234 |
| Technikai gyakorlóterület | 235 |
| Tangazdaság - bázisgazdaság | 236 |
| Könyvtár | 237 |
| Tanári dolgozószoba | 238 |
| Irodalomjegyzék | 240 |
| Tartalomjegyzék |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.