| A jogegyesítés - korunk követelménye | 29 |
| A külkereskedelem jelentőségének növekedése | 29 |
| Erőfeszítések a közjogi akadályok elhárítására | 31 |
| A magánjogi-polgári jogi szabályozás különbözőségéből adódó bizonytalanság | 31 |
| A különbözőség okai | 33 |
| Erőfeszítések a nemzetközi kereskedelem jogának egységesítésére | 35 |
| Az adásvétel | 36 |
| A nemzetközi fizetések | 40 |
| A választott bíráskodás | 42 |
| A hajózás, a fuvarozás, az ipari tulajdon és a szerzői jogok védelme terén | 44 |
| Az UNCITRAL feladata és tevékenysége | 48 |
| A jogegyesítési tevékenység területei és módszerei | |
| Szervezetek | 52 |
| A jog és az általános feltételek egységesítésének összefüggése | 53 |
| Direkt és indirekt jogegyesítés | 62 |
| A regionális és univerzális törekvések kapcsolata | 70 |
| A jogegyesítés igénye a KGST-ben | 73 |
| Az Általános Szállítási Feltételek kialakulása, fejlődése | 77 |
| Az általános feltételek a KGST megalakulása előtti időkben | 77 |
| Az 1951. évi KGST Általános Egységes Kereskedelmi Feltételek | 79 |
| Bilaterális általános feltételek a KGST-n kívüli szocialista országokkal | 80 |
| Az 1958. évi ÁSZF | 81 |
| Bilaterális kiegészítések, tartalmuk korlátai | 83 |
| Az elszámolási rendszer továbbfejlesztése | 87 |
| Az 1968. évi ÁSZF | 87 |
| Típusfeltételek | 89 |
| Bilaterális ÁSZF-ek a távolkeleti szocialista országokkal | 89 |
| Kubai ÁSZF | 90 |
| ÁSZF-ek Jugoszláviában | 90 |
| A KGST Általános Szállítási Feltételek - Eredmények és feladatok | 93 |
| Az ÁSZF, a nemzetközi vételre széles körben alkalmazott direkt, egységes normarendszer | 93 |
| Az ÁSZF az eddigi legfeljettebb megoldás | |
| Direkt és indirekt módszer komplex alkalmazása | 94 |
| Vertikális egység | 94 |
| Anyagi és eljárásjogi szabályozás összekapcsolása | 95 |
| Külső egység | 96 |
| Az általános jogi rendszer része | 96 |
| A fejlesztés rövidtávú feladatai | 96 |
| Vannak-e távolati feladatok? | 98 |
| Általános feltétel vagy jogszabály? | 99 |
| A jog és az általános feltétel viszonya | 99 |
| Jog, amely a szállítási feltétel struktúráját követi | 101 |
| A továbbfejlesztés feladatai | 102 |
| Szállítási feltételek mint az ÁSZF kiegészítői | 103 |
| Az Általános Szállítási Feltételek és a jogegyesítés | 105 |
| Része-e az ÁSZF a jogegyesítési folyamatnak? | 105 |
| Az ÁSZF sajátos vonásai - a szocialista gazdasági együttműködés | 107 |
| A külkereskedelmi forgalom determináltsága (gazdaságpolitika, tervkonzultáció, termelési együttműködés, árucsereforgalmi államközi megállapodások) | 108 |
| A polgári jogi szerződés determináltsága (alanyok, tárgy, határidő, ár), Determináltság és automatizmus, A Polgári jog sajátos szerepe | 114 |
| Az ÁSZF-et jogegységesítésként való felfogás tagadása | 117 |
| A megvalósítás szintjének különbözősége, a belső megoldások szerepe | 119 |
| A jogegységesítés, mint kifejezés jogosultsága | 122 |
| Az ÁSZF mint a világszerte folyó jogegységesítés része | 123 |
| Az ÁSZF kapcsolata a belföldi jogokkal | 125 |
| A belső joghoz való viszony jelentősége a továbbfejlesztésben | 125 |
| A lex mercatoria nem államok feletti jog | 125 |
| A nemzetközi elemek kohéziója | 126 |
| A koherens szabályozás nem elkülönült normarendszer | 127 |
| A belső joggal való kapcsolat (a nemzeti normarendszer része, visszautalás a nemzeti normarendszerre, az életviszonyok kapcsolata, kiindulási alap, együttes érvényesülés) | 131 |
| Az ÁSZF értelmezése | 133 |
| Speciális problémák felvetése | 133 |
| Az értelmezés módszerei | 133 |
| A jogtudomány szerepe | 136 |
| A bírói gyakorlat | 137 |
| Egységes fórumrendszer | 137 |
| Az ÁSZF kidolgozói | 138 |
| Ha az értelmezésnél más normarendszer szükséges... | 138 |
| Direkt szabályozás és utaló normák az ÁSZF-ben | 141 |
| Kombinált szabályozás | 141 |
| A 110. paragrafus | 141 |
| Az alkalmazás problémái | 143 |
| A 68. paragrafus (3) bekezdése | 144 |
| Más utaló szabályok az ÁSZF-ben | 145 |
| A 110. paragrafustól való eltérés lehetősége | 146 |
| Törekvés a direkt szabályozásra | 146 |
| Az utaló norma sem ad mindig megoldást... | 149 |
| Az ÁSZF mint nemzetközi szerződés | 151 |
| Multilaterális nemzetközi kötelezettség-e az ÁSZF érvényben tartása? | 151 |
| Az ajánlás meghozatalának jogkövetelményei | 152 |
| A tagországok elfogadó nyilatkozatának hatálya | 154 |
| A kötelezettség tartalma (fenntartások, interreláció az elfogadó nyilatkozatok között, módosítás, megszűnés) | 156 |
| A bizonytalanság feloldásának lehetőségei | 160 |
| Nem fontosság szerint | 161 |
| Az ÁSZF normáinak jellege | 163 |
| A megítélés bizonytalansága | 163 |
| Az ÁSZF normáian jellege, a preambulum értelmezése | 163 |
| Az ÁSZF normái jellegének további fejlődése. A diszpozitív normák fejlődésének tendenciái | 169 |
| Az ÁSZF által szabályozott ügyletek köre | 173 |
| Az alanyok köre, a külkereskedelmi monopólium korszerű értelmezése, államigazgatási szervezet mint alany | 173 |
| Az áruk köre | 185 |
| Az ügylettípusok köre. Az "áruszállítás" fogalma | 186 |
| Az állami aktusok a polgári jogi szerződésekre | 191 |
| Az állami és vállalati kötelezettségvállalás különbözősége | 191 |
| A kötelezettségvállalások tartalmi kapcsolata. Az állami kötelezettségvállalás módosulásai, a módosulás hatálya | 192 |
| Egyoldalú állami intézkedések | 196 |
| A szerződés megkötése | 201 |
| A szerződéskötés szerepe az adásvétel létrehozásában | 201 |
| A szabályok jellege | 203 |
| Az akaratmegegyezés szükségessége | 204 |
| A szerződés létrehozása | 205 |
| Írásbeliség | 205 |
| Miben kell megállapodni? | 207 |
| Ajánlati kötöttség | 211 |
| Elkésett, eltérő ajánlatfelfogás | 215 |
| Szerződéskötés előtti tárgyalások | 215 |
| A szerződés tartalma | 217 |
| Az eladó kötelezettségei | 217 |
| Az áru minősége | 217 |
| Az áru mennyisége | 224 |
| Az áru átadása, tulajdonjog, paritás | 229 |
| A vevő kötelezettségei (átvétel, fizetés, egyéb kötelezettségek) | 234 |
| Felelősség a szerződésszegésért | 237 |
| A szabályozás jellemzése | 237 |
| Az eladó késedelmének jogkövetkezményei | 239 |
| Kötbér | 239 |
| Elállás | 242 |
| Kártérítés | 244 |
| A szabályozás rendszere | 245 |
| A mennyiségi hiány. A minőségi hiba és jogkövetkezménye | 246 |
| Javítás, csere | 246 |
| Elállás | 247 |
| Kötbér | 251 |
| Kártérítés | 253 |
| A jótállás | 257 |
| A nemteljesítés | 261 |
| A vevő szerződésszegésének jogkövetkezményei | 264 |
| Az áru átvételének elmulasztása | 264 |
| A fizetés elmulasztása | 265 |
| Az egyéb követelmények megszegése esetén | 266 |
| A felelősség alól mentesítő okok | 267 |
| A továbbfejlesztés napirenden levő kérdései | 268 |
| Kötbérfizetésre vonatkozó szabályok továbbfejlesztése | 270 |
| A kártérítésre vonatkozó egységes normák létrehozása | 278 |
| Az elállás egységes szabályozásának megteremtése | 291 |
| A további fejlesztés | 296 |
| A szerződésszegés szabályozásának rendszere | 296 |
| A felelősség alól mentesítő okok hatóköre | 297 |
| A jótállás és szavatosság egységben történő szabályozása | 298 |
| Nem egységesített normák további egységesítése | 298 |
| Szövegpontosítás | 298 |
| Az ÁSZF hatása más nem egységes normák felelősségi rendszerére | 298 |
| Az ÁSZF felelősségi rendszere és az 1964. évi hágai törvény, valamint az UNCITRAL-tervezet | 299 |
| Az igények érvényesítése | 305 |
| Az igények bejelentése | 305 |
| A jogviták elbírálása | 308 |
| Az elévülés | 313 |
| Az Általános Szállítási Feltételek távlati továbbfejlesztése | 317 |
| Az általános jogi rendszer fejlesztése mint az ÁSZF fejlesztése | 317 |
| A kötelem növekvő részének direkt normákkal való szabályozása | |
| A törvényre jellemző struktúra és szabályozástechnika összekapcsolasa általános feltételek kidolgozásával, elnevezés | |
| A normák jellege, a diszpozivitás jövője | |
| Eszközök és megoldások korszerűsítése | |
| Az anyagi jog és eljárási jog további összekapcsolása | |
| A nemzetközi kötelezettségvállalás formájának fejlesztése | |
| Egységes joggyakorlat | 317 |
| Külső hatások a fejlesztésben | |
| A szabályozott életviszony sajátosságai | |
| Nemzeti jogok | |
| Más régiók jogegységesítési megoldásai | |
| Univerzális jogegyesítési megoldások | 322 |
| Függelék | 325 |