1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kiskereskedelmi árstatisztika módszere

Szerkesztő

Kiadó: Központi Statisztikai Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 85 oldal
Sorozatcím: Módszertani füzetek
Kötetszám: 13
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Gazdaságpolitikai és szociálpolitikai döntéseknél, valamint a lakosság életkörülményeinek vizsgálatánál nélkülözhetetlenek az áralakulásra vonatkozó részletes információk, amelyeket a... Tovább

Előszó

Gazdaságpolitikai és szociálpolitikai döntéseknél, valamint a lakosság életkörülményeinek vizsgálatánál nélkülözhetetlenek az áralakulásra vonatkozó részletes információk, amelyeket a gazdaságstatisztika egyik fontos fejezete az árstatisztika biztosít. Az árstatisztika általános, a népgazdaság egész tevékenységét felölelő rendszerén belül külön-külön vizsgálják a termelés és a fogyasztás (realizálás) áralakulását. A termelői árstatisztika az egyes népgazdasági ágak termékei árainak megfigyelésével, elemzésével, a fogyasztói árstatisztika pedig a lakosságnak a termékekre és szolgáltatásokra fordított kiadásainak áralakulásával foglalkozik. A fogyasztói árindexek kiszámítása Magyarországon un. szekundér árindexekként történik három primér árstatisztika adatai alapján: a kiskereskedelmi, a piaci, valamint a szolgáltatási árstatisztika felhasználásával. Ezek közül legjelentősebb a kiskereskedelmi áruforgalmat (élelmiszerek, élvezeti cikkek, vendéglátás, ruházati- és vegyesiparcikkek) felölelő árstatisztika, mivel a lakosság fogyasztásának több mint 80 %-át a boltokban és a vendéglátóhelyeken szerzi be# Ez a módszertani füzet a kiskereskedelmi forgalom árstatisztikájával foglalkozik, amely a boltokban és vendéglátóhelyeken eladásra kerülő fogyasztási cikkek ténylegesen realizált fogyasztói árának a megfigyelésére irányul. Az árak megfigyelése, az áralakulás meghatározása a fogyasztók szemszögéből, a fogyasztói értékítéletek figyelembevételével történik. Vissza

Tartalom

I. BEVEZETÉS 5
II. A KISKERESKEDELMI ÁRRENDSZER ÉS ÁRSTATISZTIKA JELLEGZETESSÉGEI 1968. ELŐTT 7
III. A KISKERESKEDELMI ÁRSTATISZTIKÁI MEGFIGYELÉSEK 9
1. A fogyasztói árrendszer és árstatisztika alapelvei 9
2. A kiskereskedelmi árstatisztika fogalma, feladata 10
3. Az árstatisztika szervezete 11
4. Az árstatisztikái reprezentáns meghatározása és kijelölése 12
5. Az ár megfigyelési rendszer szervezeti felépítése, vállalatok és boltok kijelölésének módja 16
6. Az ármegfigyelési napok meghatározása 23
7. Az adatgyűjtés rendje, módszere 25
8. Az árjelentések összeállítása 30
IV. KISKERESKEDELMI ÁRINDEXSZÁMÍTÁS 49
1. Az árjelentések feldolgozása, árindexszámítás 49
2. Az adatok publikálása 53
V. MELLÉKLETEK 75
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kiskereskedelmi árstatisztika módszere A kiskereskedelmi árstatisztika módszere

A gerinc megtört.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv