A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A kiválogatás kérdései

A II. Országos Gyógypedagógiai Tudományos Konferencia anyaga


A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

MAKOLDI MIHÁLYNÉ:
a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke
Megnyitó 15
LUGOSSY JENŐ:
a Művelődésügyi Minisztérium miniszterhelyettese
Közoktatásügyünk időszerű kérdései 17
DR. MÉHES JÓZSEF:
a Vakok Országos Nevelő- és Tanintézetének igazgatója, gyermekorvos
A kiválogatás problematikája 21
VINCZE ANTALNÉ:
a Művelődésügyi Minisztérium gyógypedagógiai osztályának vezetője
A gyógypedagógia továbbfejlesztése és a kiválogatás 25
DR. MÉHES JÓZSEF:
a Vakok Országos Nevelő- és Tanintézetének
igazgatója, gyermekorvos
Az egységes szemléletű gyógypedagógiai kiválogatás alapjai 39
A. I. DJACSKOV:
Professzor, az OSzSzK Pedagógiai Akadémiájának Defektológiai Tudományos Kutató
Intézete igazgatója, Moszkva
A fogyatékos gyermekek tanulmányozásának alapelvei és feladatai 51
S.S. SEGAL:
tanár, Gyógypedagógusok Szövetségének elnöke, London
Különleges oktatási módszerek 54
DR.JANINA DOBOSZEWSKA:
egyetemi docens, a Gyógypedagógiai Tudományos Kutató Intézet munkatársa,
Varsó
A gyógypedagógia osztályozása és szervezeti kérdései 58
Dr. M. MAURER:
Professzor, az Orvosi Elbírálási és Munkaképességet Visszaállító Intézet igazgatója, Bukarest
Bacillaris eredetű csont-ízületi megbetegedésekben szenvedő gyermekek és fiatalok
pedagógiai problémái 61
WILIAM GANO:
a Szlovák Pedagógiai Kutatóintézet tudományos dolgozója, Csehszlovákia
A fogyatékos gyermekek szelekciója a Csehszlovák Szocialista Köztársaságban 64
DR. MOLNÁR GYULÁNÉ:
szakfelügyelő
A normál iskolák gyógypedagógiai problémái a reformcélkitüzésekkel kapcsolatban 68
HATOS GYULA:
a Művelődésügyi Minisztérium főelőadója, tanulmányi felügyelő
A súlyosan értelmifogyatékos gyermekek nevelésének- oktatásának alapvető szempontjairól 71
DR. CSABAY LÁSZLÓ:
főiskolai tanársegéd
Az értelmi fogyatékosság kóroktani felosztása a szelekció szempontjából 77
Dr Göllesz Viktor:
főiskolai adjunktus
Az értelmi fogyatékosság diagnosztikájának néhány kérdése a szelekció tükrében 81
Dr. Horváth László:
főiskolai tanár
Az értelmi fogyatékosság therapiás vonatkozásai a szelekció tükrében 86
Simon Ilona
tanár
A debilis és imbecillis gyermekek szétválogatása a gyógypedagógiai iskola előkészítő
és első osztályában az iskolaérettség vizsgálata alapján 90
SZAKBIZOTTSÁGI ÜLÉSEK
május 16
Hallási, látási és beszédfogyatékossági ág szakbizottsága
Dr. BÁRCZI GUSZTÁV:
Kossuth-díjas főiskolai igazgató
Kiválogatási szempontok a hallási fogyatékosok hallásnevelésre való alkalmasságának megítélésében 97
M.I. ZEMCOVA:
Professzor,az OSzSzK Pedagógiai Akadémiájának Defektológiai Tudományos Kutató
Intézete osztályvezetője
A tanulók összetételének vizsgálata és a differenciált oktatás útjai a vak gyermekek
iskoláiban 107
E.H. GETTLIFF:
Tanárképző Intézet igazgatója , Bristol
A vak gyermekek szelekciója és klasszifikációja 114
R DR. M. MAURER
Professzor, az Orvosi Elbirálási és Munkaképességet Visszaállító Intézet igazgatója, Bukarest
A vakok értelmi tevékenységére és a közvetlen környezetben való tájékozódó képességükre vonatkozó kutató módszer 118
LOVÁSZ LÁSZLÓ:
a Művelődésügyi Minisztérium főelőadója
A süketek tanintézeteiben a hallásnevelés kötelező bevezetésének értékelése, a hallásnevelésre alkalmas süketek szelekciója 121
DR. GÖTZE ÁRPÁD IFJ.:
orr-fül-gége szakorvos
Nagyothalló gyermekek korszerű szelekciója
ANGYAL JÓZSEF:
a Siketnémák Országos Tanintézetének igazgatója
Kísérleti adatok a halláshiányos gyermekek szelekciójához . . 129
DR. TEGYEY JENŐNÉ:
a Gyöngénlátók Intézetének igazgatója
A szelekciós szempontok érvényesülésének jelentősége a gyengénlátó tanulók oktatásába 139
PÁLHEGYI FERENC:
tanár
Vak gyermekek beiskolázási vizsgálatának szempontjai 142
MOLNÁR BÉLA
tanár
Iskolaérettségi próbák vak gyermekek kiválogatásához 147
TÓTH György
igazgatóhelyettes és
Verénd József
tanár
Új munkalehetőségek hatása a látási fogyatékosok szelekciójára 157
Dr. RENDI LÁSZLÓ:
orvos, gyógypedagógiai tanár
Modern hallásvizsgáló eljárások jelentősége a hallási fogyatékosok szelekciójában 156
Dr. Hirschberg Jenő:
szakorvos és
SZABÓ LÁSZLÓNÉ:
tanár
A phoniater-orvos és a logoped-tanár együttműködésének fontossága a beszédhibák diagnosztizálásában 159
FLASCH DEZSŐ:
tanár
A gyermek és iskoláskori beszédfogyatékosságok tipológiai vázlatáról 164
DOESCH GYÖRGY
tanár és
PAUEA. KÁROLY
tanár
Az organikus feltételek mint szelekciós tényezők a laringektonizáltak beszédterápiájában 168
M. AUGUSTIN és
M. TBODOHU
Endokrinologiai Intézet tudományos munkatársai, Bukarest
Pszichés szempontok az endokrinopathiában 171
PALOTÁS GÁBOR
főiskolai adjunktus
tanszékvezető
Beiskolázás előtti gyógypedagógiai teendők hallási fogyatékos gyermekeknél 178
ENDREFFY ZOLTÁNNÉ
ALPÁR GYÖRGYNÉ
CSÁNYI YVONNE
PAPP GYULÁNÉ
tanárok
Hallásfogyatékos tanulók szelekciós vizsgálata 182
Értelmi fogyatékossági ág szakbizottsága
május 16
JANKOVICH LAJOSNÉ
főiskolai adjunktus
A gyermekmegismerés alapvető szempontjai a gyógypedagógiai vizsgálatban 189
VLADIMÍR PREDMERSKY
a Szlovák Pedagógiai Kutató Intézet tudományos dolgozója, Csehszlovákia
A politechnikai nevelés lehetőségei a különleges iskolákban 196
LOTHAR HAMMER
igazgató, Berlin
Az iskolailag oktatható értelmi fogyatékos gyermekek kiválogatása és csoportosítása a Német Demokratikus Köztársaságban a lehető leghatékonyabb politechnikai oktatásuk és nevelésük céljából 200
V. MANOVA - TOMOVA
Gyermek gyógyászati Tudományos Kutatóintézet fő munkatársa, Szófia
Rheumás megbetegedésben szenvedő gyermekek pszichés változásai mint speciális nevelésük és oktatásuk alapja 209
LÁNG SÁNDORNÉ
igazgató és
DR. SZÉKELY JÁNOSNÉ
tanár
Nevelési tervjavaslat értelmi fogyatékosok számára a helyes szelekció szolgálatában 212
DR. FAZEKAS ÁRPÁD
főorvos
A Nevelési Tanácsadó szerepe az értelmi fogyatékosság aetiológiájának tisztázásában 216
GÉMESY TIBORNÉ
igazgató helyettes
és
SZENTMÁRTONY GUSZTÁVUÉ
tanár
Szempontok a gyógypedagógiai iskola VIII. osztályát elvégzett tanulók általános iskolai
osztályozó vizsgára bocsátásának kérdéséhez 222
LABORFALUSI GYULA
igazgató helyettes
A gyakorlati foglalkozások problémái és megvalósításuk lehetőségei értelmi fogyatékosoknál 226
VINCZE TAMÁS
pszichológus
Debilis értelmi fogyatékosok gondolkodási sajátosságainak vizsgálata a gyógypedagógiai
iskola felső tagozatában 230
DR. KUN MIKLÓS
főiskolai docens, főorvos
A minimális agykárosodás 234
ILLYÉS SÁNDOR
főiskolai adjunktus
Az agysérült, értelmi fogyatékos gyermekek nevelésének néhány külföldi tapasztalata 237
DR.LÁNYINÉ ENGELMAYER ÁGNES
főiskolai adjunktus
Az át- és visszatelepítési gyakorlat egyes kérdéseiről 241
GAÁL EMIL
igazgató
A szelekció és a debilis tanulók munkaterápiája a gyógyítónevelés területén 244
DR. HÁRDI ISTVÁN
főorvos
Az összehasonlító dinamikus rajzvizsgálatról 247
DR. MOLNÁR ILONA
tanár
A hat éven aluli értelmi fogyatékos gyermekek szelekciója a fejlődéslélektan tükrében 258
SH. J. SCHIP
Professzor,az OSzSzK Pedagógiai Akadémiájának Defektológiai Tudományos Kutató
Intézete osztályvezetője
Vizsgálati eljárások gyógypedagógiai iskolába felvételre kerülő gyermekeknél 261
BÖDÖR JENŐ
a Defektológiai Tudományos Kutat ó Intézet aspiránsa, Moszkva
Néhány szovjet tapasztalat az értelmi fogyatékos tanulók kiválogatás! rendszerének köréből 269
SZIGETI BORBÁLA
főiskolai tudományos munkatárs
Az általános tájékozottság vizsgálata 274
ACZÉL ANNA
tanár
A budatétényi Egészségügyi Gyermekotthonban folyó gyógypedagógiai munka a szelekció
érdekében 279
PLENÁRIS ÜLÉS
május 17
ILLYÉS GYULÁKÉ
főiskolai tanár
A szelekció általános kérdéseihez 287
GEORGE W. LEE
Értelmi Fogyatékosokkal Foglalkozók
Nemzetközi Szövetségének titkára , London
Értelmi fogyatékosok szelektálása és képzése Angliában 292
GOTTFRIED KLUGE
az Orvostudományi Akadémia Orr- gége- fülgyógyászati Klinika hang- és beszédzavar kezelési osztályának munkatársa, Drezda
Az újszülött korban, eritroblastózis főtálisban megbetegedett gyermeki iskolai
előmeneteléről 297
DR.LUDVIK EDELSBERGER
a Defektológiai Kutató Intézet munkatársa, Prága
A defektológiai diagnosztika sajátosságai 310
DR. TALLIÁN FERENC
egyetemi tanársegéd
és munkatársai
A szülészeti műtétek és defektivitás összefüggései 316
MEIXNER ILDIKÓ
tanár
A kapcsolás problémájának egy megoldási módja a gyógypedagógiai határesetek olvasás tanításában 325
DR. KLEININGER OTTÓ
egyetemi tanársegéd
Az imbecillis és debilis oligofréniák néhány pszichopathológiai problémája 329
VINCZE TAMÁSNÉ
Defektológiai laboratórium vezetője
Az értelmi fogyatékosság komplex vizsgálata 333
PAPP GYÖRGY és
TÓTH GYÖRGY
igazgatóhelyettesek
Gyakorlati foglalkozás az értelmi fogyatékosok ki válogatásnak szempontjából 337
DR. LŐRINCZ ISTVÁN
főorvos
A debilitás és mentális retardáció elkülönítése a beiskolázás előtti vizsgálatok metodikájában 340
KELÉDI FERENC
tanár
A gyógypedagógiai szelekció és a jelenlegi áttelepítési rendszerünk kritikája 346
HOZZÁSZÓLÁSOK
ZÁRÁS
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv