| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| A világelsők között 1878-1899 | |
| A Ganz-gyár villamossági osztályának alapítása és az első évek eredményei | 9 |
| Az 1883. évi bécsi villamossági kiállítástól a transzformátor-rendszeren feltalálásáig | 27 |
| A transzformátor-rendszer feltalálása | 38 |
| A transzformátor-rendszer bemutatása, az első erőtelepek | 45 |
| Harc a transzformátor-rendszer szabadalmaztatásáért | 51 |
| A transzformátor-rendszer diadalútja | 58 |
| A magyar általános hitelbank uralomra jutása a vállalat életében | 68 |
| Üzemfejlődés: a termelés mennyiségének és technikájának alakulása a századfordulóig | 26 |
| A villamossági gyár fejlődésének megtorpanása a századforduló éveiben | 93 |
| A megtorpanás korszaka 1900-1919 | |
| A Ganz-gyár és a Hitelbank | 92 |
| Az első villamos nagyvasúti próbálkozás | 102 |
| A Ganz-féle Villamossági RT megalakulása | 110 |
| Üzleti és üzemi eredmények az 1906-1913. években | 116 |
| Az első világháború kihatásai a gyár életére | 128 |
| A Ganz Villamossági Gyár dolgozóinak helyzete és mozgalmai az 1878-1918-as években | 131 |
| A Ganz Villamossági Gyár 1918-1919-ben | 143 |
| A pangás évei 1920-1944 | |
| A Villamossági Gyár története az 1919-1924-es években | 151 |
| Látszólagos fellendülés az 1925-1929. években | 156 |
| A Bánhidai Erőmű építése, a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal villamosítása, a két Ganz-gyár fúziója, szerződés a General Electric - A. E. G. csoporttal | 170 |
| Az 1929-1933. évi gazdasági válság hatása a konszernre | 177 |
| A Ganz és Társa Villamossági-, gép-, vagon- és Hajógyár munkásainak harca a Bedeaux-rendszer ellen | 184 |
| Készülődés az új háborúra (1934-1938) | 197 |
| A Ganz Villamossági Gyár a második világháborúban | 205 |
| Az újjáépítés és a 3 éves terv (1945-1949) | |
| A felszabadulás és a romeltakarítás | 211 |
| Stabilizáció (az értékálló forint megteremtése) | 228 |
| A gyár újjáépítési terve | 220 |
| A tervgazdálkodás bevezetése. Az első 3 éves terv beindítása és ennek eredményei | 228 |
| A Mátrai Erőmű kereszttekercses turbógenerátorai | 234 |
| A 3 éves terv új gyártmányai | 238 |
| Az 1949. év sikerei | 242 |
| Az első 5 éves terv időszaka (1950-1954) | |
| A terv célkitűzései, fontosabb alkotásaiba való bedolgozás | 247 |
| A tervidőszak új gyártmányai. Bo-Co villamos mozdony | 253 |
| Az export kapcsolatok növekedése | 260 |
| A termelő kapacitás bővítése | 263 |
| Az önelszámolási egységek létrehozása. Gazdasági eredmények grafikonok | 266 |
| Ganz Villamossági Gyárból Klement Gottwald Villamossági Gyár | 271 |
| Az 1953. júniusi párthatározat kihatásai | 272 |
| Átmeneti időszak (1955-1957) | |
| Az átmeneti időszak célkitűzései | 277 |
| A közlekedés korszerűsítése | 288 |
| 1956. évi ellenforradalmi események | 296 |
| A tervidőszak exportja | 301 |
| A második 3 éves terv időszaka (1958-1960) | |
| A terv beindítása, beruházások | 305 |
| A tervidőszak eredményei | 307 |
| Új gyártmányok, teljesítménynövelés, korszerűsítések | 310 |
| Zuglói alállomás | 314 |
| 1300 LE-s Ward-Leonard rendszerű villamos mozdony | 320 |
| Külföldi rendelések a második hároméves tervben | 322 |
| A felszabadulás utáni időszak gazdasági és szociális eredményei a főbb mutatószámok tükrében | |
| A gazdasági mutatószámok fejlődése | 331 |
| A második ötéves terv célkitűzései | 341 |
| Forrásjegyzék | 363 |