| Előszó | 7 |
| Orvosi-Egészségügyi etika | 10 |
| Történet | 10 |
| Normatív és filozófiai orvosi etika | 14 |
| Hippokrátész - hippokrátészi eskü | 15 |
| Az eskü értékelése | 16 |
| Az indiai és a kínai kódex | 20 |
| Az orvosi etikett | 22 |
| Néhány világvallás orvosi-egészségügyi etikája | 25 |
| Katolikus | 25 |
| Protestáns | 26 |
| Zsidó | 28 |
| Iszlám | 28 |
| Hindu | 31 |
| A gyakorlatban alkalmazott általános etikai elvek | 33 |
| Teológiai etika | 34 |
| Kanti deontológia | 34 |
| Utilitarizmus | 35 |
| Aranyszabály | 36 |
| Szituációs etika | 37 |
| Nővéretika | 38 |
| Történet | 38 |
| A nővéri munka és presztizse | 38 |
| Egészségügyi etikett | 41 |
| Az ápolónők nemzetközi kódexe | 42 |
| Orvos-beteg viszony | 46 |
| Paternalizmus - autonómia | 48 |
| Bizalom - szabad orvosválasztás | 50 |
| Az orvos és a beteg erkölcsi felelőssége | 52 |
| Az idősek ellátásának etikai kérdései | 58 |
| Életminőség | 60 |
| A kezelés visszautasítása | 62 |
| Konzílium | 64 |
| Intimitás | 66 |
| Az orvosi műhiba | 68 |
| Reklámozás | 76 |
| Hit helye az orvoslásban - sarlatánság | 79 |
| Placébó | 82 |
| Homoszexualitás | 84 |
| Gyógyszerészetika | 91 |
| Betegtájékoztató | 93 |
| Az önrendelkezéshez való jog | 94 |
| A felvilágosításon alapuló beleegyezés | 98 |
| Betegtájékoztatás - egészségnevelés | 100 |
| Kompetencia - Inkompetencia | 102 |
| A "terápiás privilégium" és az "indokolt" kivétel | 105 |
| A gyógyíthatatlan betegek felvilágosítása | 106 |
| Mit tudnak a betegek és mit szeretnénk tudni? | 112 |
| Ki adja a felvilágosítást? | 113 |
| Tájékoztatás a kockázatról | 114 |
| Hogyan történjen a beteg tájékoztatása | 116 |
| Epilógus | 119 |
| Orvosi titoktartás | 121 |
| Esetek | 121 |
| Ősi norma | 124 |
| Személyiségi jogok tisztelete vagy hasznosság? | 126 |
| Erkölcsi és jogi felelősség | 128 |
| A titok fogalma | 129 |
| Egyén és társadalom | 130 |
| Titoktartás csak 18 éven felüliek esetében? | 133 |
| Beteg és hozzátartozó | 134 |
| Emberen végzett kísérletek | |
| A tudományos kutatás etikája | 137 |
| Történeti áttekintés | 139 |
| Erkölcstelen kísérletek az emberen | 142 |
| Társadalmi érdek - személyi autonómia | 145 |
| Az alanyok kiválasztása | 153 |
| A bizottságok szerepe | 156 |
| Önkéntes kísérleti alanyok és díjazásuk | 157 |
| A folyóiratszerkesztők dilemmája | 159 |
| Következtetések | 159 |
| Az 1975-ös helsinki nyilatkozat | 161 |
| Kadáverek | 165 |
| Abortusz | 168 |
| Eutanázia | 172 |
| A közvélemény és az eutanázia | 174 |
| Aktív-passzív | 179 |
| A nagy világvallások állásfoglalása | 183 |
| Szokásos és rendkívüli eszközök | 187 |
| A halálhoz való jog | 190 |
| Súlyosan károsodott újszülöttek | 194 |
| Életminőség | 202 |
| Az "Élő végrendelet" | 204 |
| Beszámíthatóság - "élet-halál" döntések | 206 |
| Sterilizáció | 210 |
| A fájdalom | 213 |
| Történet | 213 |
| Fájdalom - Szenvedés - Bűn - Érdem | 215 |
| A fájdalom érzékelését befolyásoló néhány tényező | 217 |
| Fájdalom Halálbüntetés - Eutanázia | 219 |
| A fájdalom megszüntethetősége | 220 |
| A "kettős okozat" elve | 221 |
| A korlátozott források elosztása | 224 |
| Egyéni döntés és felelősség | 230 |
| Orvosi döntés és felelősség | 232 |
| Sorolási (szelekciós) elvek | 234 |
| Prognózis | 236 |
| Pszichológiai és környezeti tényezők | 237 |
| Randomizáció | 237 |
| A halál közvetlen veszélye | 238 |
| Életkor | 239 |
| Piaci mechanizmusok bevezetése | 239 |
| Társadalmi érdem | 239 |
| Az eltartottak száma | 241 |
| Szervátültetés | 242 |
| Csúcstechnológia - etikai dilemmák | 242 |
| Recipiensek | 245 |
| Élő és holt donorok | 245 |
| Az agyhalál | 250 |
| A szervek és szövetek adás-vétele | 253 |
| Közvélemény | 254 |
| Mesterséges megtermékenyítés | 256 |
| Az orvosi hálapénz | 259 |
| Az ingyenesség | 261 |
| A hála szerepe | 264 |
| Etikai bizottságok | 267 |
| Miért van szükség etikai bizottságokra? | 268 |
| Az etikai bizottságok összetétele | 269 |
| Irodalomjegyzék | 272 |