kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Táncsics Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 228 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. |
| Előszó | 5 |
| Álmok és a valóság között | 11 |
| A rabszolga-"motortól" a vitorlázókocsiig | 11 |
| Megszelídítik a "fehér felhő" erejét | 13 |
| Megsokszorozott lóerő | 17 |
| Gőzkocsik az utcákon | 18 |
| Megszületik az autó | 23 |
| A bölcsőben: a gázmotor | 23 |
| A kenőanyag- és gázpocsékoló legyőzése | 26 |
| Daimler és Benz | 31 |
| Monsieur Sarazin hagyatéka | 35 |
| A "motorgróf" hallat magáról | 37 |
| Amerika lemarad a rajtnál | 42 |
| Ne csak a bolondok legyenek vevők | 44 |
| Rudolf Diesel tragédiája | 46 |
| Kialakul az autóipar | 51 |
| Opel, Horch és Adler | 51 |
| A termelés és pénzszerzés titkai | 55 |
| A szabadverseny dzsungele | 56 |
| Első díj: egy olajfestmény | 57 |
| Autóval a világ körül | 59 |
| Veszélyes fordulat | 63 |
| A gépkocsi metamorfózisa | 67 |
| A kétkerekű motoros járművektől a tűzoltóautóig | 67 |
| Levegőbe emelkedő járművek | 69 |
| A háború gépesített szakasza | 71 |
| Autókat a tisztek, gránátokat az arcvonal számára | 72 |
| Gördülő erődök | 74 |
| Egy hazafi szanálja magát | 75 |
| A kaucsuk | 79 |
| A gumiabroncs feltalálása | 79 |
| A belgák kongói rémtettei | 81 |
| Időzített bomba | 82 |
| A műkaucsuk születése | 83 |
| A gumi körül megszűnik a barátság | 85 |
| A nagy depresszió | 87 |
| A vegyészek beavatkoznak a természet munkájába | 87 |
| A nafta | 90 |
| Beköszönt a kőolaj korszaka | 90 |
| Az olajtenger nagy és kis cápái | 91 |
| "A nyitott ajtó" politikája | 92 |
| Olajszomj az automobil szülőhazájában | 93 |
| Az olajtermékek értékéről | 94 |
| Zsákutcában az olajimperializmus | 96 |
| Üzemanyag retorikából | 96 |
| Az IG Farben és a Standard Oil kapcsolata | 97 |
| Apróságokról nagy betűvel | 99 |
| Egy pillantás a motorházba | 99 |
| Ezüst anyagból | 100 |
| A porlasztó története | 102 |
| A problémák problémája | 103 |
| Történetek a hűtőről | 105 |
| Az erőátvitel | 107 |
| "Gyeplőre" is szükség van | 108 |
| Rugózás és lökésgátló | 109 |
| Gördülőcsapágyak és csavarok | 110 |
| Alváz és karosszéria | 111 |
| Háborúk és válságok között | 114 |
| Spekulációk és spekulánsok | 114 |
| Kiárusítás dollárért | 115 |
| Detroitban | 116 |
| A motorizált lét | 118 |
| A szakadék szélén | 119 |
| Lóerők és a politika | 123 |
| Hitler motorizálni kezd | 123 |
| A fasizmus országútjai | 124 |
| A "csodálatos" KdF-kocsi története | 127 |
| Henry Ford rendjelet kap Hitlertől | 130 |
| A halálkereskedők erkölcse | 131 |
| Nincs új a nap alatt | 132 |
| A "Berlin NW 7" iroda páncélszekrényei | 134 |
| Az orosz csoda | 136 |
| Versenyek, győzelmek, rekordok | 138 |
| Megbízhatósági próba vagy rekordhajsza? | 138 |
| A kompresszor korszaka | 140 |
| Egy romantika nélküli foglalkozás | 142 |
| A monopóliumok harca | 145 |
| "Manócskák..." | 148 |
| Első díj: egy szép lány | 151 |
| A Rosemeyer-eset | 152 |
| Az "ezüstfarkasok" vége | 154 |
| Vég vagy újrakezdés? | 155 |
| Autósport mindenki számára | 156 |
| A második világháború után | 158 |
| A "csúf kacsa" öröksége | 158 |
| Mindenki mindenki ellen | 160 |
| A "farkastörvény" | 164 |
| A béke útjain | 167 |
| Ahol valamikor faekék szántottak | 167 |
| A Pobjedától a Csajkáig | 169 |
| Marhaláncokkal és burgonyaprésekkel kezdődött | 170 |
| Ami a "pappendekli hetvenest" illeti | 170 |
| Egy népes család | 172 |
| Az Octavia nyeri a versenyt | 173 |
| Lengyelország is jelentkezik | 174 |
| Ez is benne van a mérlegükben | 175 |
| A jövő autója | 178 |
| A nullhengeres autó | 178 |
| A forgódugattyús motor | 179 |
| Próbaúton a rakétaautóval | 181 |
| Mikorra várható az atomautó? | 182 |
| Autóval a levegőben | 182 |
| Az elektormobil visszatérése | 183 |
| Balesetbiztosítás | 185 |
| A zöld hullám | 187 |
| A jövő álomútjain | 189 |
| A csillaggarázstól az "autóhotelig" | 191 |
| A városi forgalom ma és holnap | 192 |
| A magyar autógyártás és -közlekedés rövid története (Feledy Béla) | 195 |
| Bánki - Csonka - Röck | 197 |
| MARTA | 199 |
| MÁG | 199 |
| Fejes Jenő szerepe a magyar autógyártásban | 201 |
| Rába | 201 |
| MÁVAG | 202 |
| GANZ - Jendrassik | 203 |
| LÁNG | 204 |
| WM | 204 |
| Karosszériagyártás | 205 |
| Csepel Autógyár | 205 |
| IKARUS | 207 |
| Az első gépkocsi, az autóklub megalakulása | 208 |
| Postaszállító gépjárművek | 209 |
| Postai autóbuszjáratok | 209 |
| Autótaxi | 210 |
| MÁVAUT | 211 |
| Fővárosi Autóbuszüzem | 211 |
| Teherautófuvarozás | 212 |
| Történeti áttekintés | 215 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.