kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Pont Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 258 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-9312-54-1 |
| Köszönetnyilvánítás | 4 |
| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| Szüksége van-e a pszichoanalízisnek a közvetlen megfigyelésre épülő fejlődéslélektanra? | 11 |
| Előzmények | 11 |
| Új csecsemőszemlélet | 12 |
| Rekonstrukció versus közvetlen megfigyelés | 13 |
| A rekonstruktív fejlődéslélektan problémái | 15 |
| Pszichoanalízis és közvetlen megfigyelés: összeegyeztethető-e vagy nem? | 16 |
| Empátia | 16 |
| Viselkedés és átélés | 17 |
| Normalitás és patológia | 17 |
| Alkalmazkodás és konfliktus | 18 |
| A rekonstruált és a valódi gyermek | 19 |
| Összefoglalás | 23 |
| A kompetens csecsemő | 24 |
| Vizsgálati módszerek | 24 |
| A preferencia-paradigma | 24 |
| A habituációs paradigma | 26 |
| A meglepődési paradigma és a familiarizáció-újdonság módszer | 26 |
| A megfigyelési technológia és a műtermék gyanúja | 27 |
| Kísérleti eredmények | 28 |
| Vizuális észlelés | 28 |
| Auditív észlelés | 30 |
| Szaglás és ízlelés | 31 |
| Keresztmodális észlelés | 32 |
| Összefoglalás | 35 |
| Autizmus és szimbiózis: kritikai szemszögből | 37 |
| Autisztikus pszichózisok | 37 |
| Az autizmus mint normál fejlődési szakasz | 38 |
| Érvek az autizmusfogalom megtartása mellett | 40 |
| A fogalom relativizálása | 40 |
| Az autizmus, mint neurológiai fejlődési szakasz és a korai kompetenciák pszichikai jelentéktelensége | 42 |
| Autizmus és alvás | 44 |
| Összefoglalás | 44 |
| Szimbiózis | 46 |
| A fogalom tisztázása | 46 |
| Szimbiotikus pszichózisok | 46 |
| A szimbiózis mint normál fejlődési szakasz | 47 |
| Érvek a szimbiózisfogalom megtartása mellett | 48 |
| A szimbiózis mint kapcsolat | 48 |
| Kitérő: A kompetens csecseő II.: Interakciós kompetencia | 50 |
| A szimbiózis mint fantázia | 56 |
| A szimbiózis mint meghatározó pillanat | 57 |
| Összefoglalás | 62 |
| A szimbiózisfogalom klinikai haszna | 63 |
| Az érzékletek egysége és az észlelés folyamata | 65 |
| A szelférzet (sense of self) mint a fejlődés szervezőelve | 65 |
| A szelférzet fejlődési szintjei | 66 |
| A bontakozó szelférzet | 67 |
| A bontakozó szelférzet prereflexív természete | 73 |
| A bontakozó szelférzet klinikai jelentősége | 74 |
| A magszelférzet és összetevői | 74 |
| A szelf, mint a cselekvések előidézője | 75 |
| Szelfkoherencia | 77 |
| Kitérő: A hasítás kritikája | 81 |
| Szelfaffektivitás és emlékezet | 84 |
| Összefoglalás | 85 |
| A self-with-other mint a szimbiózis utódja | 86 |
| A szelférzet klinikai jelentősége | 88 |
| A diszkrét affektusok | 90 |
| Történeti áttekintés | 90 |
| Az affektusok az akadémikus pszichológiában | 90 |
| Az affektusok az akadémikus fejlődéslélektanban | 92 |
| Az affektusok újrafelfedezése | 94 |
| Etológiai elméletek | 94 |
| Tökéletesített mérési módszerek | 95 |
| Arckifejezés és érzés | 96 |
| A kérdésfeltevés | 96 |
| Affektuskifejezések a csecsemők arcán: eredmények | 99 |
| Az arckifejezés és az érzés kezdeti összhangja | 103 |
| Az érzés feedback-elmélete | 104 |
| Kiegészítések | 107 |
| Érzelem-előfutárok, érzelmek, érzelemcsaládok | 108 |
| A szelf affektív magja és a szelférzet kontinuitása | 112 |
| Az affektusfejlődés pszichoanalitikus elmélete | 114 |
| Bevezetés | 114 |
| A pszichoanalitikus affektuselmélet vázlata | 115 |
| Közös témák a pszichoanalitikus és az akadémikus affektuspszichológiában | 120 |
| Egy integrációs esettanulmány | 122 |
| Következtetések | 127 |
| Indulatáttétel és arckifejezés | 131 |
| Interszubjektivitás és affektivitás | 133 |
| Interszubjektivitás | 133 |
| Affect attunement | 135 |
| Példák | 135 |
| Az attunement formái | 136 |
| Az attunement, mint a szülői fantáziák transzmissziós szíja | 138 |
| A harmónia, mint a fejlődés motorja | 139 |
| Interszubjektivitás és ösztönelmélet | 141 |
| A kognitív fejlődés | 144 |
| Piaget elmélete a korai gondolkodásról | 144 |
| A tárgyállandóság kialakulása | 144 |
| A belső kép létrejötte | 148 |
| Összefoglalás | 150 |
| A korai gondolkodás pszichoanalitikus elmélete | 151 |
| Gyermeki grandiozitás | 151 |
| Hallucinatórikus vágyteljesítés | 153 |
| Elsődleges és másodlagos folyamat | 156 |
| Megoldatlan kérdések | 161 |
| Korai tapasztalatreprezentáció, forgatókönyv-elmélet, ismétlési kényszer | 163 |
| Szimbólum, vágy, konfliktus, elhárítás | 170 |
| Fantázia és interakció | 174 |
| Bevezetés | 174 |
| A pszichoanalízis hozzájárulása a csecsemőkutatáshoz: az interakció fantazmatikus dimenziója | 174 |
| Példák | 176 |
| A fantázia az akadémikus fejlődéslélektanban: jelentéstulajdonítások | 178 |
| A múltbéli tapasztalatok belső reprezentációi és ezek interakciós jelentpsége: a kötődéselmélet | 180 |
| A tudattalan fantáziák oksági szerepe az interakcióban | 183 |
| Gyermeki tünetek és tudattalan jelentéstulajdonítás | 185 |
| Összefoglalás: tíz tézis | 188 |
| Nyomonkövetéses vizsgálatok | 190 |
| A kezdetleges fantázia meghatározó ereje | 193 |
| A pszichoanalízis további hozzájárulása a csecsemőkutatáshoz | 194 |
| A csecsemőkutatás klinikai jelentősége | 199 |
| Esetleírások és néhány fontosabb gondolat | 199 |
| Modelljelenetek | 203 |
| Az idegen helyzet, mint modelljelenet | 203 |
| Rekonstrukció és tapasztalati nyilvánvalóság | 206 |
| Rekonstrukció, valós trauma, valóság | 208 |
| A kontingenciaparadigma mint modelljelenet | 210 |
| Példák | 211 |
| Elméleti és klinikai következmények | 212 |
| Kontingenciatapasztalat és pszichopatológia | 213 |
| A pszichoanalitikus folyamat Mount-Zion modellje | 214 |
| Kontingenciatapasztalat és érzelmi betekintés | 216 |
| Összefoglalás | 217 |
| Megjegyzések | 219 |
| Irodalomjegyzék | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.