| Bevezetés | |
| A "nézőpont" mint kompozíciós probléma | 5 |
| A "nézőpont" az ideológia síkján | 17 |
| A szerző, az elbeszélő és a hős mint az ideológiai nézőpont lehetséges hordozói | 22 |
| Az ideológiai nézőpont kifejezésének módjai | 26 |
| Az ideológiai és a frazeológiai sík viszonya | 28 |
| A "nézőpont" a frazeológia síkján | 31 |
| A megnevezés mint nézőpontprobléma | 36 |
| Megnevezés a mindennapi életben, a publicisztikában és a levél műfajában | 36 |
| Megnevezés a szépirodalomban | 44 |
| Szemléltetés: Napóleon megnevezése a HÁBORÚ ÉS BÉKÉ-ben | 47 |
| A szerző szólamának és a hősök szólamának viszonya a szövegben | 55 |
| Az idegen szólam hatása a szerzői szólamra | 56 |
| Az idegen szólam használatának legnyilvánvalóbb esetei | 56 |
| Különböző nézőpontok összefonódása az egyszerű mondatban. A beszélő és a hallgató nézőpontjának összefonódása | 62 |
| Különböző nézőpontok összefonódása egyetlen szóban | 67 |
| A szerzői szólam hatása az idegen szólamra | 70 |
| Kevésbé nyilvánvaló esetek: belső monológ | 70 |
| Nyilvánvalóbb esetek: a szerző hatása a szereplők egyenes beszédére | 74 |
| Az egyenes beszéd szerzői átdolgozásának néhány kérdése a HÁBORÚ ÉS BÉKÉ-ben | 76 |
| "Belső" és "külső" szerzői pozíció | 84 |
| A "nézőpont" a tér- és időviszonyok síkján | 95 |
| Tér | 96 |
| Az elbeszélő és a szereplők térbeli pozíciójának egybeesése | 96 |
| Az elbeszélő és a szereplők térbeli pozíciójának különbözősége | 99 |
| A folyamatos áttekintés | 100 |
| Az elbeszélő pozíció mozgásának egyéb esetei | 104 |
| A "madártávlat" | 107 |
| A némajelenet | 109 |
| Az idő | 110 |
| Időbeli többnézőpontúság. A nézőpontok összefonódása | 111 |
| Igeidő, igeszemlélet és a szerző időbeli pozíciója | 116 |
| A térbeli-időbeli jellemzés síkja a különböző művészeti ágakban | 126 |
| A "nézőpont" a pszichológia síkján | 133 |
| A viselkedés leírása a pszichológia síkján | 137 |
| Első módszer: külső nézőpont | 138 |
| Második módszer: belső nézőpont. A két leírási módszer formai jellemzői | 140 |
| A különböző pszichológiai nézőpontok kompozíciós felhasználásának tipológiája | 144 |
| Egyetlen nézőpont - változatlan szerzői pozíció | 145 |
| Több nézőpont - változó szerzői pozíció | 148 |
| A vizsgált esetek transzformációs leírásának lehetőségei | 161 |
| A pszichológiai nézőpont problémája mint a szerzői tudás problémája | 163 |
| A nézőpontok megkülönböztetésének sajátosságai a pszichológia síkján | 165 |
| A nézőpontok viszonya a mű különböző szintjein. Az összetett nézőpont | 167 |
| A mű különböző elemzési szintjein megnyilvánuló nézőpontok eltérése egymástól | 169 |
| Az ideológiai nézőpont eltérése a többi nézőponttól | 169 |
| Az ideológiai és a frazeológiai nézőpont eltérései | 169 |
| Az ideológiai és a pszichológiai nézőpont eltérései | 172 |
| A térbeli-időbeli nézőpont eltérése a többi nézőponttól | 174 |
| A térbeli-időbeli és a pszichológiai nézőpont eltérése | 175 |
| A térbeli-időbeli nézőpont és a frazeológiai nézőpont eltérése | 178 |
| Több nézőpont összefonódása egyazon szinten | 179 |
| Az elbeszélő pozíciójának összefonódása valamely más pozícióva a HÁBORÚ ÉS BÉKE felépítésében | 180 |
| "Helyettesített" nézőpont mint az elbeszélői és a szereplői nézőpont összefonódásának lehetséges esete | 194 |
| A művészi szöveg néhány különleges kompozíciós problémája | 199 |
| Hogyan függ a nézőpont a leírás tárgyától? | 199 |
| "Nézőpont" a pragmatika vonatkozásában | 207 |
| A szerző és az olvasó nézőpontjának eltérése | 207 |
| A kompozíció szemantikája, szintaktikája és pragmatikája | 211 |
| Strukrurális hasonlóságok a különböző művészeti ágakban. A festészeti és az irodalmi mű felépítésének azonos elvei | 215 |
| Belső és külső nézőpont | 215 |
| A belső és a külső nézőpont megnyilvánulása az elemzés különböző szintjein | 215 |
| A külső és belső nézőpont összefonódása az elemzés meghatározott szintjén | 220 |
| Külső és belső nézőpont a képzőművészetben | 222 |
| A művészi szöveg kerete | 225 |
| A keret problémája a különböző szemiotikai szférákban | 225 |
| A "keretek" a képzőművészetben | 230 |
| A külső és a belső nézőpont váltakozása mint a "keret" jelölésének formai eszköze az irodalmi műben | 234 |
| A művészi szöveg összetett jellege | 243 |
| A "háttér" ábrázolásának elvei | 251 |
| A háttér és a keret ábrázolásának azonos elvei | 261 |
| Zárómegjegyzések | 265 |
| Bibliográfia | 273 |