A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A koreografálás művészete

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Planétás Kiadói és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím: Táncművészet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9014-82-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az ember évezredek óta komponál táncot, a legkorábbi időktől napjainkig, de a koreográfia elméletét csak az 1930-as években kezdték kidolgozni és tanítani. Korábban mindig ösztönösen komponálták a táncot, a koreográfus természetes tehetségéből. S remekül megvolt a tánc elmélet nélkül, a tehetséges egyének erőfeszítéséből kovácsolta erényét, egészen a legutóbbi időkig semmi sem szorította keretbe. Nem volt semmi olyasmije, mint a zenének az ellenpont és a harmónia vagy a festészetnek a perspektíva és az arányok tana. Hogy miért nem volt a táncnak elmélete évszázadokon keresztül? Három kérdésen kell elgondolkodnunk. Először is azon, hogy mivel a tánc oly sokáig virágzott külön szabályok vagy kompozíciós előírások nélkül, miért épp most lenne szükségünk ilyenekre? Másodszor azon, hogy míg a többi művészetről könyvtárnyi elmélet és formaelemzés született, miért maradt ki mindezekből a tánc egészen a legutóbbi időkig? S végül a harmadik kérdés, hogy miért indult hirtelen akkora... Tovább

Fülszöveg

Az ember évezredek óta komponál táncot, a legkorábbi időktől napjainkig, de a koreográfia elméletét csak az 1930-as években kezdték kidolgozni és tanítani. Korábban mindig ösztönösen komponálták a táncot, a koreográfus természetes tehetségéből. S remekül megvolt a tánc elmélet nélkül, a tehetséges egyének erőfeszítéséből kovácsolta erényét, egészen a legutóbbi időkig semmi sem szorította keretbe. Nem volt semmi olyasmije, mint a zenének az ellenpont és a harmónia vagy a festészetnek a perspektíva és az arányok tana. Hogy miért nem volt a táncnak elmélete évszázadokon keresztül? Három kérdésen kell elgondolkodnunk. Először is azon, hogy mivel a tánc oly sokáig virágzott külön szabályok vagy kompozíciós előírások nélkül, miért épp most lenne szükségünk ilyenekre? Másodszor azon, hogy míg a többi művészetről könyvtárnyi elmélet és formaelemzés született, miért maradt ki mindezekből a tánc egészen a legutóbbi időkig? S végül a harmadik kérdés, hogy miért indult hirtelen akkora fejlődésnek a koreográfia elmélete a 30-as években? Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés a koreográfiába 8
Csipkerózsika 8
A koreográfusok különleges emberek 11
Tárgyunk forrásai - avagy miről táncoljunk? 15
A téma 21
A mesterség 27
Az alkotóelemek és az eszközök 27
A kompozíció 30
Szimmetria és aszimmetria 30
Egy és több testre 38
A frázis 43
A színpadi tér 47
Kis csoportok 62
A dinamika 67
A ritmus 70
A motiváció és a gesztus 74
A szavak 85
A zene 90
A díszletek és a kellékek 99
A forma 102
Összefoglalás 109
Sorvezető 109
Következtetések 115
Doris Humphrey színpadi műveinek jegyzéke 124
Név és tárgymutató 128

Doris Humphrey

Doris Humphrey műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Doris Humphrey könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv