| Az igazgatástudomány fejlődése és helyzete a Szovjetunióban | 9 |
| A szovjet igazgatástudomány kialakulása | 11 |
| Az igazgatástudomány fejlődése a hatvanas évektől | 25 |
| A közigazgatástudomány | 36 |
| A közigazgatástudomány eredményei | 47 |
| A közigazgatás kutatásának vezetéstudományi koncepciója a Német Demokratikus Köztársaságban | 63 |
| Előszó | 65 |
| A közigazgatási jog mint önálló jogágazat megszüntetése és visszaállítása | 67 |
| A szervezéstudomány elméleti alapjai | 77 |
| A szervezéstudomány bevezetése az állami vezetőtevékenység kutatásába | 81 |
| A kutatásban résztvevő más tudományok | 92 |
| Közigazgatásszociológia Lengyelországban | 119 |
| Bevezetés | 121 |
| A lengyel szociológiai tradíció | 124 |
| A szociológia helye a közigazgatás kutatásában | 126 |
| A közigazgatásszociológiai kutatások célja, tárgya, jellege | 132 |
| A kutatások néhány eredménye | 138 |
| Az igazgatási szervek dominanciája | 138 |
| Centralisztikus elemek a kettős alárendeltségben | 147 |
| A konfliktus kerülése | 151 |
| Néhány módszertani probléma | 154 |
| A komplexitás fokozatisága | 154 |
| Formális tipologizálás | 156 |
| A vélemények kétértelműsége | 161 |
| A konfliktusszituáció tipikussága | 164 |
| Az amerikai közigazgatás kutatásának irányzatai | 169 |
| Történeti háttér | 171 |
| Bevezető megjegyzések | 171 |
| A közigazgatás tudományos vizsgálatának kezdetei | 175 |
| A "klasszikus" irányzatok revíziója | 185 |
| A közigazgatás tudományos vizsgálata napjainkban | 195 |
| A kutatások intézményi bázisai | 195 |
| A korábbi kutatási irányzatok továbbélése | 199 |
| A szintézis megteremtésének kísérlete: összehasonlító közigazgatás | 120 |
| Összegezés | 230 |
| A közigazgatástudományok fejlődése a Német Szövetségi Köztársaságban | 233 |
| Tudománytörténeti áttekintés és célkitűzés | 235 |
| Bevezető | 235 |
| Tudománytörténeti áttekintés | 237 |
| Célkitűzés és indokolása | 247 |
| A közigazgatási jogtudomány | 250 |
| A klasszikus jogdogmatikai irányzat bírálata | 250 |
| Forsthoff és a közigazgatási jogtudomány irányváltása | 253 |
| Az államigazgatási jogtudományi monografikus irodalom és a különös rész művelése | 270 |
| A közigazgatástani és igazgatástudományi irányzat | 279 |
| A közigazgatástani és az igazgatástudományi irányzat eltérőségei | 279 |
| A közigazgatástani irányzat eredményei és helyzete | 285 |
| Az igazgatástudományi irányzat | 311 |
| A közigazgatási politika | 322 |
| A szoros értelemben vett közigazgatási politikatudomány | 322 |
| A közigazgatási szociológia és a közigazgatás elmélete | 325 |
| Új irányzatok a francia közigazgatás vizsgálatában | 335 |
| A közigazgatás - az Administration Franciaországban | 337 |
| A francia szervezet-szociológia | 344 |
| Az igazgatási kutatások Franciaországban | 358 |
| A magyar közigazgatástudomány | 379 |
| A polgári magyar közigazgatástudomány | 381 |
| A polgári magyar közigazgatástudomány kialakulásának történelmi feltételei | 381 |
| A polgári magyar közigazgatási jogtudomány és közigazgatástan | 389 |
| Magyary Zoltán és iskolája | 402 |
| A szocialista magyar államigazgatástudomány | 420 |
| A szocialista közigazgatástudomány kezdetének előzményei és körülményei | 420 |
| A szocialista magyar közigazgatástudomány kibontakozása | 427 |
| Névmutató | 435 |
| Tárgymutató | 445 |