A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

A közlekedés története Magyarországon

(1700-2000)

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Pro Pannonia Kiadói Alapítvány
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím: Pannónia Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9893-94-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotók és illusztrációk. Angol nyelvű tartalomjegyzékkel és összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg



13J



Íiiy
A könyv nagyigényű áttekintése a magyarországi közlekedés történetének. Átfogó elemzés a gépi korszak előtti időszakról, a modern közlekedési hálózatok kezdeteiről, a birodalmi keretek közötti, majd az 1867 utáni fejlesztésekről: a vasúthálózat kiépítéséről, a vízi és a szárazföldi közlekedésről, a hídépítési programokról, a magyar tengerhajózásról. Bemutatja az I. világháború, Trianon, majd a II. világháború okozta súlyos veszteségeket és következményeket, az új határok közötti közlekedési viszonyokat. Elemzi a kádári berendezkedés közlekedési koncepcióit és ellentmondásait: a közúti járműprogramot, az autóbuszgyártás világelsővé emelését, a vasút visszafejlesztését, a járműpark és a hálózat közötti olló szétnyílását, a be nem fejezett kísérleteket.
A gazdagon illusztrált monográfia a közlekedéstörténet komplex bemutatása, az ágazati történések társadalmi hátterének vizsgálata is. Ez az első kísérlet három évszázad magyarországi közlekedési változásainak... Tovább

Fülszöveg



13J



Íiiy
A könyv nagyigényű áttekintése a magyarországi közlekedés történetének. Átfogó elemzés a gépi korszak előtti időszakról, a modern közlekedési hálózatok kezdeteiről, a birodalmi keretek közötti, majd az 1867 utáni fejlesztésekről: a vasúthálózat kiépítéséről, a vízi és a szárazföldi közlekedésről, a hídépítési programokról, a magyar tengerhajózásról. Bemutatja az I. világháború, Trianon, majd a II. világháború okozta súlyos veszteségeket és következményeket, az új határok közötti közlekedési viszonyokat. Elemzi a kádári berendezkedés közlekedési koncepcióit és ellentmondásait: a közúti járműprogramot, az autóbuszgyártás világelsővé emelését, a vasút visszafejlesztését, a járműpark és a hálózat közötti olló szétnyílását, a be nem fejezett kísérleteket.
A gazdagon illusztrált monográfia a közlekedéstörténet komplex bemutatása, az ágazati történések társadalmi hátterének vizsgálata is. Ez az első kísérlet három évszázad magyarországi közlekedési változásainak összefoglalására.
«
Majdán János történész, a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának habilitált egyetemi docense, az Eötvös József Főiskola (Baja) professzora. Debrecenben kapott kiváló képzése után rövid ideig Egerben, majd 1979-től Pécsett dolgozik a felsőoktatásban. Oktatási-kutatási területe a törökök kiűzése utáni Magyarország története, mindenekelőtt az ország modernizációjának vizsgálata, benne a közlekedés történetének feltárása. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Majdán János

Majdán János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Majdán János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem