| Bevezetés | 5 |
| Személyészlelés | 7 |
| Allport, Gordon W.: A személyiség alakulása (személyiség, karakter, vérmérséklet. A négy vérmérsékleti típus. Arcvonástan. Irodalmi karakterológia. A zsugorítás. Giton. A személyiség alapjai. Fizikum és vérmérséklet. Intelligencia. Öröklődés) | 9 |
| Buda Béla: Az empátia, a beleélés lélektana (A kommunikáció általános modellje. A mimika. A mimikai kód kérdései. A tekintet. A vokális csatorna. A beszéd formai jegyei. A kéz mozgása-gesztusok. A testtartások. A proxemika. Érintés és szaganyagok. Az emblémák. A metakommunikáció) | 27 |
| Hankiss Ágnes: A bizalom anatómiája (A megtévesztés jelrendszere. Téves jelentésképzések. Egy házasságszédelgő levele: esetelemzés) | 59 |
| II. Befolyásolás. Meggyőzés. Manipulálás | 89 |
| Kellman, Herbart C.: A szociális befolyásolás három folyamata (A társas befolyásolás három folyamata. Behódolás, azonosulás., interiorizálás) | 91 |
| Török Iván: A meggyőzés szerepe a klubvezető tevékenységben | 96 |
| Váriné dr. Szilágyi Ibolya: A befolyásolás és a meggyőzés lélektani alapjai, különös tekintettel a meggyőzés technikájára | 103 |
| Török Iván: A meggyőzés és a személyiség szabadsága az andragógiában | 121 |
| T. Kiss Tamás: A szemléletformálás terjedelme és köre | 134 |
| Lund H. Frederik: Az elsőbbség törvénye a meggyőzésben | 140 |
| Zöchbauer Franz: Véleményformálás a népművelésben | 148 |
| Thorndike, B. L.: A felnőttek érdeklődésének irányítása (Sugalmazás. Utánzás. "Kondicionálás": asszociációs átterjedés. Kiválasztás jutalom. Kiválasztás büntetés) | 155 |
| Boluspuié, G.: A meggyőzés technikája | 162 |
| III. Önművelés. Önnevelés. Önképzés | 181 |
| Pöggeler Franz: Magántanulás, önképzés | 183 |
| Popper Péter: A belső utak könyve (Alapgyakorlatok. Az önkontroll és az emberismeret elmélyítése a figyelem és az emlékezés fejlesztése útján. A nap ápolása. Az érzelmi egyensúly megteremtésének előgyakorlatai. A koncentráció. A meditáció) | 198 |
| Török Iván: A levelező oktatás, mint az ismeretterjesztés megújításának egyik lehetősége | 248 |
| Csoma Gyula: "Kizökkent idő" avagy hogyan kell tanítani | 255 |
| IV. Szemtől-szembe formációk | 259 |
| Hall, Edward T.: Rejtett dimenziók (Távolság emberek között. A tér dinamizmusa. Bizalmas távolság. Társasági távolság. Nyilvános távolság) | 261 |
| Csepeli György: Az interakció világa | 272 |
| Pöggeler Franz: Az előadás fogalma és lényege | 279 |
| Fischer Sándor: A beszéd (A beszédről. A szónoklatról. A hallgatóságról. Az előadásról. A lámpalázról) | 291 |
| Pöggeler Franz: A beszélgetés folyamata és fokozatai. | 302 |
| Bang Ruth: A célzott beszélgetés (A beszélgetés mint gyógyító és nevelő eljárás) | 315 |
| Hankiss Ágnes: A bizalom anatómiája (A játszma, a harc és a vita) | 325 |
| Csepeli György: Viták, álviták, vitapótlékok | 343 |
| Csoportos formációk | 357 |
| Mérei Ferenc: Szociodráma, pszichodráma, szerepgyakorlatok | 359 |
| Komlósi Piroska: A személyiségfejlesztés műhelye | 382 |
| Maróti Andor - Sz. Várnagy Mariann: Az aktivizáló módszerekről | 396 |
| T. Kiss Tamás: A felnőttnevelés és perifériája | 409 |
| T. Kiss Tamás: Mikor hat az ismeretterjesztés? | 423 |
| Valóságfeltárás, szervezőmunka, propaganda | 429 |
| T. Kiss Tamás: Valóságfeltárás, szervezőmunka és propaganda a közművelődésben (Statisztika. Dokumentumok tartalomelemzése. Recepció kutatás. Szociometria. A megkérdezés, a megfigyelés és a kísérlet. Tervezőmunka. Szervező tevékenység. A forgatókönyv. A propaganda és a reklám) | 431 |