kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 246 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J 11-697 |
| A pszichológia alkalmazása a közművelődésben | 3 |
| A pszichológia szerepe a népművelési és könyvtárosi munkában | 3 |
| A népművelési problémák és feladatok megoldását segítő pszichológiai kutatási módszerek | 7 |
| A megfigyelés módszere | 9 |
| Explorációs módszerek: beszélgetés (interju) és a kérdőíves (ankét) módszer | 13 |
| Szociometriai módszer | 19 |
| A népművelési és a könyvtárosi munkában hasznosítható nevelés-lélektani ismeretek | 33 |
| A tudat- és személyiség formálásának szükségessége és lehetőségei az ember egész élete folyamán | 33 |
| Az egyéni és társadalmi tudat alakításának szüksége | 33 |
| A társadalmi tudat hatása az egyéni tudat alakulására | 36 |
| A személyiség megismerésének és tulajdonságai fejlesztésének lehetősége | 39 |
| A személyiség megismerésének lehetősége | 39 |
| A személyiségtulajdonságok fejlesztésének lehetősége a felnőttkorban | 42 |
| A tudat- és személyiségformáló nevelőhatás pszichológiai törvényszerűségei | 44 |
| A népművelés által formálandó szocialista embereszmény | 45 |
| A népművelésben alkalmazott nevelői hatások elemzése | 46 |
| A népművelésben kifejtett nevelőhatások pszichológiai törvényszerűségei | 48 |
| A fiatalokat és felnőtteket művelődésre és kulturált szabad idő tevékenységre késztető motívumok | 54 |
| A művelődésre, kulturált szabad idő tevékenységekre késztető motívumok | 55 |
| Az érdeklődés mint művelődésre, kulturált szórakozásra késztető motívum | 60 |
| A művelődés és kulturális javak iránti érdeklődés felkeltése és propagandája | 65 |
| Az emberek érdeklődési struktúrája feltárásának szüksége és módja | 66 |
| A művelődésre késztetés, érdeklődéskeltés neveléslélektani törvényszerűségei | 70 |
| A népművelési propaganda és reklám | 73 |
| A meggyőzés lélektani alapjai | 75 |
| A szabad idő felhasználásának és a kulturált szórakozásnak lélektani megvilágítása | 82 |
| Művelődéslélektani alapismeretek | 87 |
| A művelődés lelkifolyamatának elemzése | 87 |
| A művelődés (tanulás) folyamán aktivizált pszichológiai tevékenységek, megismerő lelkifolyamatok | 90 |
| A felnőttek tanulási képessége | 101 |
| A felnőttek élettapasztalatainak lélektani sajátosságai és szerepe a tanulás (művelődés) folyamatában | 104 |
| A felnőttek kezdeti tanulási nehézségei | 108 |
| A felnőtteknek javasolható tanulási módszerek | 111 |
| A felnőttek oktatása folyamán alkalmazott módszerek lélektani megvilágítása | 113 |
| Az olvasás, az olvasóvá nevelés lélektani alapjai | 127 |
| Az olvasás elterjedése és szüksége | 127 |
| Az olvasás szerepe a személyiség formálásában | 128 |
| Az olvasmányok iránti érdeklődés különböző életkorokban | 130 |
| A pszichológiai különböző ágainak segítsége az olvasóváválás és nevelés folyamatában | 133 |
| Az alkotó tendenciák és alkotó képességek fejlődése és fejlesztése a művelődés folyamatában | 139 |
| Az önnevelés és önművelés igényének és képességének jelentkezése és a közművelődés általi erősítése | 148 |
| A nevelés és önnevelés, a művelődés és önművelés összefüggése | 148 |
| Az önnevelés és önművelés személyiségformáló hatása | 149 |
| Az önnevelés és önművelés tendenciájának erősítése a közművelődés által | 150 |
| Szociálpszichológiai alapismeretek a közművelődés szolgálatában | 152 |
| A polgári szemléletű szociálpszichológiák főbb irányai századunkban | 152 |
| A szociálpszichológia kialakulása a szocialista országokban | 161 |
| A szociálpszichológia tárgya | 164 |
| A szociálpszichológia főbb kutatási területei | 167 |
| A csoport fogalma | 170 |
| A szűkebb és tágabb értelemben vett csoport | 170 |
| A hivatalos és nem hivatalos csoport | 172 |
| Csoporttípusok | 173 |
| A népművelésbe bevont csoport | 174 |
| Az egyén és a csoport dialektikus viszonya | 175 |
| A személyiség mint a társadalmi viszonyok és hatásrendszer terméke (a csoporthatások tárgya). A konformizmus | 176 |
| A személyiség mint a társadalmi viszonyok (a csoportmagatartás) formáló szubjektuma (alanya) | 178 |
| Az egyén szocializációja | 180 |
| A szociális viselkedés alapjai és hajtóerői | 182 |
| Társadalmi kommunikáció | 184 |
| A kommunikációról általában | 184 |
| A tömegkommunikáció | 186 |
| A tömegkommunikáció tényezői | 189 |
| A csoport funkciója | 192 |
| A célok, az elvárások determinációja | 192 |
| Az erőpotenciál, a teljesítmény fokozódása a csoportban | 193 |
| A beállítottság (attitüd) mint szociálpszichológiai teljesítmény-összetevő | 194 |
| Csoportdinamika | 197 |
| A csoportstruktúra | 201 |
| A fejlődés útja a laza szerkezetű csoporttól az erős kohéziójú és dinamikus közösségig | 203 |
| Vezetéslélektani alapismeretek | 207 |
| A vezetés a népművelési csoportban | 207 |
| Hivatalos és nemhivatalos vezetők | 207 |
| Vezetési feladatok | 208 |
| Vezetési stílusok | 209 |
| Vezetői tulajdonságok | 213 |
| A népművelő személyisége | 218 |
| Szakirodalom | 223 |
| Kutatási módszerek | 223 |
| Művelődéslélektan | 226 |
| Szociálpszichológia (csoportlélektan) | 232 |
| Vezetéslélektan | 240 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.