1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közművelődés pszichológiai, andragógiai alapjai

Kézirat/Egységes jegyzet

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 326 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 508 példányban. 34 fekete-fehér ábrával illusztrált. Tankönyvi szám: J11-1056.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A pszichológia alkalmazása a közművelődésben7
Az ifjak és felnőttek életkori sajátosságai ismeretének, és permanens müvelődésük elősegitésének szüksége3
A pszichológia alkalmazása a közművelődésben8
A felnőttek müvelődéslélektanának tárgya és jellege12
A felnőttek fejlődés- és müvelődéslélektani vizsgálatában alkalmazható módszerek16
A megfigyelés módszere20
Az elbeszélgetés módszerei: beszélgetés /interju/, kikérdezés /exploráció/23
Kérdőives módszer25
Teszt-módszer26
Kisérletek módszere27
Szociometriai módszer27
Az ifju és felnőtt személyiség életkori sajátosságai31
Az ifjukori életkori sajátosságai31
A felnőttkor fejlődéslélektani alszakaszai46
A felnőttség kritériumairól51
A korai felnőttkor életkori jellemzői53
Az érett felnőttkor /a középkoru felnőtt/ életkori sajátosságai61
Az "életforduló" és a "változás-kora" főbb jellemzői68
Az öregkor életkori sajátosságai71
Az aggkor sajátosságai78
A felnőttek nevelhetősége, müvelődésre képességük és motiváltságuk81
A felnőttek nevelhetősége, tanulásra, továbbképzésre, müvelődésre képességük81
Müvelődésre, kulturált szórakozásra késztető motivumok a felnőttkorban84
A szabadidő hasznos és kellemes felhasználása szükségességéből eredő igény mint motivum94
Az érdek és érdeklődés mint motivációs bázis97
Kulturális szükségletek és kulturális javak iránti érdeklődés mint közvetlen müvelődési motivum99
A müvelődés és kulturális javak iránti érdeklődés felkeltése, a müvelődésre késztetés törvényszerüsége104
A müvelődő csoportok és rétegek érdeklődési köreinek, strukturájának feltárása105
A müvelődésre késztetés, az érdeklődés neveléslélektani törvényszerüségei110
A népmüvelési propaganda és reklám
A népmüvelési propaganda és meggyőzés, a kulturális agitáció célja, módja, pszichológiai törvényszerüségei115
A népmüvelési reklám
Müvelődéslélektani alapismeretek125
A müvelődés lelkifolyamatai, objektiv és szubjektiv tényezői125
A müvelődéslélektan funkcionális területei127
A közmüvelődésben folyó személyiségformáló nevelőhatások sajátosságai és törvényszerüségei129
A nevelőhatás mibenléte, és a nevelési hatásrendszer strukturája129
A népmüvelés által formálódó szocialista embereszmény mint müvelődési cél132
A népmüvelésben alkalmazott nevelői ráhatások elemzése és jellemzése134
A népmüvelésben kifejtett nevelőhatások törvényszerüségei138
A kulturált szórakozás és müvelődés esztétikai értékek befogadása és létrehozása utján144
A természetben és a müalkotásban felismerhető szép befogadásának értékgyarapitó hatása146
A müvelendőre gyakorolt esztétikai hatás elemzése 149
A müalkotás hatásának három mozzanata151
Az olvasás és olvasóvá válás lélektani alapjai154
Az olvasás szerepe a személyiség formálásában155
Az olvasmányok iránti érdeklődés és olvasásigény a különböző életkorokban158
Az olvasóvá válás folyamatának müvelődéslélektani támogatása161
Az olvasmányok hatásának felmérése, mint a müvelődés hatékonyságáról tájékozódás167
A szépirodalmi olvasmányok sajátos esztétikai nevelő és általánosan művelő hatása173
A szerzők tekintélyének és a vonatkoztatási csoport tagjai véleményének befolyása az olvasmányok választásában és megitélésében182
Az alkotó tendenciák kielégitése a közmüvelődésben, a kreativ képességek fejlődés és fejlesztése185
Az egyéni izlés, a szocialista közizlés, és a fejlesztés tényezői191
A szabadidő funkciója, és a népmüvelő szerepe a szabadidő helyes felhasználása befolyásolásában196
A szabadidő fogalmának meghatározása196
A szabadidő funkciója197
A szabadidő helyes felhasználásának kritériumai197
A szabadidő helyes felhasználásának feltételei199
A szabadidő felhasználásának népmüvelői befolyásolása201
A felnőttek tanuláslélektana203
A felnőttek tanulási képessége203
A felnőttek élettapasztalataira támaszkodás előnye204
A felnőtt élettapasztalatának jellege205
Az élettapasztalatok szerepe az emberek életében, a mindennapi alkalmazkodásban207
Az élettapasztalatok felhasználása a felnőttoktatásban és a közművelődésben207
A tanulás újrakezdésének nehézségei a felnőttkorban209
A tanulás törvényei és fő irányelvei a felnőtteknél212
A felnőttek tanulásának törvényei212
A felnőttek oktatása folyamán hasznositható pszichológiai törvényszerüségek és irányelvek213
A tanulás, müvelődés hatásának számbavétele, és ennek népmüvelői hasznositása218
Szociálpszichológiai alapismeretek a közmüvelődés szolgálatában221
A szociálpszichológia tárgya221
A szociálpszichológia főbb kutatási területei226
A csoport fogalma228
A szükebb és tágabb értelemben vett csoport229
A hivatalos és nem hivatalos csoport230
Csoport-tipusok232
A közművelődésbe bevont csoportok233
A müvelődési csoport tagjainak homogenitása vagy heterogenitása234
A müvelődési körök /csoportok/ különböző fajtái235
Az egyén és a csoport kapcsolata és dialektikus viszonya235
A személyiség mint a társadalmi viszonyok és hatásrendszer terméke /a csoporthatások tárgya/236
A személyiség mint a társadalmi viszonyok /a csoport magatartás/ formáló szubjektuma /alanya/240
Változások a csoporthelyzetben és az én-képben az életkor folyamán241
A szocializáció mint a társadalmi viszonyrendszerbe belenövés243
A szociális viselkedés alapjai és hajtóerői246
A csoport segitsége az önismeretszerzésben, és az emberi kapcsolatok és érintkezések /kommunikáció/ begyakorlásában249
Társadalmi kommunikáció252
A kommunikációról általában252
A tömegkommunikáció254
Az interakciók, és a közlési struktura260
A csoport funkciói263
A célok, az elvárások determinációja263
Az erőpotenciál, a teljesitmény fokozódása a csoportban264
A beállitottság /attitüd/ mint szociálpszichológiai teljesitmény-tényező265
A csoportdinamika268
A társvonzalom, és a csoportkohézió270
Társvonzalom, társválasztás, csoporton belüli szociális viszonyok270
Csoportkohézió, csoportösszetartás, szolidaritás276
A csoportstruktura277
Csoportfejlődés: a laza csoportszerkezettől az erős kohézióju, dinamikus közösségig280
Vezetéslélektani alapismeretek285
Vezetés a népmüvelési csoportokban285
Hivatalos és nem hivatalos vezetők285
Vezetővé válás spontán halmazatu csoportokban286
Vezetési feladatok287
Vezetési stilusok289
Vezetői tulajdonságok293
Az emberekkel bánni-tudás, és a kreativ vezetés299
A népmüvelő személyisége301
Szakirodalmi jegyzék307
Kutatás-módszerek307
Müvelődéslélektani szakirodalom308
Szociálpszichológiai: csoport- és vezetéslélektani szakirodalom319

Dr. Kiss Tihamér

Dr. Kiss Tihamér műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kiss Tihamér könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv