kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Népművelési Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 185 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 21 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Töredék kötet. Kihajtható melléklettel. |
| A szocialista művelődés és közművelődés elmélete | |
| Bevezető | 477 |
| Néhány szó a közművelődés általános elméletéről | 481 |
| A közművelődés minőségi vizsgálata (A művelődési-kommunikációs tevékenységek módozatai a közművelődés intézményes alapjai) | 491 |
| A művelődési tevékenységek - általában | 491 |
| Művelődés-kommunikáció-közösség-intézmény-társadalmi mozgástér (nyilvánosság) | 504 |
| A kommunikáció módozatai | 511 |
| A közegek minőségének dimenziói | 513 |
| A közeg által meghatározott társadalmi tér dimenziói | 516 |
| A művelődés (a kommunikáció) módozatainak történeti aspektusa (A kommunikációs eszközök fejlődésének első két lépcsőfoka) | 522 |
| Közösség-típusok fejlődése | 523 |
| Közösség és kommunikáció | 526 |
| Az első lépcső: az írás | 528 |
| A második lépcső | 537 |
| A kommunikáció fejlődésének harmadik lépcsője (a tömegkommunikáció) | 545 |
| Két lehetőség a tömegkommunikáció társadalmi hatásában | 556 |
| Tendenciák a második lehetőség kibontakoztatására | 563 |
| Az eszközök nyujtotta lehetőségek | 564 |
| Az aktív-közösségi-többirányú művelődés | 567 |
| Amatőr művészet | 569 |
| A tudomány elsajátítása | 571 |
| Az iskola és a nevelés | 574 |
| Az aktív-közösségi művelődés intézményei | 577 |
| A szocialista művelődés minősége | 581 |
| A társadalmi mozgástér | 581 |
| A tartalom | 588 |
| A művelődés tulajdonviszonyai | 590 |
| Összefoglalás | 597 |
| Függelék | 599 |
| Nem elsődlegesen művelődési, de művelődési funkcióval is rendelkező közösségek és intézmények | 602 |
| Elsőfokú közösségek, amelyek alapvetően társadalmi funkciójuk mellett a kultura közvetítésével is keretéül szolgálnak | 602 |
| Másodfokú intézmények, amelyek alapvető termelési-társadalmi funkciójuk mellett kulturát is közvetítenek | 611 |
| Harmadfokú közösségek és intézmények | 614 |
| Az iskola (és iskolai funkciókat ellátó más intézmények) | 620 |
| Szorosabban vett (specializált) művelődési intézmények - egyirányú kommunikációval | 625 |
| Az alkotómunka specializált intézményei | |
| A tudományos alkotómunka intézményei | 629 |
| A művészi alkotómunka specializált intézményei | 631 |
| A kultura terjesztésének specializált intézményei (esetenként az alkotás funkciójával is felruházva) | 633 |
| Hagyományos (az adott helyhez kötött) intézmények | 633 |
| A műsorszolgáltató (adott időhöz kötött) tömegkommunikáció intézményei | 639 |
| Sem időhöz, sem helyhez nem kötöttek | 641 |
| Művelődési közösségek - az aktív-közösségi művelődés, a többirányu kommunikáció intézményei | 647 |
| Összefoglalás - néhány szó a szocialista társadalom művelődési modelljéről | 657 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.