kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 94 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-681-684-0 |
| Előszó | 5 |
| A fejlesztés néhány általános kérdése | 7 |
| "Értékátszármaztatás" és iskola | 7 |
| Súlyponteltolódás a közoktatási rendszer domináns funkcióiban | 7 |
| A társadalmi, gazdasági folyamatok és a közoktatás fejlesztése | 9 |
| A konkrét ember kibontatkoztatása, mint a nevelés végső célja | 15 |
| A közoktatás-fejlesztés fő feladatai, jellemzői és alapelvei | 18 |
| Stratégiai feladatok és a fejlesztési stratégia általános jellemzői | 17 |
| A közoktatás-fejlesztési tevékenység alapelvei | 18 |
| Folyamatos fejlesztés és korrekció | 22 |
| Fejlesztési területek és irányok | 31 |
| Az iskola tevékenységi tartalmának fejlesztése | 34 |
| Tanítás-tanulás | 35 |
| A társadalmilag hasznos munka | 49 |
| A közéleti-politikai tevékenység | 52 |
| Az egészséges életmód kialakítását, a fizikum fejlesztését szolgáló tevékenységek | 55 |
| Szabadidős tevékenység | 57 |
| Az iskolai szakaszok és belső tartalmuk | 60 |
| Az iskola belső szakaszai | 60 |
| Az egyes szakaszok belső tartalma | 66 |
| Pályaválasztási tanácsadás | 70 |
| Javasolható lépések | 71 |
| Speciális bánásmódot feltételező gyermekcsoportok | 72 |
| Hátrányos helyzetű gyermekcsoportok | 72 |
| A gyermekkori tehetségek | 77 |
| Nemzetiségi oktatás | 79 |
| Javasolható lépések | 80 |
| A központi és a középszintű irányítás kapcsolataának alapvető elentmondásai és korszerűsítési irányai | 82 |
| Gyakorlati feladatok a központi és középszintű irányítás kapcsolatának korszerűsítésében | 83 |
| Az irányítás és az iskola önállósága | 86 |
| A fejlesztés személyi feltételei | 89 |
| A pedagógusok közérzete | 89 |
| A fejlesztés mennyiségi feltételei: személyi normatívák | 90 |
| A fejlesztés minőségi igényei: pedagógusképzés és továbbképzés | 91 |