1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közoktatás rendszere 1.

Változó iskolarendszerek/Felügyelet, szakértői munka

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: "MR Komplex" Nyomdaipari Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 197 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált. Tankönyvi szám: M-2002/11.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tankönyvsorozatunk első kötetét veszi kézbe a Tisztelt Hallgató. Címében pontosan jelzi tartalmát, amely bevezetés is a most kezdődő, két évig tartó egyetemi tanulmányaihoz. Nagy a szerepe azért... Tovább

Előszó

Tankönyvsorozatunk első kötetét veszi kézbe a Tisztelt Hallgató. Címében pontosan jelzi tartalmát, amely bevezetés is a most kezdődő, két évig tartó egyetemi tanulmányaihoz. Nagy a szerepe azért abban, hogy jelezze, milyen irányú, milyen szellemiségű ez a képzés, mi várható a következő tárgyaktól. Ez esetben is igaz, hogy tankönyv csak eszköz, eredményes felhasználása már a felhasználókon múlik, a konzulens és a hallgatók együttes munkáján.
A közoktatás rendszerének tanulmányozása kiragadja Önt saját iskolájából, még az iskolatípusból is, és arra kényszeríti, hogy az egész rendszerben gondolkozzék, hogy összefüggéseket, kapcsolatokat, törvényszerűségeket vizsgáljon, az oktatási rendszer nagy egészében próbálja meg elhelyezni saját iskoláját. Nem idegen ez Öntől, hiszen gyakori részese a közoktatás egészét érintő vitáknak. Az elmúlt időszakban többször is kérték a véleményét a közoktatási törvény, majd annak módosításait előkészítő megbeszéléseken. Ilyenkor talán érezte is, hogy nem elég felkészült, mert a saját tapasztalatok fontosak ugyan, de nem elégségesek. A tantervi vitákban magabiztosabb, hiszen szaktárgyainak ténylegesen szakembere. Ebből a megfontolásból kezdjük ezzel a tárggyal, a közoktatás-vezető csak akkor lehet saját intézménye, óvodája, iskolája jó vezetője, ha szélesebb kitekintése van, ha tudja, hogy milyen mozgások milyen hatások alakítanak egy iskolarendszert, a rendszerben működő intézményeket. Éppen ezen a területen kívánjuk szakemberré képezni. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
1. A KÖZOKTATÁSRENDSZER, ISKOLARENDSZER 11
1.1. Az alapfogalmak értelmezése 11
1.2. Az iskolarendszert meghatározó kapcsolatok 19
1.3. Iskolarendszeri típusok 26
1.4. Az iskolarendszert alakító tényezők 29
1.5. Hogyan alakulnak a külföldi iskolarendszerek? 51
2. A MAGYAR ISKOLARENDSZER KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSE 63
2.1. Az egyházi iskolázás hosszú századai (996-1777) 65
2.2. Az iskolarendszer kialakulása (1777-1868) 80
2.3. A közoktatás polgári és nemzeti megújítása (1868-1945) 92
2.4. Az általános iskolával létrejött új iskolarendszer (1945-1990) 103
2.5. Az iskolarendszer változásai 1990 után 128
2.6. A szakképzés változásai 145
3. FELÜGYELET, SZAKÉRTŐI MUNKA 177
3.1. Az iskolafelügyelet történeti áttekintése 177
3.2. A szakértői munka tartalma és módszerei 188

Mezei Gyula

Mezei Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mezei Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv