A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közvetlen értékesítés szerepe és lehetőségei a hazai élelmiszerek piacrajutásában

Élet a modern kiskereskedelmi csatornákon kívül?

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Agrárgazdasági Kutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 121 oldal
Sorozatcím: Agrárgazdasági tanulmányok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 978-963-491-579-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Angol nyelvű összefoglalóval és kivonattal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Korábbi kereskedelmi kutatásaink főként a modem, hosszú ellátási láncok vevői és beszállítói kapcsolatrendszerével foglalkoztak, ahol a konfliktusos területek sokkal jelentősebbnek mutatkoztak,... Tovább

Előszó

Korábbi kereskedelmi kutatásaink főként a modem, hosszú ellátási láncok vevői és beszállítói kapcsolatrendszerével foglalkoztak, ahol a konfliktusos területek sokkal jelentősebbnek mutatkoztak, mint a tartós együttműködés lehetőségei (Juhász és Wagner, 2011; Juhász et al, 2010; Kartali et al, 2009). Ezen kívül a hazai kis- és közepes élelmiszergazdasági vállalkozások egyre súlyosabb piacrajutási és jövedelemszerzési nehézségeit egy átfogó intézeti kutatás is feltárta (Kapronczai et al., 2009). Az eddigi eredmények alapján nehéz a jövedelmező piacra jutás a hosszú ellátási láncokon keresztül, ezért érdemes megvizsgálni az alternatív, közvetlen értékesítési csatornákat és a termelők számára támasztott feltételeket és biztosított lehetőségeket.
A téma jelentőségét és aktualitását jelzi, hogy 2000 és 2006 között csak a legrangosabb tudományos folyóiratokban közel 60 e témával foglalkozó publikáció jelent meg (Venn et al., 2006). A nemzetközi kutatók multidiszciplináris keretek között foglalkoznak a közvetlen értékesítés és a helyi termékek vizsgálatával (például Aguglia et al, 2009; Brown és Miller, 2008; Govindasamy et al., 1999; King et al, 2010; Monson et al, 2008; Tronstad et al, 2003; Uematsu és Mishra, 2011). A hazai szakirodalomból jóval kevesebb és szűkebb tudományági és módszertani bázison alapuló elemzést sikerült összegyűjtenünk. A közvetlen értékesítéssel és a helyi termékekkel kapcsolatban főleg marketing és vidékfejlesztési kérdésekkel foglalkozó kutatók publikáltak az elmúlt években (például Balázs, 2011; Bálint et al, 1999; Czene és Ricz, 2010; Csíkné Mácsai, 2011; Fehér, 2007; Kajner, 2011; Kalmámé és Vargová, 2010; Szakály et al, 2010). A tanulmányokban, írásokban jórészt helyi gazdaságfejlesztést és üzleti modelleket leíró jó gyakorlat elemzéseket, jogszabályi és támogatáspolitikai vizsgálatokat, kisebb részt fogyasztói, elvétve pedig termelői megkérdezésen alapuló marketing kutatásokat találtunk. Az AKI kutatási előzményei (Kartali et al, 2009) is a jogszabályi háttért, és a közvetlen értékesítés jelentőségének becslését tartalmazta. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Adat és módszer 7
A szakirodalom feldolgozása és elméleti keretek 11
A közvetlen élelmiszer-értékesítés és a helyi termék fogalomkör 11
Az élelmiszer-előállítók típusai 11
Az élelmiszer-termékek típusai 13
Az élelmiszer-értékesítés típusai 16
A fogalmi körök rendszerezése 17
Az élelmiszertermelői közvetlen értékesítés okai és tapasztalatai 18
Az ellátási lánc funkciói 18
A közvetlen értékesítés okai 19
A közvetlen értékesítés belső sikertényezői és korlátai 20
A közvetlen értékesítés külső sikertényezői és korlátai 21
A közvetlen termelői értékesítés 23
A közvetlen értékesítés az Európai Unióban 23
Franciaország 27
Olaszország 29
Ausztria 30
Az Amerikai Egyesült Államok 31
A közvetlen termelői értékesítés Magyarországon 32
Az előállítás: a termelők száma és a termékek mennyisége 32
A kereskedelem és fogyasztó: az értékesítés típusa és aránya 36
A közvetlen termelői értékesítés szabályozása és támogatáspolitikája 39
Európai Unió szabályozási és támogatási gyakorlata 39
Franciaország szabályozási és támogatási gyakorlata 40
A közvetlen értékesítés helye a nemzeti agrárstratégiában 40
A közvetlen értékesítés szabályozása 42
A közvetlen értékesítést támogató szervezetek és források 44
Olaszország szabályozási és támogatási gyakorlata 46
Élelmiszerhigiénia, értékesítés és az adózás szabályozása 46
Támogatási gyakorlat 47
Ausztria szabályozási és támogatási gyakorlata 49
Élelmiszerhigiénia, értékesítés és az adózás szabályozása 49
Támogatási gyakorlat 50
Az Egyesült Államok szabályozási és támogatási gyakorlata 51
Élelmiszerhigiénia, értékesítés és az adózás szabályozása 51
Támogatási gyakorlat 52
A jogszabályi és támogatási környezet Magyarországon 53
Élelmiszerhigiénia, értékesítés és az adózás szabályozása 53
Támogatási gyakorlat 55
A közvetlen értékesítést folytató magyarországi élelmiszergazdasági
vállalkozások tapasztalatai 57
A szőlészetek és borászatok vendéglátási tapasztalatai 57
A gazdaságok jellemzői és értékesítési csatornaválasztásuk 57
Miért és hogyan végzik a közvetlen értékesítést
A közvetlen értékesítés sikertényezői és korlátai
Fejlesztési lehetőségek: marketing és együttműködés 64
A zöldség- és gyümölcstermesztők piaci értékesítési tapasztalatai 67
A gazdaságok jellemzői és értékesítési csatornaválasztásuk 67
Miért és hogyan végzik a közvetlen értékesítést 69
A közvetlen értékesítés sikertényezői és korlátai 73
Fejlesztési lehetőségek: marketing és együttműködés 74
A tejtermelők mobil értékesítési tapasztalatai 75
A gazdaságok jellemzői és értékesítési csatornaválasztásuk 75
Miért és hogyan végzik a közvetlen értékesítést 76
A közvetlen értékesítés sikertényezői és korlátai 80
Fejlesztési lehetőségek: marketing és együttműködés 82
Következtetések és javaslatok 85
Összefoglalás 89
Summary 93
Kivonat 97
Abstract 98
Mellékletek 99
Mellékletek jegyzéke 99
Függelék 109
Függelék jegyzéke 109
Hivatkozások jegyzéke 115
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv