1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kreativitás kapcsolata az intelligenciával, tanulmányi eredménnyel, szociális és szociometriai tényezőkkel ötödik osztályos tanulóknál

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Kossuth Lajos Tudományegyetem
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 74 oldal
Sorozatcím: Nevelés, Művelődés - Acta Paedagogica Debrecina
Kötetszám: 73
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kreativitás kutatása, bár még fiatal vizsgálati terület, külföldön (főként a nyugati országokban) igen gazdag irodalommal rendelkezik. Az érdeklődés első nagy hulláma az 1950-es években volt,... Tovább

Előszó

A kreativitás kutatása, bár még fiatal vizsgálati terület, külföldön (főként a nyugati országokban) igen gazdag irodalommal rendelkezik. Az érdeklődés első nagy hulláma az 1950-es években volt, aminek /. P. Guilford szerint az egyik oka az úgynevezett „szputnyik-sokk,\ a másik az oktatás-nevelés krízise. Nyilvánvalóvá vált, hogy egyre nagyobb szükség van a legfőbb energiaforrás, az emberi értelem kibontakoztatására. „Életmódunk és jövendő biztonságunk megóvása legfontosabb nemzeti erőforrásainktól, szellemi képességeinktől függ, különösképpen pedig alkotóképességünktől" - írja/. P. Guilford 1959-ben (Guilford, 1959. p. 469).
A szocialista társadalomban az egyén és a társadalom érdeke összeforr: az egyéni boldogság feltétele a képességek kibontakoztatása és kamatoztatása az egyén számára legmegfelelőbb munkahelyen. A társadalmi haladás feltétele ugyanaz: az egyének boldogsága és a szellemi képességek társadalmi kamatoztatása, Magyarországon azonban, több más szocialista országhoz hasonlóan, csupán néhány éve kezdték felismerni kellőképpen a jelentőségét (Barkóczi-Klein, 1968; Klein, 1970: Pléh, 1970; Salamon, 1970; Barkóczi - Oláh - Zétényi 1973; Deák, 1973; Kürti, 1974; Komlósi, 1975; Dénes, 1977). A társadalmi szükségesség mellett ugyancsak rendkívül sürgető a kreativitás-kutatás másik rugójának, az „oktatás-nevelés krízisének" megoldása: a kreativitás-kutatás eredményeit szervesen be kell építeni az oktatás-nevelés elméletébe és gyakorlatába. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. A kreativitás-kutatás előzményei 4
II. A kreativitás fogalma 10
III. A kreativitás tényezői 15
IV. Vizsgálati hipotézisek 18
V. Használt mérési módszerek 20
VI. Kreativitás - intelligencia - tanulmányi eredmény 25
VII. A szociális-kulturális helyzet és az intellektuális teljesítőképesség összefüggései , 36
VIII. A kreativitás kapcsolata szociometriai jellemzőkkel 41
Mellékletek 49
Bibliográfia 68

Gelléné Dr. Kálmánchey Márta

Gelléné Dr. Kálmánchey Márta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gelléné Dr. Kálmánchey Márta könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv