| I. kötet | |
| 1979/1 | |
| Dr. Józsa Péter, kandidátus | 15 |
| Józsa Péter: A jelentés és a társadalmi kommunikáció | 15 |
| Kapitány Ágnes: | |
| Kapitány Gábor: Az esztétikai alkotó megismerés alapelemei | 18 |
| Halász László: Az irodalmi mű befogadása mint információ-feldolgozás | 19 |
| Lőrincz Judit: Egy József Attila-vers fogadtatásáról | 20 |
| V. Kulcsár Júlia: Könyvterjesztés a Csepel Művekben | 21 |
| Regős János: A Ludas Matyi karikaturái az USA-ról (1967 és 1977) | 22 |
| Rubovszky Kálmán: A képregény mint metaszövetség néhány aspektusa | 23 |
| Balipap Ferenc: Irodalom a képernyőn | 23 |
| B. Raffai Margit: Gondolatok a vizuális kultura társadalmi feltételrendszeréről | 24 |
| 1979/2-3 | |
| Vitányi Iván: Programjavaslat a művelődési otthonok munkájának fejlesztésére (A Népművelési Intézet munkaanyaga) | 25 |
| Koncz Gábor: Kutatási kérdések és a tervezés | 28 |
| Dr. Cravero Róbert: | |
| Pál Endre: A művelődés tervezése és az igényelt kutatások | 29 |
| Monigl István: A távlati tervezés és a kulturatervezés kapcsolatai | 30 |
| Kozma Tamás: A kulturális szféra távlati tervezését segítő kutatások az MTA Pedagógiai Kutató Csoportjában | 33 |
| Kuti Éva: A kulturális ráfordítás- és eredményadatok nemzetközi összehasonlításának módszertani problémái | 35 |
| Bokor Béla: Kulturális modell-tervezet (Az ujpetrei gazdasági térség új közművelődési rendszere) | 37 |
| Szász János: Deszk község szerb nemzetiségi kulturájáról | 38 |
| Koppány Márton: Válogatás Csehszlovákia, Jugoszlávia, Románia magyar nyelvű kulturális sajtójából | 40 |
| Vészi János: Tanulmányuton Bulgáriában (A bolgár közművelődés) | 41 |
| Deme Tamás: Az esztétikai-művészeti nevelés és közművelődés Franciaországban | 43 |
| Válogatott bibliográfia az 1978-ban megjelent közművelődési tárgyu cikkekből (összeállította: Ernszt Árpád) | 47 |
| 1979/4 | |
| Horváth Margit: Közművelődés szakos első éves hallgatók pályaindítékai és aspirációi | 51 |
| Lipp Tamás: "A gondolkodó ember hatalom" | 53 |
| Benkő Éva: Népművelők útközben | 54 |
| Vercseg Ilona: Klubtörténet | 56 |
| Zsatkovits Edit: Fiatal üzemi újságírók | 57 |
| Kamarás István: Kipiheni a katarzist? | 59 |
| Vitányi Iván: Szabadidő, rekreáció, közművelődés az Egyesült Államokban | 61 |
| Sz. Tóth János: Ismerkedés a holland felnőttneveléssel | 62 |
| Sz . Fodor Katalin: A norvég felnőttnevelési törvényről | 64 |
| 1980/1 | |
| Bujdosó Dezső: Érték és kultura | 69 |
| Thomas Metscher: Kultura és humanitás - megjegyzések egy dialektikus kulturafogalomhoz | 70 |
| B. Vörös Gizella: Válaszolási mód és értékrendszer | 72 |
| Fonyó Ilona: Jellemző nyelvi mozzanatok Budapesten dolgozó szakmunkások beszédében | 73 |
| Mátyus Aliz: Egy falu három generációja | 74 |
| Hosszú Lajos: Meseképzés - világkép | 75 |
| Ernszt Árpád: Válogatott bibliográfia az 1979. januártól szeptemberig megjelent közművelődési tárgyu cikkekből | 76 |
| 1980/2 | |
| Deme Tamás: Roland Barthes 1915-1980 | 77 |
| Roland Barthes: A mitosz napjainkban | 77 |
| Hernádi Miklós: Ünnep és közösség | 77 |
| Tomka Miklós: A kultura piacán | 79 |
| Deme Tamás: A pedagógia nyomorúsága | 80 |
| Gereben Ferenc: Olvasás Magyarországon az 1960-as, 70-es években | 81 |
| Szekeres Péter: Népművelő a filmen és a nézőtéren (Az Ékezet c. film közönségvizsgálata) | 81 |
| Benza Béla: | |
| Debreczy Etelka: Gondolatok a zene befogadásának lélektanáról | 83 |
| Szemere Anna: Az Auróra-kör története (Egy vidéki kulturegylet a század első felében) | 84 |
| Bárdos Judit: Az orosz formalisták és a film | 85 |
| Sz. Fodor Katalin: Művelődés az utcán (Utiélmények Egyiptomból) | 85 |
| 1980/3 | |
| Fényes Imre: A gondolkodás fejlődése | 86 |
| Sz. Tóth János: Mindennapi élet - megismerés - művelődés (Hipotikus vázlat) | 87 |
| Durkó Mátyás: A felnőttnevelés funkciói az egyén szocializációjában | 88 |
| Paul Lengrad: A felnőttoktatás szükségletei a permanens nevelés keretein belül | 89 |
| Tichy József: Üzemi oktatás - munkahelyi művelődés | 90 |
| Révész Sándor: | |
| Varga Viktor: Kísérleti foglalkozások egy deviáns csoportban | 91 |
| Sz. Tóth János: Felnőttnevelési kísérletek | 92 |
| Fábián Judit: | |
| Bartha Zsuzsa: | |
| Dán Zsuzsa: Anyanyelvi készség és önismeret | 93 |
| Az UNESCO ajánlása a felnőttnevelésről 1976, Nairobi (Részletek) | 94 |
| Harangi László: A dán felnőttnevelés rendszere | 94 |
| Mándoki Rózsa: A jugoszláv felnőttoktatás fejlődése és időszerű kérdései | 95 |
| 1980/4 | |
| Tosics Iván: | 96 |
| Elek Sándor: Települési hátrányok | 96 |
| Havas Gábor: Ibafa | 98 |
| Lengyel Gabriella: Települési és társadalmi különbségek egy falusi cigányközösségben | 99 |
| Pethő László: Tanyasi családok | 100 |
| Sipos Zsuzsanna: Gondolatok Márkus István Nagykőrös-szociográfiájához | 101 |
| Ambrus Péter: Dzsumbuj | 102 |
| Győri Péter: Szegregáció a budapesti telepeken | 103 |
| Mátyus Alíz: Egyik helyről a másikra | 104 |
| Kőbányai János: A "csöves kérdés" | 105 |
| Bálint B. András: Gyál | 106 |
| J. Berger - J. Mohr: A hetedik ember | 106 |
| J. Berger - J. Mohr: A hetedik ember (Részletek) | 106 |
| 1980/5 | |
| Kazincbarcika után (Az amatőr színjátszásról beszélget Regős János és Szász János) | 107 |
| Debreczeni Tibor: Folklór ihletésű színjátékok leírása (Dramaturgiai tapasztalatok) | 108 |
| Ascher Tamás és Gero Troike beszélget | 109 |
| Ráth Zsolt: A peszeudo a színházban (Pauer Gyula díszletei az Állami Áruházhoz) | 110 |
| Regős János: "Iszapon lépked az ember" (Egy társulat hattyudala) | 110 |
| Veres Katalin: Színházi befogadásvizsgálat egy munkáscsoportnál | 111 |
| Mátyus Alíz: Vidám Parkban | 112 |
| Kőbányai János. Beat-ünnep után | 113 |
| Thoma László: Az eladott punk (Egy manipulációs folyamat stratégiája) | 114 |
| Ernszt Árpád: Válogatott bibliográfia az 1979. októbertől decemberig megjelent közművelődési tárgyu cikkekből | 115 |
| 1980/6 | |
| Vizuális kultura - vizuális művészetek (Az MTA Vizuális Kultura Kutató Bizottságának vitaanyagából) Németh Lajos bevezetője, Attalai János, Beke László, Horányi Özséb, Kunt Ernő, Miklós Pál hozzászólásai | 116 |
| Deme Tamás: A látás minősége és nevelése | 119 |
| Jadranka Damjanov - Dubravka Janda - Marcel Bacic: Vizuális nyelv és nevelés | 121 |
| Szabó M. László: Vizuális alkotótelepek módszertani tapasztalatai | 123 |
| Mezei Ottó: Jaschik Álmos grafikai tervezőiskolája | 125 |
| Poór Ferenc - Wacha Imre: Képmagnetofon alkalmazása a felnőttek előadói készségének fejlesztésében | 126 |
| Jánaky István: Építészeti kultura | 127 |
| S. Nagy Katalin: Közterek | 128 |
| Szilágyi Erzsébet: A Hódmezővásárhelyi Őszi Tárlatok fogadtatására | 128 |
| V. M. Petrov - N. E. Prjanyisnyikov: Az aranymetszés formarendje | 130 |
| 1981/1 | |
| Király Jenő: A szórakozás | 133 |
| Fekete György: A szabadidő és a tárgyak szabadsága | 134 |
| Kísérleti tematikus anyagok | 135 |
| W. F. Haug: Áruesztétika és tömegkultúra (Elméleti vázlattan) | 135 |
| Tibori Tímea: Szórakoztatás kérdő- és felkiáltójelekkel | 136 |
| Kiszely Márta: Vázlat a kommerszről | 137 |
| J. Dumazedier: Szabadidő-problémák | 137 |
| Kamarás István: Értékes-e a deviáns? | 138 |
| Pelle János: Gondolatok a humán értelmiségről | 139 |
| Bartos Éva: A nők és a könyv | 140 |
| Andrássy Mária - Andrássy László: A sportérdeklődés alakulásának összetevői (Mikrovizsgálat vívók, ökölvívók, cselgáncsozók körében) | 141 |
| S. Mennel: Kulturális politika és társadalmi modellek | 141 |
| Vita a települési hátrányokról (Részletek az 1980. október 20-án lapunk által rendezett ankét hozzászólásaiból) | 142 |
| 1981/2 | |
| A kreativitásra nevelés hazai hagyományai (Közreadja: Hollós Róbertné) | 144 |
| Deme Tamás: Autodidaxis - esély az iskola demokratizálására | 145 |
| Bujdosó Dezső: Gondolatok a Műveltségkép az ezredfordulón c. kötetről | 146 |
| Sz. Tóth János: A gazdaság műveltségi meghatározottsága és a felnőttoktatási stratégia | 147 |
| M. Elmandjra: A kultúra mint a fejlődés mozgatója (P. Drouin interjúja) | 148 |
| F. Vankó Ildikó - Talyigás Katalin: Szakmai gyakorlat új módszerekkel | 149 |
| Sántha Pál: Az iskolák és a közművelődési intézmények közötti együttműködés a diákelvárások tükrében | 150 |
| Bókay Antal: Irodalomtudomány - irodalomtanítás | 151 |
| Erdélyi Pál: A tanítási zavarokról | 153 |
| Józsa Péterné: A magyar gyermekvédelem történetének, valamint mai szervezeti felépítésének és rendtartásának néhány kérdése | 154 |
| Udvardi Lakos Endre: A CEMEA népművelőképző munkája | 155 |
| 1981/3 | |
| Halász László: Három rendhagyó könyv örökös sikere | 156 |
| Király Jenő: A kalandfilm mint western | 157 |
| S. Nagy Katalin: Fotó és köművelődés | 158 |
| Párczer Ferenc: Túl a poszteren | 159 |
| R. Pine: A kultura demokratizálásának új útjai Nyugat-Európában | 159 |
| V. M. Mezsujev: Kultúra és történelem (Szemelvények) | 160 |
| E. Sz. Markarjan: A kulturelmélet a társadalomtudományok rendszerében | 162 |
| M. Czerwinski: A "kultura" terminusról | 164 |
| Robin Gray - Mary Hughes: A nők számára szervezett felnőttnevelési programok | 164 |
| Demokratizálja-e az egyetemet a permanens oktatás? | 165 |
| P. Morvan: A számítógépes művészet fejlődése | 165 |
| 1981/4 | |
| Szász János: Beszélgetés Jannisz Ritszosszal | 166 |
| Bisztray György: Diees Valéria a táncról | 167 |
| Deme Tamás: Terpszichoré meg a lélek combhajlata | 167 |
| Molnár István: Részletek a Magyar tánctechnika bevezetőjéből | 168 |
| Takács László: A játék és a tánc szemlélete az indiai gondolkodásban | 169 |
| Papp Oszkár: Népi kultúra - avantgard (A Muharay együttesről) | 173 |
| Beszélgetés Jancsó Miklóssal (Készítette: Tasi József) | 174 |
| Szász János: Beszélgetés Martin Györggyel az új folklórhullám és néptáncmozgalom előzményeiről | 175 |
| Molnár János: A néptánc helye és szerepe a közművelődésben | 177 |
| Szász János: Beszélgetés Balogh Edgárral a nemzetiségi lét és a folklórmozgalom kapcsolatáról | 178 |
| Szász János: Beszélgetés Bartoss Györggyel az Anyanyelvi Konferencia Védnöksége rendezvényeiről | 178 |
| 1981/5 | |
| Berki Sándor: Munkások és automatizáció | 179 |
| Kapitány Ágnes - Kapitány Gábor: "Egyedül mit tehetnék?" | 181 |
| László-Bencsik Sándor: Süss fel nap! (Egy szocialista brigád krónikájából) | 181 |
| Lipp Márta: Állandóság és változás (Történelmileg kialakult minták a különböző családtípusok élőkulturájáról) | 182 |
| Mátyus Alíz: Lakodalmig tartó vadászat | 183 |
| Niedermüller Péter: Térformák és tárhasználati szabályok a falusi kultúrában | 184 |
| Gergely Katalin: A paraszti öltözködés és a divat | 184 |
| Bálint B. András: "Láttam a világ nyomorúságát, de nem láttam a kiutat" (Adventisták) | 185 |
| Boszorkányok pedig nincsenek (Részletek Hegyi Imre - Kovalik Márta - Varsányi Gyula rádióműsorából) | 186 |
| 1981/6 | |
| Andor Mihály - Hidy Péter: A művelődéspolitika és a településfejlesztési politika célszerű kapcsolatrendszere | 187 |
| Litauszki Tibor. Eredményesség a művelődési otthonban | 188 |
| Diósi Pál - Fischer György: Ifjúsági klub - halmaz vagy közösség? | 189 |
| Sz. Tóth János. Szervezet, értelmiségi szerep és kulturaközvetítés | 189 |
| Szász János: Közösségek, értelmiségiek, apparátusok | 190 |
| Földiák András: Mire megyünk együtt? (Javaslat az integrált intézmények tartalmi kibontakozásának segítésére) | 191 |
| Vercseg Ilona: Hat népművelő portré | 192 |
| Kamarás István: Woland fogadtatása Magyarországon | 192 |
| Heit Gábor - Lőrincz Judit: Közelkép közművelődési könyvtárainkról | 193 |
| Betűrendes mutató | 197 |
| Tematikus mutató | 215 |
| II. kötet | |
| 1982/1-2 | |
| Vitányi Iván: Szellemi életünk fejlődésénektendenciái | 15 |
| Szalay László - Horváth Margit: Nevelés a hivatásra (A Szombathelyi Tanárképző Főiskolán folyó népművelőképzésről) | 16 |
| Durkó Mátyás: Hagyomány - folyamatos korszerűsítés - perspektívák (Egyetemi népművelési képzés a KLTE-n) | 18 |
| Lendvai Ernő: Hol a színpad, kint-e vagy bent? | 19 |
| Tokaji András: A társas énektől a karénekig (A nyilvános kollektív ének fejlődésének vázlata) | 20 |
| Dobszay László: Jelenkori művelődési áramlatok a hazai egyházzene tükrében | 21 |
| Sági Mária: A zenei generatív készségek kísérleti vizsgálata (Tézisek) | 22 |
| Ujfalussy József: Sági Mária kandidátusi értekezéséhez (Opponensi vélemény) | 23 |
| Koncz Gábor: A magyar zenekultura statisztikai elemzése 1960-1980) | 23 |
| Deme Tamás: Zenei hiánygazdaság a pedagógiában | 24 |
| Joób Árpád: A zenei történés iránti érzékenység fejlesztése az általános iskola 1-2. osztályában (részlet) | 25 |
| Balázs Endre: Népszokások, népi hangszerek tanítása | 26 |
| Farkas Mária: Gondolatok a hazai és külföldi zeneoktatásról | 27 |
| Till Ottó: Áldialógus a zenepedagógiáról | 27 |
| Pécsi Géza: Zenei nevelés a szakmunkásképzőben | 28 |
| Strém Kálmán: A zenei nevelés lehetőségei a szakmunkásképző intézetekben | 29 |
| Dimény Judit: Hang-játék (Amíg egy rádióműsorból könyv születik) | 30 |
| Benza Béla - Debreczy Etelka: Egy zenepszichológiai kísérlet margójára | 31 |
| Lévai Júlia: Egy elkallódott forradalom után | 31 |
| Beszélgetés Koncz Zsuzsával (Készítette: Deme Tamás) | 32 |
| 1982/3 | |
| Dr. Schnell Endre: A pszichoszomatikus medicina elméleti modelljei | 33 |
| Oláh Andor: Az orvostudomány jövője a világ-kultúra fejlődésperspektivájában | 34 |
| Sz. Fodor Katalin: Pszichokultúra (Tények, tapasztalatok, kísérletek a pszichológia és közművelődés határterületéről) | 35 |
| Bartos Éva: Irodalmi művek felhasználása alkoholbetegek gyógyításában | 36 |
| Gerevich József: Alternatív kiállítások (Adalékok a "pszichopatológiai művészet" kérdéséhez) | 37 |
| Lükő Gábor: Az eleven képek | 38 |
| Ágh Attila: Egyenlőtlen fejlődés és nemzeti kultúra a harmadik világban | 38 |
| Pelle János: Vázlat a középszintű szellemi dolgozókról | 40 |
| 1982/4 | |
| Kiss Tamás: Klebelsberg ideológiája és szervezőmunkája beszédei, cikkei tükrében | 41 |
| Harsányi István: A Magyar Népi Művelődési Intézet (Történeti áttekintés és dokumentumok) | 42 |
| Sz. Tóth János: Előterjesztés és javaslatok a közművelődési vállalkozások kibontakoztatására | 43 |
| B. Gelencsér Katalin: Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen folyó népművelési szakemberképzés feladatainak változása 1961-1981 között | 44 |
| Kísérletek tapasztalatai az 1981/82-es tanévben. Talyigás Katalin: Szakmunkástanulók között egyetemi hallgatókkal. F. Vankó Ildikó: Gimnazisták és egyetemisták baráti kör | 45 |
| Ágh Attila: Egyenlőtlen fejlődés és nemzeti kultúra a harmadik világban II. | 46 |
| 1982/5 | |
| David Gross: Löwenthal, Adorno, Barthers: A populáris kultúra három szempontból | 47 |
| Király Jenő: A magányos közönség | 48 |
| Tomka Miklós: Életfordulók ünneplése a szocialista országokban | 50 |
| D. Hoffmann Márta - Szilágyi Erzsébet: Az ünnep-identitásról | 51 |
| Jakab Zoltán: Társadalmi ünnepek és ünnepi érzület - a hetvenes évek elején | 52 |
| Bálint Éva: 5-6 évesek az ünnepről | 52 |
| S. Nagy Katalin: Az ajándéktárgyakról | 53 |
| Breuer János: Megjegyzések Koncz Gábor tanulmányához | 54 |
| M. A.: Gelencsér Katalin tanulmányához | 54 |
| 1982/6 | |
| Kormos Sándor: A rendszerelméletű elemzés helye és szerepe a közművelődés irányításában | 54 |
| Sz. Tóth János: Kultúra és demokrácia, kultúrális jogok, a kultúrális életben való részvétel | 55 |
| Dr. Huller Gyula: A mozgalmak szerepe a művelődésben | 56 |
| Nyilas György: Tézisek a népművelői foglalkozásról | 56 |
| Szász János: Kettős struktúra és klubmozgalom | 57 |
| Albert József: Érdekviszonyok egy ifjúsági klubban | 58 |
| Varga Tamás: Népművelők a "nyitott házakról" (Interju-részletek) | 58 |
| Bánlaky Pál: A közösségek alakulása | 59 |
| J. E. Berendt: Hogyan tovább? | 60 |
| Turi Gábor: A jazz a hetvenes években | 60 |
| Szigeti Péter: A hiányzó láncszem | 61 |
| Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében | 61 |
| 1983/1 | |
| Turcsány Péter: A gyerekek üzenete | 65 |
| Dombyné Szántó Melánia: Föl kell szabadítani a gyerekeket (interju) (Szerkesztette: Pálfi Ágnes) | 66 |
| Pőcze Gábor: Az érintkezés tréningje | 66 |
| Vargha Balázs: A mese és a tömegkommunikáció | 67 |
| Richard Schechner: Az előadás (performance) poétikájához | 67 |
| Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében II. | 68 |
| Vitányi Iván: A népművelőképzés ellentmondásai | 69 |
| 1983/2 | |
| Kamarás István: Hogyan veszi a lapot az olvasó, ha Woland osztja? | 70 |
| Gereben Ferenc: A mai magyar irodalom helye az olvasói érdeklődés alakulásában | 71 |
| Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról I. | 72 |
| Pelle János: A diplomák inflációja | 73 |
| Diósi Pál: Az intézményesült tévutak rendszere | 74 |
| Szász János András: Nemzetiségi lét, tudat, közművelődés (I. Országos Nemzetiségi Közművelődési Konferencia) | 75 |
| Udvardi Lakos Endre: Mi is az animáció? | 75 |
| Andrássy Mária: Művelődési központok Finnországban | 76 |
| 1983/3 | |
| E. Sz. Markarjan: A kulturális tradíció elméletének alapvető problémái | 77 |
| Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról II. | 78 |
| Varga Csaba: A személyes szabadságról (Levél-esszé) | 79 |
| Mátyus Aliz: Ki győzi legyőzni? | 79 |
| Lőrincz Judit: Az olvasói élményfolyamatról | 80 |
| Kamarás István: Utazás egy regényben (A Mester és Margarita befogadási folyamatának vizsgálata gimnazista és tanárjelölt olvasók körében) | 81 |
| 1983/4 | |
| Szemelvények az első olvasótábori kis traktából (1975) (Összeállította: Pálfi Ágnes) | 82 |
| Patkó József: A demokrácia iskolája (Az interjut készítette: Turcsány Péter) | 83 |
| Csató Károly: Olvasótábor a margón | 83 |
| Maróti István: Hozzászólás a Kultura és Közösség olvasótáborokról szervezett beszélgetéséhez | 84 |
| Beszélgetés az olvasótáborokról (Baricz Zsolt, Csató Károly, Deme Tamás, Hanák Gábor, Kamarás István, Racskó György, Szabó M. László, Szabols István, Turcsány Péter, Udvardi Lakos Endre, Varga Csaba, Vitányi Iván) | 85 |
| Lehúzni a könyökvédőt a fejünkről (Dokumentum-montázs négy értelmiségi olvasótáborról) (Összeállította: Kamarás István) | 86 |
| A szervezés hátországa (Beszélgetés Glück Györggyel, a Szabolcs-Szatmár megyei Könyvtár szervezőjével) (Az interjút készítette: Tupcsány Péter) | 87 |
| Gregus István: Irodalom az önismeretért (Olvasótábori tapasztalatok) | 87 |
| László Endre: Dobozban a világ? | 88 |
| Szabó M. László: Emlékmű - műemlék - emlék (Szituációgyakorlat) | 88 |
| Marschall Miklós: Gondolatok a gazdaság és a művelődés néhány összefüggéséről két könyv nyomán | 88 |
| 1983/5 | |
| Papp Oszkár: A felszabadulás művészete I. (Vázlat és emlékezés) | 89 |
| Deák Zsuzsa - Saródy Éva: Az oktatási, tudományos, közművelődési felsőfokú végzettségűek néhány demográfiai, foglalkozási jellemzője és a pedagóguspálya | 91 |
| Dr. Arany Éva: A lengyel oktatási rendszer fejlődésének főbb tendenciái (1944-1982) | 92 |
| Martin Kramar: Az általános iskolai tanárok képzése a Szlovák Szocialista Köztársaságban | 93 |
| Dr. G. Berger: A kötelező iskolai pedagógusképzés Ausztriában | 93 |
| Dr. Gáborjáni Péter: Audiovizuális studió a felsőoktatásban | 94 |
| Balogh Béla: Iskolavilágításról - új megvilágításban | 94 |
| Jánosi György: A kellemesség szükséglete mint a szórakozás kialakulásának szubjektív feltétele | 95 |
| Királyi Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban I. | 96 |
| Hadas Miklós: Kun Béla téri gyertyák (Két popzeneszám értékelemzése) | 97 |
| 1983/6 | |
| Magyar Úttörők Szövetsége: Felhívás kutatási pályázatra (Elfogadta az Országos Elnökség 1983. május 18-án) | 98 |
| Papp Oszkár: A felszabadulás művészete II. (Vázlat és emlékezés) | 98 |
| Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban II. | 99 |
| Sz. Kiss Csaba: Tudományos könyvtár kontra városi nyilvános könyvtár (A funkcionális többarcúság értelmezésének zavarai a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár történetében) | 100 |
| Heit Gábor: Mit vártak a környék lakói a BMK könyvtárától? | 101 |
| Eszik Zoltán: Szakmai és társadalmi tényezők szerepe az integrált alapellátó intézmények (általános művelődési központok) vezetésében | 102 |
| Répássy Helga - Vámos Dóra: A komplex intézmények gazdasági számításának néhány problémája | 102 |
| Lovas Tünde: A középiskolai klubok lehetősége és valósága | 103 |
| Ágh Attila: A nemzeti és a nyugati kultúrák konfliktusa a harmadik világban | 104 |
| Dr. J. Katus: Felvilágosítás: a holland társadalmi kommunikáció egyik formája | 105 |
| 1984/1 | |
| Szász János András: Martin György (1982-1983) | 109 |
| Deme Tamás: Keresztöltés (Egy képességfejlesztő komplex tanfolyam anatómiája) | 109 |
| Szabó M. László: Elemvariációs vizuális játékok | 110 |
| Orosz Erzsébet: Egy zenei képességfejlesztő tanfolyam | 111 |
| Pálfi Ágnes: Miért éppen a dráma? | 111 |
| Bognár Anikó: Mozgáskultúra- és tánctanítás gyerekeknek | 112 |
| Kaposvári Gyöngyi: Kreatív irodalomórák Szolnokon | 113 |
| Csalog Judit: Iróműhely gyerekeknek | 113 |
| Sándor Edit: Látás - láttatás (Egy vizuális kísérletről) | 114 |
| Csernák Árpád: "Hagyjátok megérni a gyermekort a gyermekben!" | 114 |
| Eszik Zoltán: Az ellentmondások ellentmondásai | 115 |
| Szűcs Imre: Közelebb az igazsághoz | 115 |
| Közoktatás- és közművelődéstörténeti pályázati felhívás | 116 |
| 1984/2 | |
| Heit Gábor: Mozaikok egy tanyás mezőváros szellemi életéről | 116 |
| Gondos Anna - Hegyesi Gábor: Preventív családgondozás | 117 |
| B. Talyigás Katalin - Hegyesi Gábor: Tervezet a social worker-képzésről | 118 |
| Bognár Gábor - Telkes József: Elváltaknak a válásról: mentálhigiénés munka közművelődési formában | 118 |
| Felméry György: Szexuálterápia kezdő fokon - avagy reflexiók népművelő szemmel | 119 |
| Szász Éva: Játékos angol nyelvtanítás kisgyerekeknek | 119 |
| R. G. Chambers: A Cambridge-i Chasterton Művelődési Központ | 120 |
| 1984/3 | |
| Dienes Valéria: Hang és mozdulat | 120 |
| Gereben Ferenc - Nagy Attila: Nemi szerepek és olvasási szokások | 121 |
| Kamarás István: Regényhősök észlelése és értelmezése | 122 |
| Gergely András: Vlaóságirodalom - irodalmi valóság (Olvasói befogadásvizsgálat Asperján György: Vészkijáratbejárat című regényéről) | 123 |
| Lázár Guy: A nyugati tömegkultúra hazai recepciója és az ideológia | 124 |
| Szekeres Péter: A filmművészeti érték társadalmi meghatározottsága ("Minden idők nagy filmjei") | 124 |
| Jánosi György: A szórakozás és a társadalmi előítéletek | 125 |
| Durkó Mátyás: Tanuló felnőttek szabadidő-strukturája | 126 |
| 1984/4 | |
| Szekfű András: A kábeltelevízió társadalompolitikai háttere | 126 |
| Kormos Sándor: Az információ helye és szerepe a közművelődés irányításában | 127 |
| Zelnik József: Tanmese a befőttesüvegről | 128 |
| Varga Csaba: Egy helyi reform | 128 |
| Kamarás István: Mi mindenről kell tudnia egy kisvárosi könyvtár(os)nak? | 129 |
| Ambrus Péter: Kommunikáció a dzsumbujban | 129 |
| Mátyus Aliz: Pusztafalu - fejlődés- és leépüléstörténet | 130 |
| Kovalcsik József: A közösségi művelődés szintereiről (Előzmények, lehetőségek) | 130 |
| Czigler Róbert: A magyar Kommunista Párt közművelődési törekvései a falvakban 1945-ben | 131 |
| 1984/5 | |
| Jacques Maquet: Bevezetés az esztétikai antropológiába | 132 |
| Perneczky Géza: A korszak mint műalkotás | 133 |
| Richard Schechner: A rituálétól a színházig és vissza: a hatékonyság/eredményesség-szórakoztatás kettősség struktúrája és folyamata I. rész | 134 |
| Hollós János: Kultúra és film | 135 |
| Csörsz Klára: Levél az olvasótáborokról | 135 |
| Kamarás István: Olvasási magatartás és olvasói stratégia (A Mester és Margarita befogadása vizsgálatának tükrében) | 136 |
| 1984/6 | |
| Richard Schechner: A rituálétól a színházig és vissza: a hatékonyság/eredményesség-szórakoztatás kettősség struktúrája és folyamata II. rész | 136 |
| Honti Katalin: Új színházi működési modellek (Javaslatok és ötletek) | 137 |
| Heltai Gyöngyi: Két jelentős kaposvári előadás | 138 |
| Forray R. Katalin: Az általános iskolai kudarc társadalmi-területi tényezői | 139 |
| Izinger Anna: Mezőhegyes - egy sajátos modell az időben | 140 |
| Betűrendes mutató (I-II. kötet) | 145 |
| Tematikus mutató (I-II. kötet) | 163 |