| A látás nyelvéről | 1 |
| A képalkotó rend | 7 |
| A kép mint alkotás | 7 |
| A külső erők | 10 |
| A vizuális mező, a retina mező | 10 |
| A háromdimenziós mező | 12 |
| A képfelület | 13 |
| A térbeli erők | 14 |
| A térbeli erőmezők | 17 |
| A belső erők | 17 |
| A belső erőmezők | 22 |
| A fiziológiai mező | 22 |
| A színek egyensúlya | 24 |
| A térbeli feszültség és a dinamikus egyensúly | 26 |
| A pszichológiai mező | 28 |
| A képi rend térbeli hatósugara | 29 |
| Közelség | 31 |
| Hasonlóság vagy azonosság | 32 |
| Folyamatosság | 33 |
| Zártság | 33 |
| A képi mű időbeli léttartama | 35 |
| Az optikai szekvencia tagolása. A ritmus | 36 |
| A térbeli előrehaladás rendje | 41 |
| A tér kettős jellege | 41 |
| A vizuális ábrázolás | 47 |
| Az egyetlen egység | 53 |
| A nagyság-viszony | 54 |
| A vertikális elrendezés, mint a mélységviszonyok ábrázolási eszköze | 56 |
| Mélységábrázolás egymást metsző figurák segítségével | 57 |
| Transparencia és kölcsönös áthatás | 57 |
| A lineáris perspektíva | 60 |
| A fordított perspektíva | 61 |
| A kitágított perspektíva | 63 |
| A több enyészpontos perspektivikus konstrukció | 63 |
| A lineáris perspektiva mechanikai tökéletesítése | 64 |
| A rögzített perspektíva összeomlása | 65 |
| A tárgy térbeli elemzése | 67 |
| Az alapvető képalkotó erők: a vonalak és színfoltok újrafelfedezése | 71 |
| A képalkotó erők integrációja | 73 |
| Az összetömörítés és a kölcsönös áthatás | 73 |
| A tér integrációja kettős jelentésű vonalak segítségével. A konturok egyesítése | 75 |
| A rögzített perspektivikus rend végleges kiküszöbölése | 76 |
| A képfelület végleges megnyitása | 81 |
| Térbeli konstrukció a képfelületen | 85 |
| A felület bezárása. A téralkotó erők tökéletes viszonya | 86 |
| Alkalmazkodás a mai környezethez | 94 |
| Egyszerűség és intenzitás | 96 |
| A pontosság | 97 |
| Fény és szín | 98 |
| A színélmény eredete | 99 |
| A fény fizikai modulációja | 100 |
| A színészlelés forrása az érzékek felfogókészülékének struktúrájában | 101 |
| A színérzetek dinamikus kölcsönhatása | 102 |
| A színészlelés forrása az emlékezetben | 105 |
| A tónusértékek összefüggései | 107 |
| A világítási perspektíva, modellálás árnyék hatással | 108 |
| A világítási perspektíva módosulásai | 111 |
| A világítási perspektíva átértékelése | 112 |
| A fényképezés befolyása | 114 |
| Élesség és életlenség | 115 |
| A textura | 116 |
| A mesterséges fényforrások befolyása | 118 |
| A színviszonyok ábrázolása | 121 |
| A szín térbeli dimenziója | 124 |
| A szín érzelmi dimenziója | 126 |
| A mozgás ábrázolása | 130 |
| A mozgás-érzékelés forrásai | 131 |
| A retina-kép eltolódása | 132 |
| A relatív sebesség jelentősége | 133 |
| A kinesztétikus érzet | 134 |
| Az emlékezet jelentősége | 135 |
| A hagyományos ábrázolási eszközök | 135 |
| A mozgás ábrázolásának jelenlegi kísérletei | 138 |
| Társadalmi és pszichológiai okok | 141 |
| Az ábrázolás eszközei | 143 |
| A keletkezési folyamat | 147 |
| A materiális előállítási folyamat. A felületkezelés | 148 |
| A pszichológiai alkotófolyamat | 152 |
| Útban a dinamikus ikonográfia felé | 156 |
| A vizuális jelentéshordozók rendjének törvényei | 160 |
| Az értelmi rend merev rendszerének felbomlása | 164 |
| Az új integráció | 166 |
| Az új integráció pszichológiai motivációi | 168 |
| Technológiai motivációk. A fotómontázs feltalálása | 172 |