| Bevezetés | 5 |
| Mentálhigiéné - nemzetközi és hazai helyzetkép, szemléleti és konceptuális alapkérdések | |
| Mentálhigiéné | 11 |
| A mentálhigiéné hazai helyzete | 18 |
| A mentálhigiéné fogalma, tárgya, területei | 20 |
| Az emberi kapcsolatok jelentősége a lelki egészségvédelemben | 33 |
| Az elsődleges megelőzés lehetőségei és módszerei a korai gyermekkorban (a lelki egészség szempontjából) | 42 |
| A prevenciós tevékenység alapítványi támogatásának lehetőségei az egészségügyben | 49 |
| Magyar egészség, magyar lélek, magyar problémák | 68 |
| Szexuális problémák | 70 |
| A humánszféra és a társadalom(politika) heveny gondjai | 72 |
| A mentálhigiéné alapjai (tanulmánygyűjtemény tervezet) | 75 |
| Nemzeti mentálhigiénés stratégia koncepciója | 78 |
| Család - prevenciós és mentálhigiénés lehetőségek | |
| A család lélektani rendszerének fejlődése és változásai - a segítő szempontjából | 83 |
| A család segítésének és erősítésének irányelvei | 87 |
| Családi életre nevelés - a családi és intézményes nevelés feladatai: megelőző és terápiás lehetőségek | 89 |
| Családi életre nevelés. Tankönyv és gyakorlati kézikönyv komcepciója | 114 |
| A házasság dilemmái a mai társadalomban | 117 |
| A házasság és a család mai helyzetét meghatározó szociokulturális és társaslélektani tendenciák | 123 |
| Kell-e reformálni a családot? (Családszociológiai megfontolások és ajánlások) | 128 |
| A család segítésének útjai | 135 |
| A család természetéről. Egy rendszerszemléletű családmodell és használata (könyvtervezet) | 149 |
| A család-társaslélektani rendszer és funkciói. Tanulmányok a család megértése és erősítése témaköréből | 155 |
| Szenvedélybetegségek - megelőzésük és leküzdésük | |
| A drogmegelőzés | 159 |
| A megelőzés és az ártalomcsökkentés új perspektívái | 164 |
| Alkoholprevenció | 183 |
| Oktatási, kutatási és dokumentációs programjavaslatok | 197 |
| A munkahelyi bázisú korai alkoholkezelés rendszere és koncepciója | 223 |
| Oktatási programok | |
| Kommunikáció-szak indításának tervezete (Semmelweis Egyetem) | 263 |
| Orvosi antropológia (Semmelweis Egyetem) | 271 |
| Kommunikáció szak indításának tervezete (Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kara) | 290 |
| Pedagógustovábbképzés - kommunikáció | 304 |
| A pszichoterápiás képzés reformjavaslata | 308 |
| A képzés problémája a szociálpszichiátriában | 314 |
| Néhány fontos szemléleti kérdés | |
| A biztosítás és a pszichológia | 323 |
| Koncepcióvázlat egy biztosítótársaság részére | 329 |
| A tehetség tudományos kérdésköre (fogalom, felismerés, kutatás, fejlesztés, pedagógia) | 331 |
| Gondolatok a rádió társadalmi (mentálhigiénés) funkcióiról - az ezredforduló perspektívájából | 343 |
| Tézisek a pszichiátria és a tömegkommunikáció viszonyának kérdésköréhez | 351 |
| A magyar kommunikáció jellegzetességei. Sémák, algoritmusok, sajátos szabályozó gesztusok a magyar személyközi kommunikációban | 354 |
| Nemzeti Egészségvédelmi Intézet, vezetői program | 365 |
| A kommunikációértelmezés modelljei - habilitációs tézisek | 372 |