kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 200 oldal |
| Sorozatcím: | Terápiás programok a beszédjavító intézmények nevelési és oktatási tervéhez |
| Kötetszám: | 3 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-682359-6 |
| Megjegyzés: | Megjelent 400 példányban. Fekete-fehér ábrákkal. Az 1990-es kiadás változatlan utánnyomása. |
| Bevezetés | 9 |
| Az anamnézis felvétele | 11 |
| Biológiai-orvosi anamnézis | 11 |
| Genetikai adatok | 12 |
| Az anya betegségei a terhesség előtt | 12 |
| Az anya betegségei a terhesség alatt (azzal összefüggésben) | 13 |
| A magzati élet történései | 13 |
| A szülés történései | 13 |
| Táplálkozás - testi fejlődés | 14 |
| Mozgásfejlődés | 15 |
| Hallás | 16 |
| Látás | 16 |
| A beszédszervek állapotának alakulása | 16 |
| Betegségek (időpontja, a kezelés helye, módja, gyógyszerelés, zárójelentések) | 16 |
| Beszéd-anamnézis | 17 |
| A beszéd fejlődése | 17 |
| A beszédállapot és beszédkörnyezet összefüggései | 18 |
| A beszédhiba kialakulásának története | 18 |
| Szociokultúrális-pszichés anamnézis | 20 |
| A család | 20 |
| Gondozás, nevelés, oktatás | 21 |
| Speciális szempontok dyslexia esetében | 21 |
| Speciális szempontok dyscalculia esetében | 22 |
| A szülők benyomása a gyermekről | 22 |
| Egységes jelölés a familiáris adatok lejegyzéséhez | 24 |
| Szempontok a kiegészítő vizsgálatokhoz | 25 |
| Általános megfigyelési szempontok a vizsgálati helyzetben | 28 |
| A beszédszervi állapot és beszédszervi működés vizsgálata | 31 |
| Az organikus állapot felmérése | 32 |
| Az orr | 32 |
| Ajkak | 32 |
| Szájpadlás formája | 32 |
| Szájpaddeformitások | 32 |
| Uvula | 33 |
| Nyelv | 33 |
| Fogak | 33 |
| Állkapocs | 34 |
| A beszédszervek működése | 34 |
| Ajkak | 34 |
| Nyelv | 35 |
| Lágyszájpad | 36 |
| Nyelésmód | 38 |
| Hang | 38 |
| Fúvás és légzés | 39 |
| A beszéd prozódiai elemei | 40 |
| A beszédhangok kiejtésének vizsgálata | 41 |
| Az orrhangzósság és az enyhe fokú pöszeség vizsgálata | 41 |
| A beszédhangok kiejtése összefüggő szövegben | 41 |
| A beszédhangok izolált formában történő kiejtése | 42 |
| A beszédhangok szavakban történő kiejtése | 42 |
| Centrális dysláliás, dysphásiás, dysartriás tünetek vizsgálata | 42 |
| Szavakban | 42 |
| Ismert gyermekdalban, mondókában | 42 |
| Eseményképről történő beszéltetés közben | 43 |
| Hosszú, nehezen tagolható szavakban | 43 |
| A verbális és nem verbális kommunikációs készség vizsgálata | 67 |
| Megfigyelési szempontok és kérdések az interakcióról megkésett/akadályozott beszédfejlődés, gyermekkori afázia esetében | 67 |
| Megfigyelési szempontok és kérdések a dadogók kommunikációjának jellemzéséhez | 68 |
| A verbális kommunikáció jellemzői | 68 |
| A verbális kommunikáció zavarát enyhítő vagy súlyosbító helyzetek, tevékenységek feltárása | 69 |
| A kommunikáció folyamatának szélesebbkörű vizsgálata | 70 |
| A beszédmegértés és beszédhasználat vizsgálata | 72 |
| A beszéd- és nyelvi fejlettség vizsgálata | 73 |
| A beszédmegértés és beszédhasználat vizsgálata dyslexia veszélyeztetettség, dyslexia esetében | 95 |
| A spontán beszéd és az általános tájékozottság vizsgálata | 95 |
| Szókincsvizsgálat | 95 |
| A relációs viszonyok és -szavak megértésének és használatának vizsgálata, a dysgrammatizmus vizsgálata | 97 |
| A fogalomalkotás vizsgálata | 98 |
| Különbségek megfogalmazása | 98 |
| A dyslexia veszélyeztetettség előrejelzése | 99 |
| Előrejelző gyorsteszt I. | 99 |
| Előrejelző gyorsteszt II. | 104 |
| A hallás, a hallási figyelem és -differenciálóképesség vizsgálata | 108 |
| A hallás épségének vizsgálata | 108 |
| A suttogott beszéd vizsgálata | 108 |
| A hallási figyelem és -differenciálóképesség vizsgálata 2-3 éves korban | 109 |
| A hallási differenciálóképesség vizsgálata 4-5 éves kortól, beszédhangokra vonatkozóan | 110 |
| Az akusztikus és verbális emlékezet, a szeriális felfogás és kivitelezés vizsgálata | 118 |
| Hangeffektusok, valamint azok sorozatának felfogása és kivitelezése | 118 |
| A beszédhangok sorozatának felfogása és kivitelezése | 119 |
| A szavak sorozatának felfogása és kivitelezése | 119 |
| Mondatemlékezet vizsgálata | 119 |
| Késleltetett mondatemlékezet | 121 |
| Verbális (történet) emlékezet | 121 |
| Idői és téri összefüggések felismerése, a folyamat elemeinek logikus sorbarendezése | 122 |
| A vizuális percepció és emlékezet vizsgálata | 127 |
| A vizuális percepció vizsgálata | 127 |
| A vizuális emlékezet vizsgálata | 129 |
| A lateralitás, a mozgáskészség, a ritmusérzék, a testséma ismerete és a téri tájékozódás vizsgálata | 133 |
| A lateralitás vizsgálata | 134 |
| A laterális dominancia vizsgálata 2-3 éves korban | 134 |
| A laterális dominancia vizsgálata 4 éves kortól | 134 |
| A mozgáskészség vizsgálata | 136 |
| A nagymozgások vizsgálata | 136 |
| A finommozgások vizsgálata | 137 |
| A mozgáskoordináció vizsgálata | 138 |
| A téri és idői ritmusérzék vizsgálata | 139 |
| A testséma ismerete és a téri tájékozódás vizsgálata | 140 |
| Tájékozódás a saját testen | 140 |
| Tájékozódás a térben, feladatlapon | 141 |
| A rajzkészség vizsgálata | 142 |
| A rajzkészség vizsgálata 2-3 éves korban | 142 |
| A rajzkészség vizsgálata 3-13 éves korban | 142 |
| Emberalak-ábrázolás | 142 |
| Családrajz | 147 |
| Szabad rajz | 147 |
| A figyelem vizsgálata | 148 |
| Az olvasás vizsgálata | 151 |
| Az olvasás vizsgálata 1-2. osztályos gyermekeknél | 151 |
| A szövegemlékezet és -megértés vizsgálata | 160 |
| Az írás vizsgálata | 161 |
| A nyelvi-grammatikai-helyesírási készség vizsgálata | 163 |
| A számolási zavar vizsgálata | 180 |
| Mennyiségi relációk alkotása | 180 |
| Számlálás | 181 |
| A helyiérték ismerete | 182 |
| Globális mennyiségfelfogás | 182 |
| Műveletek végzése | 183 |
| Pótlás | 183 |
| Bontás | 184 |
| Összeadás | 184 |
| Kivonás | 186 |
| Szorzás | 187 |
| Osztás | 188 |
| Szöveges feladat megoldása | 190 |
| Összeadás egyszerű szöveges feladatban | 190 |
| Kivonás egyszerű szöveges feladatban | 190 |
| Összeadást és kivonást tartalmazó összetett szöveges feladat | 191 |
| Szorzást tartalmazó szöveges feladat | 191 |
| Matematikai-logikai szabályok felismerése | 192 |
| Kétváltozós sor folytatása rajzban | 192 |
| Egyváltozós számsor folytatása | 192 |
| Kétváltozós számsor folytatása | 192 |
| Számemlékezet | 193 |
| Az egyes beszédhibák vizsgálatának szempontjai | 193 |
| A megkésett/akadályozott beszédfejlődés vizsgálatának szempontjai | 194 |
| A mozgásfejlődési zavarok (nagymozgások, finommozgások) vizsgálatának szempontjai | 194 |
| A pöszeség vizsgálatának szempontjai | 195 |
| Interdentális, laterális szigmatizmusok és enyhe fokú paraláliák esetében | 195 |
| Súlyos, általános pöszeség, centrális dysláliás, dysphásiás, dysartriás tünetek esetében | 196 |
| Az orrhangzósság vizsgálatának szempontjai | 196 |
| A dyslexia veszélyeztetettség vizsgálatának szempontjai | 197 |
| A dyslexia vizsgálatának szempontjai (iskoláskorban) | 197 |
| A dyscalculia vizsgálatának szempontjai | 198 |
| A dadogás vizsgálatának szempontjai | 199 |
| A hadarás vizsgálatának szempontjai | 199 |
| A dysphonia vizsgálatának szempontjai | 200 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.