1.034.898

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar állami hajózás 75 éves története

1895-1970

Szerző
Lektor

Kiadó: Gépipari Tudományos Egyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 300 oldal
Sorozatcím: Hajózástudományi Együttműködési Bizottság műszaki történelmi sorozata
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 200 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A dunai hajózás múltja a görög mithológiába vezet, Az argonauták mondája a dunai hajózás kezdetére vezethető vissza. A görögök az elsők, akik felhajóznak az Aldunán és annak mentén telepeket... Tovább

Előszó

A dunai hajózás múltja a görög mithológiába vezet, Az argonauták mondája a dunai hajózás kezdetére vezethető vissza. A görögök az elsők, akik felhajóznak az Aldunán és annak mentén telepeket létesítettek. Ezzel megkezdődött a hajózás a Dunán. [1] A görögöket a rómaiak váltották fel. Mint a történelemből tudjuk, a Duna ez időben határt alkotott a birodalom és a barbár törzsek között. Partján városok és őrhelyek egész láncolata épült ki. Vizén hadihajók cirkáltak és nem csak a határt, hanem a békés kereskedőket is védték, akik a települések között az áruforgalmat lebonyolították. Traján császár alatt elkészült a Duna jobb partján a nevét viselő út, melynek sziklába vágott nyomait a Kazán-szoros meredek oldalában még láthattuk. Ez azt mutatja, hogy a rómaiak idejében élénk közlekedés volt a Dunán és hajóik az Aldunára is eljutottak. [2] A rómaiak Duna-menti uralmát elsöpörte a népvándorlás. A Duna völgye évszázadokig a népek országútja. Végül megjelennek a magyarok, akik megtelepedtek a Kárpátok övezte, vizekben gazdag síkságon. A magyarok letelepedésével a népvándorlás hullámai elsimultak, elült a harci zaj és a Kárpátok völgyében megkezdődött újra az árucsere, melynek természetes útvonala a folyó. Vissza

Tartalom

Bevezetés .............1
Első gőzhajók a Dunán .... 5
Az Első Dunagőzhajózási Társaság megalakulása és működése 1830-184-6 ...........7
Az Első Dunagőzhajózási Társaság működése Magyarországon 1847-1867 ...........12
Az Első Dunagőzhajózási Társaság mint közös vállalat 1867-1880.........16
A MFTR megalapításának előzményei . . . . . . 20
A MFTR megalakítása és megszervezése 1895-1900...... 45
A társaság működése 1901-1913 ........76
A társaság az első világháborúban és a tanácsköztársaság alatt .....................97
A vállalat helyzete 1920-1926 között ..........130
Első kísérlet a társaság pénzügyi egyensúlyának helyreállítására 1927-1932 ....150
A vállalat anyagi helyzetének újabb rendezése 1933-1939 között.............167
A vállalat a második világháború alatt. Hajóparkjának nyugatra hurcolása és hajzat érése 1940-1946 . .............178
A társaság működésének utolsó évei 1945-1950 ..................193
A Balatoni Hajózási Nemzeti Vállalat bekapcsolódása a dunai és tiszai forgalomba .....203
A Magyar Szovjet Hajózási Rt. megalakulása és működése 1946-1954......................207
MAHART Magyar Hajózási Rt. ............216
Befejezés.............234
Mellékletek.............236

Dr. Jankó Béla

Dr. Jankó Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Jankó Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv