| Bevezető | 7 |
| I. Fejezet | |
| Az első történelmi emlékek | 11 |
| Római hajók a Dunán | 11 |
| Nomád népek a Duna partján, - Nagy Károly hajózási tervei | 14 |
| II. Fejezet | |
| Magyarok a dunán | 16 |
| A magyar hajózás első évszázadai | 16 |
| A középkori magyar dunai hajózás | 18 |
| A középkori magyar dunai hajóépítés | 19 |
| A dunai hajózás a XIV - XV. században | 21 |
| A dunai hajózás helyzete a felfedezések korában | 25 |
| III. Fejezet | |
| A dunai hajózás gépesítésére irányuló első kísérletek | 26 |
| A magyar hajózás helyzete a török megszállás után | 26 |
| Hajóvontatás | 30 |
| Hajóépítési technika | 33 |
| Szállító hajózás a Budai vár 1686. évi ostromában | 35 |
| A dunai hajózás fellendülésének kezdete a török megszállás után | 35 |
| Kísérletek az első önjáró hajó megépítésére | 40 |
| IV. Fejezet | |
| A titeli sajkások története | 48 |
| A dli folyami határörszolgálat megszervezése | 48 |
| A titeli sajkások hajói | 48 |
| A "Mária Terázia" fregatt a Dunán | 50 |
| A sajkások a magyar szabadságharcban | 50 |
| A leszerelt sajkás halászok története | 51 |
| V. Fejezet | |
| A gőzhajózás | 52 |
| Bernhard Antal "Carolina" gőzhajója | 53 |
| Az "Első cs. kir. Szabadalmazott Duna Gőzhajózási Társaság" megalakulása | 54 |
| Hajógyár Budán | 58 |
| Kezdeményezés a Duna-Tisza csatorna létrehozására | 64 |
| A duna szabályozásának kezdete | 65 |
| VI. Fejezet | |
| Hajózás a magyar szabadságharc idején | 70 |
| Az Óbudai Hajógyár a szabadságharc idején | 70 |
| Hadigőzösök | 73 |
| VII. Fejezet | |
| Új gyárak a duna partján | 79 |
| A magyarországi hajózás fejlődése a kapitalizmus kezdeti korszakában | 79 |
| A DGT térhódíása | 80 |
| A magyar hajóépítő ipar és hajózás tovább fejlődésének előzményei | 84 |
| Az újpesti hajógyár | 91 |
| VIII. Fejezet | |
| Az iapri fellendülés korszaka, az első ilágháború és a tanácsköztársaság | 92 |
| A magyar hajózás és a hajóépítőipar fejlődése az első világháború kitöréséig | 92 |
| A Magyar Folyam- és Tengerhajózási RT. megalakulása | 92 |
| A magyar hajóépítőipar továbbfejlődése | 93 |
| Az államilag támogatott magyar hajózás | 97 |
| A Duna-szabályozás ügye | 99 |
| Az osztrák-magyar flottilla hajózstörténeti szerepe az első világháborúban | 102 |
| A magyar hajóépítőipar, a kereskedelmi és hadi hajózás helyzete a Tanácsköztársaság alatt | 103 |
| A magyar vörös dunai Flottilla az 1919. évi harcokban | 107 |
| IX. Fejezet | |
| A két világháború közötti időszak hajózási problémái és a második világháború | 112 |
| Ismét a Duna-Tisza csatorna | 113 |
| A szabadkikötő története | 114 |
| A duna-tengerhajózás megvalósulásának előzményei | 116 |
| Hajóépítés | 119 |
| A második világháború | 120 |
| X. Fejezet | |
| A mai dunai hajózás | 125 |
| A MHRT megalakulása | 125 |
| A hajóépítés új problémái | 126 |
| Új hajótípusok | 130 |
| A belgrádi egyezmény | 136 |
| A KGST és a dunai hajózás | 136 |
| A Duna -tengerhajózás ma | 138 |
| A Duna-Rajna csatorna sorsa | 141 |
| XI. Fejezet | |
| A balatoni hajózás | 143 |
| Rómaiak a Balaton partján | 143 |
| Harcos évszázadok | 144 |
| Gőzhajó a t vizén | 145 |
| Menetrendszerű járatok | 1454 |
| Sporthajók a Balatonon | 146 |
| A Balatonfüredi Hajógyár | 147 |
| Balatoni kikötők | 149 |
| XII. Fejezet | |
| A magyar tengeri hajózás története | 151 |
| Törekvések az Adriához az Árpád-korban | 151 |
| Hajótípusok az Adrián | 152 |
| Kié legyen az Adria | 153 |
| Fiumé | 155 |
| Vitorláshaj típusok | 157 |
| Tengerre Magyar | 158 |
| Osztrák-magyar haditengerészet | 161 |
| Tengerhajózás - tenger nélkül | 163 |
| Csempészhajók magyar lobogó alatt | 167 |
| A magyar Duna és a tengerhajózás jövője | 167 |
| Felhasznált forrásmunkák | 170 |