| Előszó az első kiadáshoz | 13 |
| Előszó a második kiadáshoz | 16 |
| A magyar költészet az ősidőktől Zrínyiig | |
| Dessewffy Virgínia grófnénak | 21 |
| Első előadás | 23 |
| Az irodalomtörténet fogalma. | |
| Második előadás | 32 |
| Hun költészet; eposzi, diadalmi énekek, bohózat. | |
| Harmadik előadás | 41 |
| A régi magyarok hun mondája. | |
| Negyedik előadás | 53 |
| A régi magyar hősmonda. | |
| Ötödik előadás | 63 |
| Az Árpád vagy Hétmagyar mondaköre. | |
| Hatodik előadás | 71 |
| Visszapillantás az ókorra. Géza reformjai. | |
| Hetedik előadás | 78 |
| A középkori történeti műköltészet maradványai. | |
| Nyolcadik előadás | 89 |
| Az újkor. Költészetének három időszaka jellemezve. | |
| Kilencedik előadás | 93 |
| XVI. századbeli regényes költészetünk. | |
| Tizedik előadás | 98 |
| Az európai középkor nagy mondaköreihez tartozó regényes költeményeinek. | |
| Tizenegyedik előadás | 104 |
| Átmenet az antik mondakörhez. | |
| Tizenkettődik előadás | 109 |
| A regény kezdete Magyarországban. | |
| Tizenharmadik előadás | 115 |
| Történeti énekek. Gosárvári Mátyás hun krónikája | |
| Tizennegyedik előadás | 120 |
| Tinódi Sebestyén, az utolsó magyar dalnok. | |
| Tizenötödik előadás | 127 |
| Egyéb, egykorú történeteket leíró verses krónikások. | |
| Tizenhatodik előadás | 133 |
| A bibliai epika mint átmeneti láncszem a tanköltészethez. | |
| Tizenhetedik előadás | 142 |
| Az apológ. Pesti Gábor Aesópus-a. | |
| Tizennyolcadik előadás | 151 |
| Önálló lírai költészet. Elégiaköltők. | |
| Tizenkilencedik előadás | 155 |
| Színészet és színköltészet. | |
| Huszadik előadás | 164 |
| Költői állapotok a XVII. század első felében. | |
| A magyar költészet Zrínyitől Kisfaludy Sándorig | |
| Bohus-Szögyényi Antónia asszonynak | 175 |
| Huszonegyedik előadás | 177 |
| Költői állapotok a XVII. században és Zrínyi Miklós. | |
| Huszonkettődik előadás | 186 |
| A Zrínyiász további folyamatának (V-XIII. ének) boncolata. | |
| Huszonharmadik előadás | 195 |
| A Zrínyiász vége (XIV-XV. ének). | |
| Huszonnegyedik előadás | 207 |
| Zrínyi mint lírai költő. | |
| Huszonötödik előadás | 215 |
| A verses regény: Gyöngyösi István. | |
| Huszonhatodik előadás | 226 |
| Átmenet a tanköltészethez. | |
| Huszonhetedik előadás | 235 |
| Az irodalmi hanyatlás kora. | |
| Huszonnyolcadik előadás | 246 |
| A legújabb kor. | |
| Huszonkilencedik előadás | 252 |
| A legújabb irodalom megkezdője, Bessenyei György. | |
| Harmincadik előadás | 259 |
| A francia iskola többi írói: Orczy, Barcsay, Ányos, legkitűnöbb elégiaköltőnk, I. Teleki József, Péczely | |
| Harmincegyedik előadás | 270 |
| A klasszikai iskola; annak előzményei. | |
| Harminckettődik előadás | 281 |
| A népiesek iskolája. | |
| Harmincharmadik előadás | 293 |
| A népies iskola folytatása. | |
| Harmincnegyedik előadás | 302 |
| Az új iskola kezdetei. | |
| Harmincötödik előadás | 308 |
| Az önállók. Az irodalmi központosítás eszméje és Kármán. | |
| Harminchatodik előadás | 317 |
| Kisfaludy Sándor. | |
| Harminchetedik előadás | 325 |
| Visszapillantás a különféle irodalmi felekezetekre. | |
| Mutató | 339 |