| A magyar nemzeti stadion kérdése - kiadja az Országos Testnevelési Tanács, kiadási év: 1926., fekete-fehér képekkel illusztrált | 1-32 |
| A magyar nemzeti stadion kérdése (második ismertetés) - Különlenyomat a Testnevelés I. évfolyamából, kiadja az Országos Testnevelési Tanács, kiadási év: 1928., Stephaneum nyomda és könyvkiadó r. t. nyomása, Budapest | 1-37 |
| Philostratos: A tréneri tudományról, fordította és jegyzetekkel ellátta: Pálfy György, kiadja az Országos Testnevelési Tanács, Budapest, kiadási év: 1928., Országos Testnevelési Tanács Könyvtára XXXII., nyomtatta Stephaneum nyomda és könyvkiadó r. t., Budapest | 1-46 |
| Pierre de Coubertin: Sportpedagógia ford.: Kovács Rezső, a fordító kiadása, Budapest, kiadási év: 1931., Országos Testnevelési Tanács Könyvtára XLIX., a szerző fekete-fehér képével illusztrált | |
| Bevezetés a magyar kiadáshoz | 3 |
| Előszó | 3 |
| I. rész | |
| A sportok története. | |
| Ókor | 4 |
| A sportra sarkaló tényezők születése | 4 |
| Az atlétika hitvallása | 5 |
| A görög gymnasium | 6 |
| Az olimpiai játékok | 9 |
| Szertelenség és torzulás | 11 |
| Róma és Bizánc | 12 |
| Középkor | 15 |
| A lovagvilág | 15 |
| Lovagi tornák és lándzsaviadalok | 16 |
| Népies játékok | 18 |
| Hanyatlás a sportban | 19 |
| Új idők | 20 |
| Amoros kudarca | 21 |
| Jahn és Ling | 22 |
| Thomas Arnold és Anglia átalakulása | 24 |
| Az Egyesült Államok csatlakozása | 26 |
| Az európai szárazföld meghódítása | 27 |
| A sportpedagógia | 29 |
| Az olimpiai játékok és a sportból eredő koncentráció | 32 |
| Demokratikus térfoglalás | 33 |
| Következtetések | 35 |
| II. rész. | |
| A sportgyakorlatok technikája. | |
| A sportok osztályozása | 36 |
| Általános jellemzés | 37 |
| Az összes sportok általános jellemzése | 38 |
| Atlétikai sportok | 38 |
| Tornászati sportok | 40 |
| A védekezés sportjai | 41 |
| Lovas sportok | 45 |
| Vizi sportok | 47 |
| Téli sportok | 48 |
| Kombinált sportok | 50 |
| A turistaság sportja | 51 |
| Sportszerű játékok | 52 |
| Munka-ügyességek | 54 |
| Sportegészségtan | 54 |
| Módozatok | 57 |
| I. kor | 57 |
| Egészség | 58 |
| Személyes rátermettség | 59 |
| Külső könnyítések | 60 |
| Módszerek | 60 |
| II. Női sportok | 62 |
| Sportorganizáció | 63 |
| Sportalakulatok | 63 |
| Területek és helyiségek | 64 |
| Versenyek | 66 |
| Szabályzatok | 67 |
| III. rész. | |
| A sportgyakorlatok erkölcsi és társadalmi hatása. | |
| Hatás az értelemre | 69 |
| Hatás a vérmérsékletre, a jellemre és lelkiismeretre | 70 |
| Hatás a társadalmi gépezetre | 75 |
| A közös munka | 75 |
| A védelem | 76 |
| A család | 77 |
| A foglalkozás | 78 |
| Visszaverődések a szociális kérdésre | 78 |
| A művészet és a sport | 79 |
| Atléták és művészet | 79 |
| Épületek és kertek | 80 |
| Díszítés | 81 |
| Díszfelvonulások | 81 |
| Harmóniák | 82 |
| Díjosztás | 83 |
| Az 1911 május 16-iki ünnepség | 83 |
| Függelék | 84 |
| A fordító észrevételei a függelék pontjaihoz | 86 |
| Jávor Albert: A mindennapi iskolai testnevelés - A Magyar Pedagogiai Társaság 1935 február 16-i ülésén tartott előadások és következtetések kapcsolatos testtani mérésekből - kiadja az Országos Testnevelési Tanács, kiadási év: 1936., Országos Testnevelési Tanács Könyvtára LIX., Stephaneum nyomda r. t. nyomása, fekete-fehér ábrákkal illusztrált | 1-81 |
| Csurik Dénes: A testnevelés szellemi hatásai - Kiadja: Csurik Dénes, kiadási év: 1939., Közlemények a Szegedi Ferenc József Tudomány-Egyetem Pedagógiai Lélektani Intézetéből 33. szám, Stephaneum nyomda nyomása | |
| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 6 |
| I. Kísérletek a testnevelés szellemi hatásainak mérésre | 8 |
| A) Antropometriai mérések | 9 |
| B) Fáradtságmérések | 10 |
| C) Tesztkísérletek | 15 |
| II. A játék, torna, testgyakorlás, testnevelés és sport pszichológiai alapjai | 32 |
| 1. Játék | 33 |
| 2. Torna | 34 |
| 3. Testgyakorlás | 35 |
| 4. Testnevelés | 36 |
| 5. Sport | 36 |
| III. A feladat, eszköz, cél és eszmény a testnevelés szempontjából | 38 |
| A) A testnevelés feladatai | 38 |
| B) a) A testnevelés eszközei | 39 |
| b) A testnevelés mint eszköz | 40 |
| 1. Túlterhelés | 41 |
| 2. Eugenika | 43 |
| 3. Szexualitás | 43 |
| C) A testnevelés céljai | 45 |
| 1. Fizikai célok | 45 |
| 2. Szellemi célok | 46 |
| D) Eszmény a testnevelésben | 46 |
| IV. Az értelmi, erkölcsi és testi nevelés harmóniája | 48 |
| V. A testnevelés hatása az akaratra, értelemre és az érzelemre | 57 |
| A) A testnevelés formális képzőereje | 57 |
| B) Akarat | 60 |
| C) Értelem | 72 |
| D) Érzelem | 85 |
| a) Esztétikai érzelmek | 86 |
| b) Erkölcsi érzelmek | 89 |
| 1. Autopathikus érzelmek | 90 |
| 2. Heteropathikus érzelmek | 94 |
| c) Vallásos érzelmek | 97 |
| VI. Az eredmények összegezése | 99 |
| VII. Bibliographia | 101 |
| VIII. Névmutató | 104 |
| Hepp Ferenc: A célbadobás lélektani elemzése - kiadási év: 1942., Stephaneum nyomda nyomása, Budapest, Dolgozatok a Kir. Magy. Pázmány Péter Tudományegyetem Philosophiai semináriumából 50. szám, néhány fekete-fehér ábrával illusztrált | |
| Bevezetés | 3 |
| I. rész: | |
| 1. Biológiai mozgáselméletek | 5 |
| 2. Gyakorlás és transzferálás | 9 |
| 3. Környezethatás | 14 |
| 4. Dobás | 17 |
| 5. Kinesztetikus mozgásérzékelés | 22 |
| 6. Optikus mozgásérzékelés | 29 |
| II. rész: | |
| 1. Kérdés és módszer | 32 |
| 2. Eredmény és értelmezés | 35 |
| a) I. Kísérletcsoport | 36 |
| b) II. Kísérletcsoport | 45 |
| c) III. Kísérletcsoport | 51 |
| 3. Összefoglalás | 54 |
| Bibliográphia | 57 |
| Neidenbach Emil: Egynéhány sport- és testgyakorlat elméleti megvilágitása - Különlenyomat a «Testnevelés» 1942. évfolyam számaiból, kiadási év: 1942, Stephaneum nyomda nyomása, Budapest, 11 fekete-fehér ábrával illusztrált | 1-28 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.