1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar olvasástanítás története

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-18-2367-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 80117
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A magyar olvasástanítás története a kezdetektől 1777-ig5
A hagyományos olvasástanítási módszer5
Az első magyar ábécéskönyvek12
Új elképzelések a 17-18. században21
A 17-18. századi latin-magyar ábécéskönyvek35
A 17-18. századi magyar ábécéskönyvek140
Új írány42
1777-től 1868-ig49
Az I. Ratio Educationis49
Ignaz Felbiger olvasástanítási módszerének hatása52
Révai Miklós ábécéfordítása54
Az I. Ratio egyéb ábécéi58
A II. Ratio ábécéi64
Az olvasástanítás módszerei68
Az ábécéskönyvek olvasmányanyaga75
Magyarország elemi tanodáinak szabályai, 184580
Az 1845 utáni ábécék82
Az olvasástanítás módszerei83
Az ábécék módszer szerinti csoportosítása85
Az ábécék ismeretanyaga89
Szemléltetés az ábécékben93
1868-tól 1925-ig97
Az 1868-as népoktatási törvény utáni helyzet97
Főbb írányzatok a korszak olvasástanításában102
Az írvaolvastató módszer104
Gönczy Pál vezérkönyve és ábécéje113
Bárány Ignác módszertani könyvei és ábécéje120
Árvai József tanterve, vezérkönyve és ábécéje126
Dóczy Gedeon vezérkönyve és ábécéje131
Módszertani kiadványok az írvaolvastatáshoz133
Egyéb írvaolvastató ábécék135
Az olvasmányok megújítása141
Az írvaolvastató módszer korabeli kritikája144
Az "arany ábécék"147
A globális módszerek149
A globális módszerek korabeli kritikája és a normálszavas módszer továbbfejlesztése159
Módszerbeli újítások167
A jelképes módszerek kialakulása167
A fonomimika174
Tomcsányiné Czukrász Róza vezérkönyve és ábécéje174
Egyéb fonomimikai vezérkönyvek, tanulmányok és ábécék181
Nagy László és Urhegyi Alajos vezérkönyve és ábécéje190
1925-től 1950-ig 197
Az olvasás-írás a korszak tanterveiben197
Az olvasás-írás tanításának módszere a tantervekben205
Az írvaolvasással egyesített jelképes, fonomimikus módszer ábécéi209
Quint József és Drozdy Gyula ábécéskönyve209
Voinovich Géza és Móra Ferenc ábécéje217
Egyéb (fonomimikai) ábécék222
Zsinórírásos ábécék229
A globális módszer hazai útjai a 20. század első felében238
Az "Új Iskola" törekvései242
Egyéb globális mószerű ábécék247
Ujváry Lajos elméleti munkássága és ábécéje251
1950-től 1978-ig 259
Az olvasás-írás a korszak tanterveiben és módszertanaiban259
Ábécéskönyvek 1950 és 1978 között269
Új törekvések276
1978 után287
Az általános iskolai nevelés és oktatás 1978-as terve287
A hangoztató-elemző összetevő módszer, szóképes előprogrammal290
A globális módszer294
Az olvasástanítás a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelésben299
Az intenzív-kombinált olvasástanítási program303
Ábécé dyslexiás gyermeknek307
Összegezés309
Válogatott bibliográfia319
Névmutató329
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv