kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 387 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 22 cm |
| ISBN: | 963-10-1767-2 |
| Megjegyzés: | 246 fekete-fehér fotót, ábrát tartalmaz. Tankönyvi száma: 41 717. |
| Előszó az első kiadáshoz | 5 |
| Előszó a második kiadáshoz | 7 |
| A magyar repülés történeti emlékei | 11 |
| Hazai kísérletezések | 11 |
| Elméleti kutatások | 13 |
| A léggömbrepülés | 14 |
| Schwarz Dávid kormányozható léghajója | 16 |
| A magyar repülés kezdete | 19 |
| Az első magyar szárnypróbálgatások | 19 |
| Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre | 21 |
| A rákosi hangárváros lakóinak munkái | 23 |
| A szervezett repülőélet kialakulása Magyarországon | 38 |
| Repülőbemutatók és -versenyek | 46 |
| Repülőink az első világháborúban | 60 |
| Az események leírása | 60 |
| A fegyvertelen felderítések kora | 60 |
| Olaszország hadbadlépése. Fegyver kerül a gépekre | 63 |
| Az első légibombázások | 65 |
| Magyar haditengerészeti repülők | 68 |
| Megkezdődik a tömeges légi tevékenység | 71 |
| Az első magyar vadászrepülők harcai | 74 |
| A gyorsfelderítők küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen | 77 |
| Az erdélyi repülőszázadok tevékenysége | 78 |
| Súlyos légi helyzet az olasz fronton | 82 |
| A repülőipar kialakulása 1914-18 között | 93 |
| A légierők az első világháborúban | 97 |
| A Tanácsköztársaság vörös repülőcsapata | 104 |
| Szervezeti felépítés | 104 |
| Repülőink harcai a Tanácsköztársaságért | 108 |
| A repülőipar helyzete | 114 |
| Nemzetközi repülőutak | 119 |
| A két világháború között | 123 |
| Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig | 123 |
| A motoros repülési újjáéledése a békeszerződés után | 126 |
| A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) gépei | 128 |
| Egyéni kísérletek a magyar repülőipar felélesztésére | 131 |
| A FEIRO (Feigl és Rotter) Repülőgép-építő Vállalat repülőgép-építései (1923-1925) | 132 |
| A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927-1929) | 135 |
| Bánhidi Antal repülőgépei (1928-1938) | 136 |
| Repülőpbemutatók versenyek és rekordok | 139 |
| Asbóth Oszkár helikopterkísérletei (1928-1930) | 140 |
| Az első magyar óceánrepülés története (1930-1932) | 141 |
| A Gerle nemzetközi sikerei | 144 |
| Kiemelkedőbb repülőesemények (1933-1944) | 146 |
| A polgári repülőipar (1930-1944) | 161 |
| A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei (1934-1944) | 162 |
| A repülés szervezetei a két világháború között | 164 |
| A magyar vitorlázórepülés kialakulása | 168 |
| A Karakán és teljesítmény-vitorlázógépeink | 173 |
| Új utak - új eredmények | 176 |
| Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig | 180 |
| Katonai repülés a két világháború közöt | 190 |
| Törekvések a hazai repülőipar újjáélesztése és a titkos légierő megteremtése (1921-1928) | 190 |
| A katonai repülés rejtett szervezése a két világháború között | 194 |
| Erőteljes nyílt légierő-szervezkedés (1938-1940) | 200 |
| A hadbalépést megelőző időszak repülőipara | 208 |
| A közforgalmi repülés kialakulása | 212 |
| A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok | 212 |
| Az első légiforgalmi vállalatok | 216 |
| Hidroplánok a Balatonon és a Dunán | 219 |
| Közforgalmi repülőgéptípusok | 224 |
| A háború alatt utolsó eseményeki | 228 |
| Repülés a második világháborúban | 230 |
| Magyarország belesodródik a második világháborúba (1941) | 230 |
| A szövetséges légierők tevékenysége Magyarország felett (1943-1945) | 239 |
| Rádiólokátoros légvédelem Magyaroszágon a háború éveiben | 257 |
| A második világháború repülőipari termelése | 261 |
| A szovjet légierő felszabadító harcai Magyarország légterében | 266 |
| Magyar repülők harca a fasizmus ellen | 275 |
| A fejlődés útján | 277 |
| Vitorlázórepülés | 277 |
| A felszabadulás után | 277 |
| Új szervezet - új vezetés | 280 |
| Az 1965-1969-es évek | 288 |
| Világbajnokságok, nemzetközi versenyek | 290 |
| A motoros repülés | 296 |
| Újjáépítés a háború után | 296 |
| Motoros repülősport | 297 |
| Műrepülő világbajnokságok, nemzetközi versenyek | 299 |
| Versenyről-versenyre | 305 |
| A repülés irányítószerveinek fejlődése a felszabadulás után | 309 |
| A közforgalmi repülés | 310 |
| A MASZOLVLET | 310 |
| A MALÉV | 312 |
| Munkarepülések | 318 |
| Mezőgazdasági repülés | 319 |
| Légi mentőszolgálat | 322 |
| Vízügyi repülőszolgálat | 324 |
| A repülés a rendőrség szolgálatában | 325 |
| Katonai repülés | 327 |
| A katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig | 327 |
| Fiatalok a harci repülőgép kormányainál | 333 |
| A Varsói Szerződés keretében | 337 |
| A repülés irányítása | 341 |
| Függelék | 345 |
| Ausztria-Magyarország elsővilágháborús hadirepülőgépei | 345 |
| Magyarországon használt repülőgépek jelzései (1921-1945) | 348 |
| Magyarországon használt repülőgépek jelzései 1945-től | 355 |
| A repülőalakulatok szervezésének változásai | 360 |
| A magyar vitorlázó rekordok történeti fejlődése és az érvényben lévő magyar rekordok az 1976.december 31-i állás szerint | 364 |
| Ezüst-arany-gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora | 367 |
| FAI diplomák tulajdonosai | 369 |
| Magyar siklórepülő eredmények | 369 |
| Névmutató | 371 |
| Felhasznált irodalom | 385 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.