| Előszó | 5 |
| A magyarok Istene | |
| A vallás | |
| A vallás társaspszichológiai előfeltételei | 13 |
| A vallás társas-fejlődéslélektani előfeltételei | 20 |
| A vallás társaslogikai előfeltételei | 26 |
| A vallás filozófiai előfeltételei | 26 |
| A vallás és a pszichológiatörténet | 30 |
| A vallásos nevelés | |
| Kereszténység és ifjúság | 40 |
| Ifjúság és Krisztus | 44 |
| Krisztus és ifjúság | 48 |
| Ordines | |
| Egyházi életünk tegnap és ma | |
| A tegnap | |
| Erdély közművelődési emporiumai (Iskolatörténetünk térproblémája) | 54 |
| A légátus a magyar köztudatban | 59 |
| A ma | |
| A kereszt problémája | 63 |
| Keresztség és külmisszió | 64 |
| Keresztség és konfirmáció | 66 |
| Böjt és család | 68 |
| Böjt és társadalom (Egyetemi istentisztelet) | 70 |
| Böjt és nemzeti közösség (Adó, adomány, tized és sáfárság) | 71 |
| A vezetők (A református lelkipásztor magyarsága) | 75 |
| A vezetettek | 76 |
| A vezetés | 77 |
| Egyházi életünk holnap (magyar lelki ébredés) | |
| Örvendetes jelek | 80 |
| A múlti valóság. Az evangélizálás szociális problémája | 87 |
| A jelenbeli valóság. Stewart, a futballista evangélizátor | 89 |
| A jövő valósága. Egyetemes népi magyar lelki ébredés | 90 |
| A finn példa | 93 |
| Sacerdotalis relatio | |
| A pap vall | |
| Az "egyetemes pap" önvallomásai | |
| Kövess engem! | 105 |
| Rugódzás az ösztön ellen | 108 |
| Megadom magam | 110 |
| Itt vagyok, Uram | 115 |
| Az "egyetemes pap" igehirdetése | |
| Tévesztett élet (Gyülekezetnek) | 121 |
| A hazafias diák (Főiskolásoknak) | 128 |
| Magasabb rendű kísértések (Teológus diákoknak) | 132 |
| Az átöröklés és a második parancsolat ("Szalon-meeting"-en) | 135 |
| A tékozló fiú és a moslék (Középiskolás diákoknak) | 136 |
| Apáink szamarai (Cserkészfiúknak) | 138 |
| Pedig mi reméltük... (Leányegyesületi konferencián) | 139 |
| Krisztus paradoxonai (Bibliaköri csendesnapon) | 146 |
| A laikus "hisz" | |
| Fenntartással. (A református nevelés problémái) | |
| Lehetséges-e a református elvű világnézeti nevelés elméletben? | 149 |
| Lehetséges-e református elvű világnézeti nevelés gyakorlatban? | 154 |
| Lehetséges-e református nevelő elméletben? | 155 |
| Lehetséges-e református nevelő valóságban? | 157 |
| Lehetséges-e református növendék elméletben? | 161 |
| Lehetséges-e református növendék valóságban? | 164 |
| Lehetséges-e református iskola elméletben? | 168 |
| Lehetséges-e református iskola gyakorlatban? | 171 |
| Lehetséges-e református elvű "új nevelés"? | 174 |
| Lehetséges-e református elvű "népfőiskola"? | 177 |
| Lehetséges-e református elvű "kitűnőek iskolája"? | 178 |
| Lehetséges-e református elvű "gyermeknyaraltatás"? | 183 |
| Lehetséges-e együttműködési református iskola és szülői ház között? | 185 |
| Lehetséges-e együttműködés református iskola és diákjai között? | 186 |
| Semmit sem kételkedvén. (Kereszténység és korparancs) | |
| Rossz szellemi közérzetünk | 192 |
| Lelki életünk korlátai és lehetőségei | 195 |
| Lelki gátlások | 200 |
| Fogalmi gátlások | 206 |
| Ideológiai gátlások | 212 |
| A gátlások feloldódása | 223 |
| A ma és az örökkévalóság | 232 |
| Verbum | |
| A Biblia mint reménységünk egyetlen forrása | 235 |
| Utazás a Biblia mélységei felé | 241 |
| Karavánutazás a Biblia mélységei felé | 250 |
| A Biblia az egyén kezében | 258 |
| A Biblia a közösség asztalán | 259 |
| A Biblia a családi körben | 261 |
| A Biblia a magyar sors kétségei között | 264 |
| A Biblia, ha e világot tükrözi | 265 |
| A Biblia a népek csatáján | 267 |
| A Biblia az oltártüzek világosságánál | 269 |
| A Biblia a munkanélküliség idején | 270 |
| A Biblia a tudományok elefántcsonttornya tetejéről | 272 |
| A Biblia szűkölködés idején | 274 |
| A Biblia a bővölködés napjaiban | 276 |
| A Biblia mint iránymutató a teljes élet felé | 277 |
| A kötet helye Karáncsony Sándor életművében (Kövendi Dénes) | 279 |