| Bevezetés | 5 |
| Tamás apostol kezével meg akarta érinteni Krisztus testét | 5 |
| Ma már bizonyítható a "Jézus-hipotézis" | 11 |
| Van Isten? | 13 |
| A mai történeti helyzet | 15 |
| A nagy ateista ideológiák gyümölcsei | 15 |
| Az alapvető kérdések | 19 |
| Hajótörött, aki elvesztette iratait és emlékezetét | 19 |
| Miért kereshetnénk csak a részek célját? | 19 |
| Az ökológia nem csak zöld | 20 |
| Miért kell Istenben hinnünk, miért nem elég, ha az emberben hiszünk? | 22 |
| Blaise Pascal és a "szív" érvei | 23 |
| Nem repülhetsz fél szárnnyal | 25 |
| Tai-csi: az ellentétek kibékítése | 27 |
| Éljen a nemek mássága | 28 |
| Harmonikusabb társadalom | 28 |
| A technikus és a költőnő | 29 |
| Modern tudomány és hit | 33 |
| A természet magán hordja Isten nyomait | 33 |
| A tudósok újra felfedezik Istent | 33 |
| A tényeknek nagyobb tekintélyük van, mint a londoni Lordmajornak | 37 |
| Holdbéli automata alumíniumkohó | 39 |
| Biológiai rendszerek | 40 |
| Munkások, akik mindig szívesen túlóráznak | 41 |
| Kazualisták és finalisták | 43 |
| Manfred Eigen és a puszta véletlen valószínűtlensége | 44 |
| A puszta véletlen törvényei | 46 |
| Komputerizált mikroszkipikus gyár | 47 |
| Einstein és Plank ésszerű hite | 48 |
| Jacques Monod: ellentmondások | 50 |
| Vladimir Scserbak: a földönkívüliek | 52 |
| Abdus Salam: a temrészet szépsége | 53 |
| A földi élet kialakulásának és fennmaradásának feltételei | 54 |
| Az emberelvűség | 55 |
| Az élőlény nem gép | 58 |
| Egy számítógép nem érez örömöt | 59 |
| A természetes kiválasztódás teleologikus természettörvényeket feltétlelez | 60 |
| Hans Driesch: az élet titka | 61 |
| Az anyagtalan principium vitalis | 64 |
| Alfred Kastler: a Teremtő eszméje | 65 |
| A levelek lehullnak, és Istentől független sorrendben | 66 |
| Kedves Darwin, a véletlen nem minden | 69 |
| A véletlen csupán segédmunkás | 69 |
| Teilhard de Chardin: az Omega Pont vonzása | 71 |
| Az anyag élővé tétele | 72 |
| Az élőlény szerveződése | 72 |
| A tudat | 73 |
| Ivaros szaporodás | 73 |
| Az ember | 73 |
| A társadalom | 74 |
| A bolygó | 74 |
| Erkölcsi fejlődés | 75 |
| Vallási fejlődés | 76 |
| Az előbbi megfontolások mérlege | 76 |
| A tudomány elismeri, hogy az univerzuknak kezdete van? | 77 |
| Tudomány és hit: válás utáni megbékélés | 78 |
| Az alapvető bizalom | 85 |
| Ha van Isten, miért történnek szerencsétlenségek? | 85 |
| A lepke szárnyai a bábban készülnek | 86 |
| Isten nem biztosítótársaság | 87 |
| A feltaláló olyasmit szerkeszt, aminek van értelme | 88 |
| Ellenkező irányba rohanó vonatok: bizalom vagy bizalmatlanság | 90 |
| A perecet is lásd, ne csak a lyukat | 91 |
| André Malraux: Isten halála | 93 |
| Üveg, egy korty itallal | 94 |
| Az élet Ariadné-fonala | 95 |
| Filozófiák | 99 |
| Feuerbach, Marx, Nietzsche: az ember, mint Isten | 99 |
| Az ateizmus kémcsöve: 70 évnyi kísérletezés a népekkel | 101 |
| Augusto del Noce: a két fogadás | 102 |
| Martin Heidegger: Isten keresése | 103 |
| Kant: ész iránti bizalmatlanság | 104 |
| Aquinói Szent Tamás: a realizmus | 105 |
| Walter Kasper: a hit ma épp a világtól való menekülés ellentéte | 107 |
| Üres pénztárcából nem hullanak milliók | 108 |
| Joseph van Steenberghen: Istenhez az élet nagy értékein át vezető út | 108 |
| Jacques Maritain: az erkölcs, mint Istenhez vezető út | 111 |
| Modern filozófusok útja Istenhez | 112 |
| Hinduizmus és panteizmus | 119 |
| Ha minden Isten, akkor semmi sem az | 119 |
| Üres kalapból nyulat... | 120 |
| A panteizmus ellentmondásossága | 120 |
| A panteizmus megöli a szeretetet | 123 |
| Bhakti és a karitász | 123 |
| A rossz nagy problémája | 125 |
| Kozmikus krimi | 125 |
| Isten Auschwitz után | 126 |
| Isten a rossznak nem szerzője, hanem áldozata, mint mi | 128 |
| Elromlott a kozmosz gépezete? | 129 |
| A rossz elleni harc az emberi evolúció motorja | 131 |
| Az ember a veszélyekre reagálva fejlődik | 132 |
| Az etika érdek nélküli | 134 |
| A gyermekek szenvedése | 135 |
| Az állatok szenvedése | 136 |
| A hit semlegesíti a fájdalom mérgét | 136 |
| A hit növeli az értelmet | 137 |
| Aki hisz, az bízik az életben, s tudja, miért | 139 |
| A termelés első részlegében vagyunk | 140 |
| Az élet hat alapelve | 141 |
| Általános iskola, középiskola és egyetem | 142 |
| Isten walkie talkie-ja | 144 |
| Az imádság | 145 |
| Nem tudok neked pónilovat venni | 146 |
| Ragadjuk meg a szenvedést | 148 |
| A gyöngédség még nem szeretet | 148 |
| A nem egyenlő talentumok botránya | 149 |
| Utókezelés a halál után | 151 |
| A reinkarnáció | 155 |
| Hol a nagyobb igazság? | 155 |
| A keleti meditáció | 161 |
| A jóga, a zen és a keresztény kontemplatív imádság | 161 |
| Krisztus nélkül a legfőbb problémákra nincs tökéletes válasz | 163 |
| A hit nem fideizmus | 164 |
| Valóban Isten szól hozzánk? | 167 |
| Történelmi kritika és az evangéliumok | 169 |
| Krisztus Isten arca | 169 |
| Szerencse, hogy ötven évvel Multmann után élünk | 171 |
| Történeti kritika mint Scotland Yard | 172 |
| Bultmann előtt | 173 |
| Ma könnyebb az ésszerű hit | 174 |
| Az evangéliumok eredete, azaz a szájhagyomány | 175 |
| Akik a kezdetektől őrzői voltak a szent hagyományoknak | 176 |
| A gyanakvás legújabb mestere: Bultmann és a formák története | 177 |
| Bultmann meghaladása (Redaktiongeschichte) | 178 |
| Evangéliumok mikroszkóp alatt | 178 |
| A történeti hitelesség kritériumai | 180 |
| A sokoldalú igazoltság elve | 180 |
| A diszkontinuitási kritérium | 182 |
| Jézus korának szokásaival való folytonosság kritériuma | 185 |
| Összhang Jézusnak a fenti kritériumok értelmében hiteles egyéb tanításaival | 186 |
| Jézus stílusa | 186 |
| A közösség kritériumai | 188 |
| Redakciós kritérium | 190 |
| A textuális logika és szükséges magyarázat kritériuma | 190 |
| A belső evangéliumkritika mérlege | 191 |
| Krisztus feltámadása és a történetiség | 191 |
| Az evangéliumkritika fejlődése Bultmann után | 193 |
| A külső kritika bizonyítékai | 194 |
| Vajon nem változtatták-e meg a szöveget az eltelt századok alatt? | 196 |
| Az új hitet rendkívüli igazságszeretet mozgatja | 197 |
| Krisztus alakja | 201 |
| A történelem Ayer's Rock-ja | 201 |
| Nem csak az evangélisták voltak Krisztus életének tanúi | 201 |
| Jézus fantomképe | 204 |
| Az emberiség szeretete | 205 |
| Mindent adni mindenkinek | 206 |
| Egészen a gyöngédségig | 206 |
| Életének vezérfonala | 207 |
| Az örömhír | 207 |
| Kicsoda Jézus? | 209 |
| Krisztus úgy hagyta el a világot, hogy köztünk maradt | 212 |
| Jézus a századokon át | 213 |
| Jézus korszerű | 216 |
| Krisztus és az élet értelme | 217 |
| Borogatások és szervátültetés? | 218 |
| Buddha, Krisztus és a fájdalom | 221 |
| Buddha és a vágyak kioltása | 221 |
| Krisztus és az isteni szeretet adománya | 221 |
| Az a legsüketebb, aki nem akar hallani | 222 |
| Nem Isten okozza a szenvedést, de segít hasznossá tenni | 223 |
| Giuseppe Ungaretti és Isten válasza az emberi fájdalomra | 224 |
| Mario Pomilio: Isten a kereszten bocsánatot nyert számunkra | 225 |
| Szociológia és hit | 227 |
| Isten: velünkszületett szükséglet | 227 |
| Doktor úr, kedvező diagnózist kérek | 228 |
| Az az igazság, amellyel nem akarsz szembenézni, hátba fog szúrni | 229 |
| A hegy nem tilos | 229 |
| Elvilágiasodás és értékválság | 230 |
| Alekszendr Szolzsenyicin és a nyugati világ diagnózisa | 231 |
| Aki hibáiban megátalkodik, elbukik | 233 |
| A posztindusztruális társadalom legfőbb terméke az az ember, aki képes azt elviselni | 234 |
| Etika és erkölcsi hanyatlás | 239 |
| Emmanuel Lévinas és a szabadság | 239 |
| Werner Heisenberg: Isten, mint az etika alapja | 241 |
| A bűn anakronisztikus fogalom? | 242 |
| Miért nem nevezzük nevén a rosszat? | 243 |
| Van ami rosszabb, mint a drog terjedése | 244 |
| Mindenki szabadon csinálhat saját erkölcsi kódexet? | 245 |
| Mikrofon a lelkiismeret gyenge hangjának | 246 |
| Biológiai ösztönök és spirituális törekvések | 247 |
| Ha szederbokrot ültetsz, ne várj rózsát | 248 |
| Előbb lövök, s aztán csinálok céltáblát | 249 |
| "Az én életem, nem?" | 250 |
| A kortárs irodalom és az értékek válsága | 253 |
| Az a lelki betegség, amelyet Sartre undornak nevez | 253 |
| "Isten halála" és a kortárs irodalom | 254 |
| Pszichoanalízis és társadalmi neurózis | 257 |
| Freud, Jung és a mai pszichoanalízis | 257 |
| Statisztikák és bűnözés | 261 |
| Közvéleménykutatás az istenhitről a mai Európában | 261 |
| Eric Fromm: a kollektív elidegenedés | 262 |
| A világi utak mind könnyűek | 263 |
| Amit a drogfogyasztás növekedése jelent | 265 |
| Demokrácia és ateizmus | 269 |
| Ha a Nyugat elutasítja keresztény gyökereit, megtagadja a szabadságot is | 269 |
| A férfi és nő közti szeretet és a hit | 273 |
| A természetes erkölcsi leértékelése és a család hanyatlása | 273 |
| Herbert Marcuse: a szexuális "szabadásg" | 276 |
| A szerelmespár: Isten szimbóluma | 279 |
| Az igazi szerelem a stabil házasság jele | 279 |
| Francois Sagan: a szappanbuborék-szerelme | 280 |
| Mikor és hogyan szabályozhatjuk a szexualitást | 282 |
| Adler, Jung és Frankl: a neurózisok eredete | 283 |
| Rollo May: a narcisztikus szerelem feladása | 284 |
| Ne ingereld az alvó oroszlánt | 285 |
| Hálószobaőr agglegények | 287 |
| Nincs sok vevő a leszállított áru szentségre | 289 |
| A Krisztus által felhatalmazott intézmény | 293 |
| A transzcendens üzenetek médiája | 293 |
| A keresztény igazság élő bizonyítékai | 294 |
| A megkésett robbanás botránya | 295 |
| A lélek Nobel-díjasai | 297 |
| A nagy hegymászócsoport | 298 |
| Nem kell felmérni az egész házat | 300 |
| Nem gyakorló hívő? | 300 |
| A Krisztus által felhatalmazott intézmény | 300 |
| Tiltakozások az ellen, hogy a kinyilatkoztatott igét "hűtőszekrénybe tesszük" | 301 |
| Az utasok és a kapitány | 302 |
| A hit mai megújulása | 303 |
| Ördögi megszállottságok | 307 |
| Ördögi megszállottságok és a sátánizmus | 307 |
| New Age, avagy a Vízöntő kora | 309 |
| New Age és a misztérium szupermarketje | 309 |
| Jehova tanúi és az elmaradó világvége | 310 |
| A jelenések | 313 |
| A Szűzanya jelenései és a lelki megújulás közösségei | 313 |
| Isten nem ilyen | 315 |
| Amikor a Bibliában "erős" kifejezést találsz | 315 |
| Hamis istenképek | 316 |
| Parapszichológia és hit | 321 |
| A hit hihetetlen jelenései | 321 |
| Kérdéses paranormalitás | 321 |
| Spirituális tudatalatti | 325 |
| A halál utáni élet érvényes bizonyítéka | 327 |
| Médiumok és a hit | 329 |
| Spiritiszta hipotézis, pszichikai hipotézis | 329 |
| A médiumjelenségek kutatása nagyon veszélyes | 330 |
| A csodák | 333 |
| Csoda és parapszichológia. Hol a határ? | 333 |
| Sai Baba csodái, Krisztus csodái | 336 |
| A nő és a hit | 341 |
| A nő: híd a férfi és Isten között | 341 |
| A hit nőies? | 342 |
| A nő alkalmasabb az isteni szeretetre? | 344 |
| Férfi és nő: kölcsönös kiegészítés | 345 |
| Férfi és nő érzelmi azonosulása | 345 |
| A tapasztalati hit | 349 |
| Igaz benn, igaz kinn | 349 |
| Mai kísértések a hit redukciójára | 350 |
| Befejezés | 351 |
| Rejtelmes sziget, abszurd sziget | 351 |
| Névmutató | 355 |
| Tematikai mutató | 361 |
| Tartalom | 365 |