kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 206 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-19-3226-5 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. Tankönyvi szám: 42 507. |
| A matematikai nevelés módszertanának fogalma, tárgya, feladata, kapcsolatrendszere | 9 |
| Az óvodai matematikai nevelés fogalma, feladata, kapcsolatrendszere | 12 |
| Az óvodai matematikai nevelés folyamata | 16 |
| A megismerőfunkciók fejlesztése | 17 |
| Műveletek a gondolkodás fejlesztésében | 21 |
| Kreativitás a matematikai gondolkodásban | 29 |
| Sajátos elvek, formák | 31 |
| Elvek | 31 |
| Formák | 37 |
| A nevelést-tanulást segítő feltételek | 45 |
| Módszerek, eszközök | 46 |
| Módszerek | 46 |
| Eszközök | 51 |
| Az óvodai matematikai nevelés tartalma. Fejlesztő feladatok, megoldási lehetőségek | 56 |
| Tárgyak, személyek összehasonlítása, válogatások, rendezések. Halmazalkotások | 57 |
| Tárgyak, személyek tulajdonságainak felismerése, megnevezése | 57 |
| Tárgyak, személyek összehasonlítása felismert tulajdonságok szerint | 58 |
| Kiválogatás, általánosítás kiemelt tulajdonságok szerint | 60 |
| Szétválogatás (osztályozás) meghatározott tulajdonság szerint | 61 |
| Rendezés meghatározott elv, szempont, tulajdonság alapján | 64 |
| Irányított összehasonlítások | 66 |
| Szavakban történő összehasonlítások | 67 |
| A számfogalom előkészítése, alapozása | 69 |
| Mennyiségek összemérése | 70 |
| Halmazok összehasonlítása, összemérése (párosítások) - több, kevesebb, ugyanannyi | 82 |
| A mennyiség mérhető nagysága: mérések. Egységgel való mérés lehetőségei az óvodában | 85 |
| A halmazok számlálható tulajdonsága: darabszám. Természetes számok | 90 |
| Tapasztalatok a geometria körében | 107 |
| Építések, alkotások szabadon és másolással | 108 |
| Tevékenység tükörrel | 114 |
| Tájékozódás térben, síkban | 115 |
| Az óvodai matematikai nevelés tervezése | 119 |
| Éves tervezés | 119 |
| Konkrét tervezés | 120 |
| Konkrét fejlesztési folyamat tervezése | 122 |
| A fejlesztő feladatok írásbeli tervezése | 126 |
| A fejlesztőfolyamat eredményeinek elemzése | 132 |
| Konkrét fejlesztő feladatok, játékos gyakorlatok | 134 |
| Vázlatok | 135 |
| Mintavázlat (tájékozódás térben, síkban) | 135 |
| Mintavázlat (megszámlálás, leszámlálás) | 137 |
| Mintavázlat (hosszú, rövid, szűk, bő, kicsi, nagy fogalmak gyakorlása) | 139 |
| Mintavázlat (halmazalkotás, bontás) | 142 |
| Mintavázlat (halmazok összemérése, becslés, párosítás) | 144 |
| Mintavázlat (építések, alkotások szabadon) | 148 |
| Komplex foglalkozás mintavázlata | 150 |
| Komplex foglalkozás mintavázlata | 153 |
| Játékra épült, játékban kialakított matematikai nevelés tervezési lehetősége | 156 |
| Játékok a matematikai nevelés szolgálatában | 159 |
| Mozgáshoz kötött szabályjátékok | 161 |
| Helyhez kötött szabályjátékok | 168 |
| Ajánlott irodalom | 184 |
| Melléklet | 185 |
| Ötletek a matematikai nevelés éves tervezéséhez | 185 |
| 4-5 évesek csoportja | 185 |
| 5-6-7 évesek csoportja | 190 |
| Az egyéni fejlesztés játékai rajzokban | 194 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.