kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 354 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52486. Fekete-fehér ábrákkal. |
| Bevezető | 5 |
| A matematikatanítás módszertanáról | 7 |
| A módszertanról mint tudományról | 7 |
| A matematikatanítás vázlatos hazai története | 11 |
| A tanítási cél és a tananyag kapcsolata | 26 |
| A tananyag-kiválasztás nevelési szempontjai | 27 |
| A tananyag-kiválasztás gyakorlati szempontjai | 56 |
| A tananyag-kiválasztás pszichológiai szempontjai | 58 |
| A gondolkodásra való nevelésről | 65 |
| A gondolkodási műveletek tanításáról | 65 |
| Az általános iskola 4. és 5. osztálya közötti átmenet | 78 |
| Az általános iskola és a középiskola közötti átmenet | 81 |
| A tanítási óra problémái | 86 |
| Az új ismeret átadása | 87 |
| A folyamatos ismétlés | 87 |
| Összefüggő tanári előadás | 91 |
| Frontális osztályfoglalkoztatás | 94 |
| A differenciált és a csoportos foglalkoztatás | 99 |
| A megértésről való meggyőződés | 111 |
| Tipikus gondolkodási hibák | 114 |
| Módszertani segédeszközök | 136 |
| A módszertani segédeszközök fogalma | 136 |
| A tankönyv | 136 |
| Kész eszközök | 139 |
| A tanulói modellezés | 147 |
| Szerkesztő- és mérőeszközök | 150 |
| Az audiovizuális eszközök | 154 |
| A tanár munkája az eszközökkel | 173 |
| Az ismeretek rögzítése | 178 |
| Az emlékezet szerepe a matematika tanulásában | 178 |
| A gyakorlás új formái | 191 |
| A problémamegoldásra nevelés | 194 |
| Összefoglaló ismétlések | 218 |
| Az érettségi | 222 |
| Az önálló otthoni tanulás irányítása | 228 |
| A tanulók munkájának elbírálása | 237 |
| Az elbírálás célja | 237 |
| Az információk gyűjtése | 238 |
| Az értékelés | 243 |
| Az osztályozás | 245 |
| A tanítási órák sorának megtervezése: tanmenetkészítés | 247 |
| Oktatás és nevelés a tanítási órán kívül | 259 |
| A tanár és a tanuló közti viszony | 259 |
| A hátrányos helyzetű tanulók segítése | 274 |
| Kiváló tanulók fejlődésének elősegítése | 282 |
| Tanulmányi kirándulások | 298 |
| A matematika tanításának várható fejlődése | 303 |
| Előzmények | 303 |
| Fordulatok | 305 |
| Túlzások, hibák, Józan kritika | 307 |
| Kísérletek a tanulók önálló munkájának megvalósítására | 309 |
| Komplex matematikatanítási kísérlet | 312 |
| Utószó | 350 |