1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A millenniumi földalatti vasút motorkocsijának elektromos berendezése

Szerző
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 169 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Írta: Fodor Géza okl. villamosmérnök. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Melléklet nélküli példány. Megjelent 220 példányban.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1896-ban megnyitott MFAV vonal 1973. évi rekonstrukciója során - többek között - kicserélték a vonal járműparkját.
Új, korszerű, nagy befogadóképességű járműveket kellett üzembeállítani. A... Tovább

Előszó

Az 1896-ban megnyitott MFAV vonal 1973. évi rekonstrukciója során - többek között - kicserélték a vonal járműparkját.
Új, korszerű, nagy befogadóképességű járműveket kellett üzembeállítani. A megnövekedett forgalmi igényeket a régi szerelvények kis befogadóképességük, alacsony sebességük miatt kielégíteni már nem tudták, nem is beszélve arról,hogy a motorkocsik már több mint 70 éve voltak üzemben.
Az új motorkocsi szerkezeti kialakítása jellegében megtartotta a régi motorkocsiknál jól ismert és jellegzetes "hattyúnyak" alakú alvázat. Mind a régi, mind az új kocsik kialakítását döntően befolyásolta ugyanis, hogy az alagútnak át kell haladnia a Nagykörút alatti szennyvízgyűjtő főcsatorna fölött. Emiatt az alagút belmérete igen alacsony, a sínkorona és a felsővezeték között csak 2700 mm van.
Ha figyelembe vesszük,hogy a kocsitető és a felsővezeték között megfelelő légközt kell biztosítani, valamint, hogy az utastér belmagassága min. 2000 mm kell hogy legyen, belátható,hogy a kerekek a padló alatt már nem férnek el. A meglévő peronok hossza korlátozza a szerelvények max. hosszúságát; ez ívek pedig az egyes kocsiegységek max. hosszúságát; Ezen kötöttségek mellett az optimális megoldást a csuklós motorkocsi adja. A csuklók alatt helyezkednek el a hajtott forgóvázak, és a csuklóterekben - a kis belmagasság miatt utastérként nem lehet hasznosítani - kaptak helyet a különböző kapcsoló készülékek és gépi berendezések. Vissza

Tartalom

1. / BEVEZETÉS 5.
2./ A MOTORKOCSI FŐBB MŰSZAKI ADATAI. 6.
3./ A VILLAMOS BERENDEZÉS ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE. 7.
3.1 Főáramkor 7.
3.2 Segédüzemek 10.
3.3 Vezérlés 14.
3.4 Ajtóműködtetés és jelzés 17.
3.5 Világítás 20.
3.6 Fékberendezés 21.
4./ A VILLAMOS BERENDEZÉS MŰKÖDÉSÉNEK RÉSZLETES ISMERTETÉSE. 24.
4.1 Félautomatikus kontroller 25.
4.2 Vonatmegállító berendezés 26.
4.3 Légfék 28. old.
4.4 Nyomkarima-kenő berendezés 30.
4.5 Áramszedő 31.
4.6 Bosch SV/DVE tip. elektropneumatikus szelep 32.
4.7 Az egyes áramkörök ismertetése az elvi kapcsolási rajzok alapján 33.
4.7.1 Vezérlés és főáramkor 39.
4.7.1.1 Előkészítő kapcsolások 39.
4.7.1.2 Az irányváltás és a reteszelő relé működése 41.
4.7.1.3 A főrelé működtetése 45.
4.7.1.4 Menet és fék előkészítő kapcsolások 50.
4.7.1.5 A kontaktorok vezérlése és az általuk létesített főáramkörök 57.
4.7.1.6 A kontaktorkiejtés és a tartóelem működése 78.
4.7.1.7 A félautomatikus kontroller vezérlése 81.
4.7.1.8 A biztonsági fékkapcsolás működése 84.
4.7.1.9 Az automata működtetése 96.
4.7.2 Segédüzemek 98.
4.7.2.1 Az áramszedők működtetése 98.
4.7.2.2 A 600 V-os segédüzemek 106.
4.7.2.3 Az utastéri szellőző ventilátorok és az ablaktörlő berendezés működtetése 111.
4.7.2.4 A kisfeszültségű berendezés táplálása és az akkumulátor töltése 112.
4.7.2.5 A nyomkarimakenő berendezés vezérlése 120.
4.7.3 Ajtómozgatás 121.
4.7.3.1 Az ajtószelepek működtetése 122.
4.7.3.2 Az ajtók nyitása veszély esetén 126.
4.7.4 Jelzés 127.
4.7.4.1 Indításjelzés 127.
4.7.4.2 Vészjelzés 129.
4.7.4.3 A "szellőző nem megy" jelzés 130.
4.7.4.4 A "nullfeszültség" jelzés 131.
4.7.4.5 Az "ajtók zárva" jelzés 131.
4.7.4.6 Az "automata kikapcsolt" jelzés 132.
4.7.4.7 A "töltés nincs" jelzés 133.
4.7.4.8 A fényszóró "előre vetít" jelzés 133.
4.7.4.9 A "rögzítőfék behúzott" jelzés 134.
4.7.4.10 Figyelmeztető hangjelzés 135.
4.7.4.11 Feszültségmérés 136.
4.7.4.12 Hangerősítés 137.
4.7.5 Világítás 139.
4.7.5.1 Fénycsővilágítás 139.
4.7.5.2 Szükségvilágítás 141.
4.7.5.3 Pályavilágítás 142.
4.7.5.4 A vezetőállás és a csuklótér világítása 143.
4.7.5.5 Műszervilágítás 144.
5./ ELRENDEZÉS 145.
6./ FÜGGELÉK 148.
6.1 EGM 214b, tip. kontaktor 148.
6.2 IMm 513 tip. menetirányváltó 149.
6.3 JFm 513 tip. menet-fékkapcsoló 150.
6.4 3VK4-523 tip. automatikus megszakító 151.
6.5 X500 tip. tranzisztoros késleltető készülék 152.
6.6 X500 tip. periodikus kapcsoló 153.
6.7 Vonatmegállító késleltető egysége 154.
6.8 TSE tip. tranzisztoros feszültségszabályozó 156.
6.9 Túlfeszültség-korlátozó 163.
Ábrajegyzék 165.

Fodor Géza

Fodor Géza műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fodor Géza könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv