| Bevezetés | 7 |
| A megújhodás eszmei gyökerei: Chateabriand, De Bonald, Joseph de Maistre | |
| Ellenhatás: a scientisme | |
| Kortársak vallomása | |
| A német liberalizmus térhódítása Franciaországban | |
| A megtérések lélektana | |
| Hagyomány és katolicizmus | |
| A scientizmus felszámolása | |
| Konvertita írók vallomásai: Claudel, Jammes | |
| Megtérés és művészi erő | |
| A katolicizmus művészi előnyei | |
| A világháború és a katolikus megújhodás | |
| A thomizmus térhódításai, irodalmi kapcsolatai | |
| A misztika | |
| E könyv szempontjai | |
| Az úttörők | |
| Charles Baudelaire | 31 |
| Jelentősége a katolikus líra szempontjából | |
| Külső élete | |
| Belső élete naplója és levelei alapján | |
| Életének megoldása: a katolicizmus | |
| Az eredendő bűn hangsúlyozása | |
| A Sátán valóságos jelenléte | |
| Harc a megromlott emberi természettel szemben | |
| Eszközök: az imádság és a szentségek | |
| A Flaurs du Mal mint a modern kor Divina Commedia-ja | |
| Reynold elmélete | |
| Párizs: a Pokol előtornáca | |
| Lidércálom: utazás a Pokolba | |
| Ennek körei és büntetései | |
| Felébredés | |
| Emlékezés gyerekkorára | |
| Az Ideál szózata | |
| A Paradicsom | |
| Paul Verlaine | 55 |
| A homo duplex | |
| Hatása a mai katolikus lírára | |
| Élete | |
| Első kísérletek, a Poémes staurniens | |
| Fétes galantes | |
| Mathilde és a Bonne chanson | |
| Rimbauld megjelenik | |
| Verlaine és Rimbaud | |
| Kóborlások, gyilkossági kísérletek | |
| Megtérése a börtönben | |
| Új élet | |
| Lelki és testi nyomor | |
| A Sagesse: egy keresztény lélek őszinte és alázatos vallomása | |
| Forrásai | |
| Középkori szellem | |
| Későbbi kötetei | |
| Léon Bloy | 69 |
| Egy különös jelenség | |
| Élete | |
| Művei; a Désépéré | |
| Naplója | |
| Megtérése; Barbey d'Aurevilly | |
| Bloy és olvasói | |
| Lelkivezető és térítő | |
| Katolicizmusa | |
| Kegyetlen bírálat a kortársaktl | |
| A Történelem, a Halál és a Szenvedés költője | |
| La Femme Pauvre: a szegénység apoteózisa | |
| Művészete | |
| Hatása a mai katolikus írókra | |
| Paul Bourget | 86 |
| Népszerűség és kor | |
| Élete | |
| Verseskötetek | |
| Taine példája | |
| Essais de psychologie contemporaine: a kor lelki képe | |
| Kritikusi pályájának egyenes vonala | |
| Lelkiismeretesség, logika, fegyelem | |
| Regényei: szellemben visszahatás a naturalistákkal szemben, módszerben utánzás | |
| Irodalom és tudomány | |
| Életábrázolása | |
| Alakjai | |
| Katolicizmus és hagyomány | |
| A monizmus ellen | |
| Gyakorlati hitvédelem | |
| Átélt katolicizmusa | |
| A Disciple | |
| Jelentősége | |
| Taine levele | |
| A Démon de midi | |
| Joris-Karl Huysmans | 107 |
| Jelentősége | |
| Élete | |
| Első kísérletei: naturalista témák | |
| A rebours; esztétikai ihletű vallásos nyugtalanság nyomai | |
| Szakítás a naturalizmussal; spiritiszta tanulmányok | |
| Lá-Bas genezise | |
| A regény vizsgálata | |
| Megtérése | |
| Az En Route: a megtérés lélektani regénye | |
| Természetábrázolás | |
| Beteljesülések | |
| Líra | |
| Francis Jammes | 127 |
| Élete | |
| A kilencvenes évek lírája, Jammes fellépése | |
| Sensoriel lelkialkat | |
| Humanizmusa | |
| Formák | |
| Az Elégiák és Imádságok | |
| Jean Noarrieu | |
| Megtérése | |
| Claudel szerepe | |
| Formai változás | |
| Költészet és katolicizmus | |
| Géorgiques Chrétiennes | |
| A katolikus költő hitvallása | |
| Az eposz analízise | |
| La Vierge et les Sonnets | |
| Későbbi kötetei | |
| Gide ítélete | |
| Louis le Cardonnel | 145 |
| Élete és költészete | |
| Ifjúkor | |
| Szimbolista hatások első verseiben | |
| Psyché | |
| Papi hivatás | |
| Kolostor | |
| Olaszországi élet | |
| Valence | |
| A líraság problémája a papköltőnél | |
| Pogány és keresztény ihlet | |
| Franciskánizmus | |
| Orphica | |
| Az isteni Szerelem | |
| Theológiai versei | |
| Líra és teológia | |
| Louis Mercier | 162 |
| Távol a "nagy út"-tól | |
| Élete | |
| Első kísérletei: a Vigny, a Parnasse és a szimbolizmus hatása | |
| Baudelaire tanítvány | |
| Pesszimizmusa | |
| Poéme du Vent | |
| A föld költője | |
| Impresszionizmusa | |
| Poéme de la Maison | |
| Nagyobb kompozíciói | |
| Lazare le Ressuscité analízise | |
| Háborús versei | |
| Szent Kövek | |
| Marie Noel | 182 |
| Líra és valóság | |
| Bremond véleménye | |
| Az Irgalom Énekei | |
| Brevárium-költészet és egyéni líra | |
| Noel és Verlaine | |
| Gyermeki lelkület | |
| Örömök olvasója | |
| Realizmusa | |
| Halálversei | |
| A Vision: a lélek születése | |