kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Franklin-Társulat Magyar Irod. Intézet és Könyvnyomda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 442 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Nyomtatta a Franklin-Társulat nyomdája. |
| Előszó | |
| A tudományos pedagógia feladatai | 1 |
| A szociálpedagógia fogalma | 30 |
| A kultura és a pedagógia | 45 |
| A nevelés fogalma és célja | 68 |
| A pedagógia és pszichologia viszonya | 89 |
| A jellemképzés problémája, I-IV. | 109 |
| Az egyéniség | 148 |
| A módszer kérdése | 173 |
| Véleménykülönbségek | 173 |
| A módszer fogalma a filozófia történetében | 177 |
| A módszer pedagógiai szerepe Herbartig | 189 |
| Herbart | 197 |
| Ziller | 211 |
| Rein és társai | 217 |
| Natorp | 221 |
| Sallwürk és Messmer | 226 |
| Meumann, Lay, Seyfert, Linde | 234 |
| Az eddigiek összefoglalása | 239 |
| A módszer fogalmának meghatározása | 241 |
| Hányféle a módszer? | 246 |
| Módszer és rendszer | 249 |
| A tudomány módszere és a tanítás módszere | 252 |
| A tanítás módszere | 259 |
| A grammatika szerepe a pedagógiában, I-V. | 270 |
| Az irodalmi tanítás jelentősége és módszere, I-II. | 296 |
| Az írásbeli dolgozatok pszichologiája | 322 |
| Az írásbeli dolgozatok jelentősége | 322 |
| A helyesírás megtanulása | 328 |
| A fogalmazás tanítása | 344 |
| Irodalom | 357 |
| A koedukáció kérdése | 359 |
| A nemi felvilágosítás | 368 |
| Új reform-iskolák | 380 |
| A kulturális munka szervezése | 411 |
| Tárgymutató | 429 |
| Névmutató | 438 |