Fülszöveg
Konfliktuskezelést nem régóta és csak keveset tam'tanak az általános- és középiskolákban, így az emberek többnyire otthonról hozott minták alapján próbálják megoldani konfliktushelyzeteiket több kevesebb sikerrel. Sajnos ezek az „ösztönös minták" sokszor inkább rontanak a helyzeten, mint segítenek.
Az egészségügyi munka során is számos olyan helyzet adódhat, amikor konfliktust kell megoldarűa betegekkel vagy hozzátartozóikkal, valamint komoly feszültségek keletkezhemek a munkatársak között is, melyeket szintén rendezni kell. Éppen ezért érdemes, hogy az egészségügyben dolgozók is foglalkozzanak a konfliktuskezelés tudományával.
Ez a könyv nem egy tudományos értekezés, hanem egy gyakorlati kézikönyv, melyben ajánlásokat talál a kedves olvasó a konfliktusok hatékonyabb kezelésére. E könyv szerzői több, mint 20 éve aktívan részt vesznek az egészségügyi dolgozók kommunikációs fejlesztésében. Meggyőződésük, hogy a kommunikáció tanulható és a megtanult elemek a gyakorlatba...
Tovább
Fülszöveg
Konfliktuskezelést nem régóta és csak keveset tam'tanak az általános- és középiskolákban, így az emberek többnyire otthonról hozott minták alapján próbálják megoldani konfliktushelyzeteiket több kevesebb sikerrel. Sajnos ezek az „ösztönös minták" sokszor inkább rontanak a helyzeten, mint segítenek.
Az egészségügyi munka során is számos olyan helyzet adódhat, amikor konfliktust kell megoldarűa betegekkel vagy hozzátartozóikkal, valamint komoly feszültségek keletkezhemek a munkatársak között is, melyeket szintén rendezni kell. Éppen ezért érdemes, hogy az egészségügyben dolgozók is foglalkozzanak a konfliktuskezelés tudományával.
Ez a könyv nem egy tudományos értekezés, hanem egy gyakorlati kézikönyv, melyben ajánlásokat talál a kedves olvasó a konfliktusok hatékonyabb kezelésére. E könyv szerzői több, mint 20 éve aktívan részt vesznek az egészségügyi dolgozók kommunikációs fejlesztésében. Meggyőződésük, hogy a kommunikáció tanulható és a megtanult elemek a gyakorlatba beépíthetőek, éppen ezért a konfliktuskezelés elveit, elméleti megállapításait számos, a gyakorlatból vett példával is alátámasztják.
Reméljük, hogy e kézikönyv nem csak érdekes, de hasznos olvasmány is lesz.
W
Dr. Bíró Katalin
Orpos, tréner
1996 óta foglalkozik egészségügyi dolgozók képzésével. Oktatott pszichiátriát, ápoláslélektant, mentálhigiénét és szakmai trénigeken képezte hatékony kommunikációra, önismeretre, önfejlesztésre az egészségügy számtalan szereplőjét. Fő érdeklődési területe az egyéni hatékonyság, a stresszkezelés és a konfliktusmenedzsment.
dr. Mosonyi Tamás
Orvos, tréner
Alapítója és vezetője a Szóműhely tréning cégnek, (www.szomuhely.hu) Már több, mint 20 éve tart orvosoknak, szakdolgozóknak kommunikációs előadásokat, képzéseket és gyakorlatcentrikus tréningeket. 2011 óta előadója a MESZK által szervezett pontszerző kommunikációs továbbképzéseknek.
Vissza