| Bevezetés | 3 |
| Általános fogalmak | |
| Forma és tartalom | 6 |
| Az alaptényezők | 7 |
| A mozgás és a mozdulatlanság | 7 |
| A többszólamúság | 7 |
| A tánc egységei | 8 |
| A teststúly fogalma és a testpozíciók | 9 |
| A mozdulattípusok | 12 |
| A gesztus | 12 |
| A testsúly áthelyezés | 12 |
| A lépés | 13 |
| Az ugrás | 13 |
| A forgás | 14 |
| A keringés | 15 |
| A súlyt hordó láb mozgása | 15 |
| Szimultán mozdulattípusok állásban | 15 |
| Mozdulattípusok a többi testpozícióban | 16 |
| Helyzettípusok | 17 |
| Tudott dolgok | 17 |
| Staccato - legato - non legato | 18 |
| A konvenció | 18 |
| A viszonyítás | 18 |
| Ritmika | |
| Az időtartam | 20 |
| Az időtartam jelei | 20 |
| Az időtartam és a tánc összefüggése | 22 |
| A fázisok időértékének időtartam-értelmezése | 23 |
| A metrum és az ütem | 24 |
| A metrum | 24 |
| Az ütem | 25 |
| A relatív hangsúly | 27 |
| Az időszinkron | 28 |
| A metrikai súly időtartama | 28 |
| A kötött hangjegyérték | 29 |
| A korona | 29 |
| A lélegzetnyi szünet | 30 |
| Az attacca | 30 |
| A pódia és a metrum | 30 |
| A zene metrumának és ütemszerkezetének, valamint pódiájának összefüggése a tánccal | 31 |
| A ritmus | 33 |
| Ismertebb néptáncritmusok | 33 |
| A ritmustaps; ritmusfelismerés | 33 |
| Triolás ritmusok | 35 |
| Pontozott ritmusok | 36 |
| A szinkópa | 37 |
| Az ismétlőjel; a prima volta - seconda volta jelölés | 38 |
| A ritmus a motívumlejegyzésben | 39 |
| Az ütemelőző; hatásritmus - tényleges ritmus | 42 |
| A zene ritmusa és a motívum ritmusa közötti összefüggés | 47 |
| A tempó | 48 |
| A metronómjelzés | 48 |
| A hozzávetőleges tempójelölés | 49 |
| A zene és a tánc tempójának összefüggése | 51 |
| Plasztika | |
| Néhány plasztikai alapfogalom | 54 |
| A frontirány és a konstans tér irányai; a térvonalak | 54 |
| A front és a terek összefüggése | 56 |
| A középponthoz viszonyított front | 58 |
| A köztes frontok és köztes sugárfrontok | 59 |
| Az irányok | 60 |
| A három irányviszonyítási rendszer | 61 |
| Az irányviszonyítás sugárfrontban | 63 |
| A köztes irányok | 65 |
| Az analógia | 65 |
| A forgatás | 67 |
| A plasztikai fogalmak helyzetben | 68 |
| Az irányok a testsúlyt viselő lábnál; a pozíciók | 68 |
| Az irányok gesztushelyzetben | 76 |
| A lábfő részei | 92 |
| A távolság | 94 |
| Hajlított - nyújtott - feszített testrészek | 97 |
| A forgatottság | 105 |
| Viszony párhoz és tárgyhoz | 119 |
| Érintés, fogás | 122 |
| A vonatkozás | 128 |
| Személyek, valamint tárgyak elhelyezkedése a térben; a térrajz | 129 |
| Az irányok és pozíciók térdelésben, ülésben és fekvésben | 134 |
| A plasztikai fogalmak a mozdulatnál | 137 |
| Gesztus | 137 |
| Súlylábmozgás | 155 |
| Testsúly áthelyezés | 158 |
| Lépés | 159 |
| Ugrás | 178 |
| Forgás | 192 |
| Keringés | 219 |
| A térrajz | 239 |
| A mozdulattípusok néhány testpozícióban | 242 |
| Dinamika | |
| Dinamikai alapfogalmak | 244 |
| Az erőfok | 244 |
| A hangsúly | 246 |
| Az izomfeszítés és -lazítás; a rugózás | 247 |
| A dinamikai fogalmakat szemléltető motívumok | 251 |
| Dobbantás, toppantás, koppantás | 251 |
| A nem hallható hangsúly | 253 |
| Bokázás | 254 |
| Taps, pattintás | 255 |
| Csapásolás | 256 |
| Rugózás | 258 |
| A lendület és a laza mozgás | 260 |
| A koreográfia lejegyzésének értelmezése | |
| A koreográfia lejegyzésének szerkezete | 262 |
| A koreográfia leolvasás | 263 |
| Jelmagyarázat | 266 |
| Tárgymutató | 267 |