A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

A mozgás mint személyiségfejlesztő tényező

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 192 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9955-70-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és illusztrációkkal. Angol nyelvű fejezetekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Az emberi mozgást bármely aspektusból vizsgáljuk, egy közös vonást mindegyik megközelítésben találunk, nevezetesen a testi (fizikai) aktivitást. A mozgásos aktivitás jótékony, elsősorban élettani hatásai evidencia számba mennek, ezekről könyvtárnyi szakirodalom született. A mozgás, a sport, a testnevelés hasznosságát senki sem vitatja, a köztapasztalat szerint ez teljesen nyilvánvaló. Ahhoz viszont már szakértelem kell, hogy átlássuk és befogjuk mindazon területeket, melyekre ezek hatással vannak. A személyiségfejlődésre minden bizonnyal, de ez sem csupán spontán dolog, intézményesen is irányított, elég, ha csak az edzőkre vagy a testnevelő tanárokra gondolunk.
A mozgás egyik sajátossága a sokfélesége. Mozogni lehet egyedül, de több százan is, szabadtéren vagy kis- és nagyméretű terembén. A mozgás színteréül szolgálhat a többféle halmazállapotú víz, a levegő, s akár még a súlytalanság is. Egyaránt mozog a csecsemő és a szépkorú, az olimpiai vagy a paralimpiai bajnok. Az utóbbi... Tovább

Fülszöveg


Az emberi mozgást bármely aspektusból vizsgáljuk, egy közös vonást mindegyik megközelítésben találunk, nevezetesen a testi (fizikai) aktivitást. A mozgásos aktivitás jótékony, elsősorban élettani hatásai evidencia számba mennek, ezekről könyvtárnyi szakirodalom született. A mozgás, a sport, a testnevelés hasznosságát senki sem vitatja, a köztapasztalat szerint ez teljesen nyilvánvaló. Ahhoz viszont már szakértelem kell, hogy átlássuk és befogjuk mindazon területeket, melyekre ezek hatással vannak. A személyiségfejlődésre minden bizonnyal, de ez sem csupán spontán dolog, intézményesen is irányított, elég, ha csak az edzőkre vagy a testnevelő tanárokra gondolunk.
A mozgás egyik sajátossága a sokfélesége. Mozogni lehet egyedül, de több százan is, szabadtéren vagy kis- és nagyméretű terembén. A mozgás színteréül szolgálhat a többféle halmazállapotú víz, a levegő, s akár még a súlytalanság is. Egyaránt mozog a csecsemő és a szépkorú, az olimpiai vagy a paralimpiai bajnok. Az utóbbi években a testkultúra (a verseny- és szabadidősport, az iskolai testnevelés) helye és szerepe jelentősen felértékelődött a magyar társadalomban. A társadalom által támasztott testkulturális elvárásoknak a nevelés-oktatás-képzés mindegyik színtere olyan, pedagógiailag kidolgozott elvek és programok alapján zajló, céltudatos személyiségfejlesztéssel igyekszik megfelelni, amelynek a középpontjában a mozgás áll.
E kötet elméleti és konkrét kutatásokon alapuló tanulmányai számos nézőpontból foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel, például az edző pedagógiai szerepével, a fogyatékossággal élő személyek vagy az SNI tanulók szomatikus fejlesztésével, a tantervvel, mint a fejlesztés iránytűjével és főként azzal, hogy a személyiség mely területeire hat elsősorban a mozgás, a sport, a testnevelés. Csak néhány hatásterületet említve: ilyenek például az életmód, a szabadidő, a szociális életképesség, a döntésképesség, az értékek felismerése, önmagunk megismerése vagy az autonómia. Ezek mind a mozgás, a sport, a testnevelés pedagógiai transzferének a színterei. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem