kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 300 oldal |
| Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-8261-1 |
| Előszó | 5 |
| A munka melletti tanulás | 13 |
| A fogalom jelentése | 13 |
| A munka melletti tanulás mint a permanens tanulás egyik megvalósulási formája | 18 |
| Munka melletti tanulás és társadalmi mobilitás | 27 |
| Pályamódosítás | 37 |
| Idő és felnőttoktatás, avagy a probléma kialakulása | 41 |
| Az idő problémája | 41 |
| A szabad idő felfedezése | 46 |
| Mi a szabad idő? | 49 |
| A szabad idő és a felnőttoktatás | 55 |
| A szabad időtől a munkán kívüli időig | 62 |
| A felnőttoktatás helye az időszerkezetben | 73 |
| A munka melletti tanulás tipológiája | 76 |
| Indokolás | 76 |
| Kísérlet didaktikai modellek kidolgozására (Tartós, zárt rendszerű, kötött tanulás. Partikuláris, kötetlen, nyílt rendszerű tanulás. Komponensként végbemenő tanulás) | 78 |
| A munka melletti tanulás típusai | 95 |
| Az érvényesség kérdése | 103 |
| A tanulási ritmus | 120 |
| Teoretikus intermezzo | 120 |
| A tanítási-tanulási folyamat szerkezete (Inputok és outputok, valamint a személyiség S-R burka. A mikrostrukturális szemlélet) | 124 |
| A módszerekről | 132 |
| A tanítási-tanulási folyamat szervezete (A tanítási-tanulási folyamat két szakasza. Az oktatási forma. Az organizáció variabilitásának törvénye) | 134 |
| A tanítási-tanulási folyamat ritmusa (A ritmus fogalma. A didaktikai ritmus. Organizáció és ritmus. Szakaszok és ritmusok. Formák és ritmusok. Struktúra és ritmus) | 145 |
| A ritmus szerepe a tanítási-tanulási folyamatban | 158 |
| Szervezet és ritmus, időszerkezet | 163 |
| A két tanítási-tanulási szakasz sajátos viszonyok között | 163 |
| Divergáló szakaszok: kvázi-autididaxis és irányított egyéni tanulás | 166 |
| Azonosságok és különbségek | 170 |
| Organizáció, ritmus, időszerkezet | 172 |
| Az időszerkezeti labilitás és a munka melletti tanulási folyamat labilitása | 176 |
| Az időszerkezet átalakítása | 176 |
| Időszerkezet és motiváció | 182 |
| A tanítási-tanulási folyamat labilitása (Az időszerkezeti labilitás és a tanítási-tanulási folyamat szervezete. A tanítási-tanulási ritmus labilitása. Tanulási ritmuszavarok) | 186 |
| Tanulási zavarok, aritmia és labilitás más összefüggések között | 196 |
| Ellensúlyok | 199 |
| A munka melletti tanulás irányítása | 210 |
| A tanulás irányítása | 210 |
| Az organizáció irányító szerepe | 215 |
| A módszerek irányító szerepe | 224 |
| Egy távirányítási stratégia: a távoktatás | 233 |
| A távoktatás mint tanuláselméleti probléma | 247 |
| A munka melletti tanulás előnyei | 256 |
| Végkövetkeztetések és utószó | 259 |
| Jegyzetek | 263 |
| Szakirodalom | 290 |