| "Pokolraszállás" | 7 |
| Milyen pokolról van szó? | 7 |
| Mit akarunk tudni? | 8 |
| A szokás | 8 |
| A legősibb művek | 10 |
| Állatok és emberek | 10 |
| Ősanyák és leányok | 13 |
| Két érdekesség | 13 |
| Véletlen és műalkotás | 14 |
| A plasztikák anyagszerűsége | 14 |
| A véletlen alkotásai? | 17 |
| Átváltoztatóképességünk | 17 |
| Valódi - nem valódi? | 18 |
| Út a műalkotáshoz | 18 |
| Szikladomborművek és festmények a barlangok falán | 19 |
| Akik elvesztették az arcukat | 23 |
| Technikai eszközök és megoldások | 29 |
| Az alkotások kivitelezése | 29 |
| A művész | 33 |
| Medvekaparás? | 34 |
| Egyénítettség | 37 |
| Amiben megegyezenek a művek | 38 |
| Lelőhelyük, tárgyuk, természetes domborműszerűségük | 38 |
| Ismét: belelátás | 39 |
| A tibirani ló felfedezése | 40 |
| A festmények "vezérmotívuma" | 41 |
| Mágia? | 42 |
| Kőkori ember ma | 42 |
| Rontás? | 42 |
| Ellentmondás | 44 |
| Sziklarajzok a középső kőkorból | 45 |
| Az alperai stílus jelenetei | 45 |
| Maszkos alakok | 45 |
| A busmanok rajzai | 47 |
| Dráma és elbeszélés | 49 |
| Megjelenítés és megörökítés | 49 |
| Jellemző vonások | 49 |
| Példák és ellenpéldák | 49 |
| A lényegbe vágó különbség | 50 |
| Tetszett-e a szép? | 52 |
| Az őskőkori ember szépségigénye | 52 |
| A legrégibb nyomok | 53 |
| Az állatok szépsége és szépérzéke | 53 |
| Az ember ízlése | 54 |
| Elbűvölő madarak | 55 |
| A szürkék ötlete | 56 |
| Helyettesítés? | 56 |
| Lássuk a medvét | 58 |
| Medvevadászat és rontás | 58 |
| Koponyák | 59 |
| Állaténekek | 63 |
| A történet | 63 |
| Realizmus | 65 |
| Eufémia | 65 |
| A feláldozás módja | 65 |
| Nyershús-szerű emberek | 67 |
| És mások? | 68 |
| Egy görög tragédia | 69 |
| Római cirkusz | 70 |
| "A véres emberek" | 71 |
| A véres isten | 72 |
| Az istenség lakomája | 73 |
| Az emberek lakomája | 74 |
| A bálvány | 75 |
| A "bálványtalan Ég-atya" fiai | 75 |
| Az ősi forma | 76 |
| A még ősibb | 76 |
| A legősibb? | 77 |
| Szent helyek | 78 |
| A szertartás | 78 |
| A legősibb templomok | 79 |
| Termékenységvarázslás? I. | 81 |
| Jókívánság | 81 |
| Állat-öreg | 82 |
| Ragadozók szaporítása | 83 |
| Vénuszok | 83 |
| Nemi jelképek | 83 |
| Lélekjelképek | 88 |
| Az ágacska | 88 |
| A toll | 94 |
| Rojt, bojt, pántlika | 98 |
| Még egy lélekjelkép? | 102 |
| Mindenütt spriálisok | 104 |
| Különös hajviseletek | 110 |
| A kulcs | 112 |
| Mi sziszeg és tekergődzik? | 113 |
| Valóságos és elvont | 115 |
| Kígyók születése | 115 |
| Az ágacska és a kígyó | 118 |
| A forma maradandósága | 120 |
| Egy polipos váza | 123 |
| Átváltozások | 123 |
| Az absztrakció szükségessége | 123 |
| A kutúra rejtett folytonossága | 125 |
| A kultúra nyílt folytonossága | 125 |
| Termékenységvarázslás? II. | 128 |
| További nemi szimbólumok | 128 |
| Az "üzekedő" bölények | 129 |
| Orgiák | 129 |
| Amiről a vadászok nem tudhattak | 132 |
| Az "előrelátó" vadászok | 134 |
| Medve a gabonában | 136 |
| A termékenységelmélet egy önellentmondása | 137 |
| Kínhalál | 137 |
| Egy és más az ősemberről | 138 |
| Az eszközök tanúsága | 138 |
| Őskőkori bőség | 139 |
| Mit nem bizonyítanak a tárgyak? | 144 |
| Amire mindig szükség volt | 144 |
| Visszapillantás | 146 |
| Idolok és vallás | 148 |
| Szerepük | 149 |
| Az ősök galériája | 150 |
| Különös geniusok | 151 |
| Az államvallás | 152 |
| A római istenek története | 152 |
| A kultusz azonossága | 153 |
| A "primitívek" művészete | 154 |
| A "primitív" és a kőkori művészet | 154 |
| Szobrok és maszkok | 154 |
| Hagyományos kötöttségek | 155 |
| Testmintázatok | 158 |
| Tárgyak mintázata | 158 |
| Tetoválás | 161 |
| Tetováló eljárások | 164 |
| Gyászsebek és hegek | 165 |
| Áldozatok | 166 |
| Átmeneti formák | 167 |
| Maszk és szobor | 167 |
| A maszkok szerepe | 167 |
| Szarvak | 169 |
| Állatjellegzetességek a magaskultúrákban | 169 |
| Amit szabad Jupiternek | 173 |
| Egy megszokott és egy szokatlan ábrázolás | 173 |
| "Féld az urat!" | 176 |
| Rettegő avatatlanok | 176 |
| Avatási szokások | 177 |
| Isten vagy pap? | 178 |
| Alakoskodók | 178 |
| Totemizmus | 178 |
| Tabu | 179 |
| Az emberiség szellemi egysége | 179 |
| Őstotemisztikus kultuszok | 179 |
| Ellentmondások | 180 |
| Csökött kultuszok | 181 |
| Az igazi összeütközés | 183 |
| "Ne ölj!" | 183 |
| Szertartásos bűn | 183 |
| A Parthenon fríze | 184 |
| Vérbűn | 184 |
| A "Willendorfi Vénusz" fel- és lemenői | 185 |
| Visszapillantás | 185 |
| Biztosak vagyunk ebben? | 187 |
| Szarvak, agyarak, csőrök... | 187 |
| A díszítmények eredete | 190 |
| Aluritják avatási drámája | 196 |
| Uranosz, Kronosz, Zeusz | 200 |
| A görög változat | 200 |
| Az akkád változat | 201 |
| Másik akkád változat | 202 |
| Egy bibliai ősatya | 203 |
| "Embertelenítés" | 203 |
| Egyéb avatási gyászjelek | 203 |
| Nyílt beszéd | 204 |
| Ismét: Ős vagy sámán? | 206 |
| Állateredet | 206 |
| Pokoljárás | 208 |
| Egyazon dráma | 209 |
| A dráma azték változata | 211 |
| A király helyett | 211 |
| Női áldozat | 213 |
| Az isten bőre | 214 |
| A király feláldozása | 216 |
| Pünkösdi királyok | 221 |
| Őslakoma | 221 |
| Az ősi csoport szervezete | 223 |
| Állattársadalmak | 223 |
| Punalua? | 224 |
| Hatalom alatt | 225 |
| A nagycsalád öregje | 225 |
| Az öregek előjogai | 226 |
| Exogámia | 229 |
| Mindenre kiterjedő hatalom | 230 |
| Szent és sérthetetlen | 231 |
| Gyanúokok | 232 |
| Ez történhetett | 233 |
| Az ősesemény | 233 |
| Mikor? | 233 |
| Freud elmélete | 233 |
| Egy zárójeles betoldás | 235 |
| Freud igaza és tévedései | 236 |
| Kultusz - mágia? | 242 |
| Ösztönünk ellenére | 245 |
| Az örök gyermek | 246 |
| Hogyan lesz felnőtt az ember? | 248 |
| A sebesült isten | 248 |
| Szándékos emberölés? | 252 |
| Az isten testén való osztozás | 254 |
| Az építőművészet eredete | 257 |
| Ismét a szent helyek | 257 |
| A megkövezés | 259 |
| A "piramisok" | 259 |
| Még egy zsákutca - a labirintus | 264 |
| Az oszlop | 270 |
| Oszlop-erődök, oázisok | 276 |
| Boltozatok és kupolák | 280 |
| Fennhéjázó kupolák | 287 |
| A hajlék kultikussága | 289 |
| Bóbiták, kontyok, bokréták | 293 |
| Tholoszok | 295 |
| Az ősi elrendezés | 296 |
| A baldachin | 303 |
| Bakkhanália | 306 |
| A halál megismerése | 309 |
| A döbbenet | 309 |
| Az első műalkotás | 310 |
| A hit kérdése | 311 |
| Az önsebzés | 311 |
| Engesztelő áldozat | 312 |
| Atya vagy fiai | 313 |
| Drámai életre keltés | 313 |
| Állatáldozatok | 315 |
| Kicserélődés | 315 |
| A győzhetetlen legyőzője | 316 |
| Mennyei atya | 318 |
| Egy zárójeles fejezet | 319 |
| A törvény bizonyossága | 320 |
| A múlt kútja | 322 |
| Per az elmúlással | 324 |
| Irodalom | 325 |
| Képek jegyzéke | 330 |
| Időtáblázatok | 337 |