| "Pokolraszállás" | 7 |
| Milyen pokolról van szó? | 7 |
| Mit akarunk tudni? | 9 |
| A szokás | 10 |
| A legősibb művek | 12 |
| Állatok és emberek | 12 |
| Ősanyák és leányok | 15 |
| Két érdekesség | 17 |
| Véletlen és műalkotás | 20 |
| A plasztikák anyagszerűsége | 20 |
| A véletlen alkotásai? | 22 |
| Átváltoztatóképességünk | 22 |
| Valódi - nem valódi? | 24 |
| Út a műalkotáshoz | 25 |
| Szikladomborművek és festmények a barlangok falán | 26 |
| Akik elvesztették az arcukat | 32 |
| Az alkotások kivitelezése | 40 |
| Technikai eszközök és megoldások | 40 |
| A művész | 45 |
| Medvekaparás? | 47 |
| Egyénítettség | 51 |
| Amiben megegyezenek a művek | 52 |
| Lelőhelyük, tárgyuk, természetes domborműszerűségük | 52 |
| Ismét: belelátás | 54 |
| A tibirani ló felfedezése | 55 |
| A festmények "vezérmotívuma" | 57 |
| Mágia? | 59 |
| Kőkori ember ma | 59 |
| Rontás? | 60 |
| Ellentmondás | 63 |
| Sziklarajzok a középső kőkorból | 65 |
| Az alperai stílus jelenetei | 65 |
| Maszkos alakok | 67 |
| A busmanok rajzai | 69 |
| Dráma és elbeszélés | 71 |
| Megjelenítés és megörökítés | 71 |
| Jellemző vonások | 71 |
| Példák és ellenpéldák | 72 |
| A lényegbe vágó különbség | 73 |
| Az őskőkori ember szépségigénye | 76 |
| Tetszett-e a szép? | 76 |
| A legrégibb nyomok | 77 |
| Az állatok szépsége és szépérzéke | 78 |
| Az ember ízlése | 80 |
| Elbűvölő madarak | 82 |
| A szürkék ötlete | 84 |
| Helyettesítés? | 85 |
| Lássuk a medvét | 86 |
| Medvevadászat és rontás | 86 |
| Koponyák | 87 |
| Állaténekek | 93 |
| A történet | 93 |
| Realizmus | 96 |
| Eufémia | 98 |
| A feláldozás módja | 98 |
| Nyershús-szerű emberek | 101 |
| És mások? | 103 |
| Egy görög tragédia | 105 |
| Római cirkusz | 108 |
| "A véres emberek" | 109 |
| A véres isten | 112 |
| Az istenség lakomája | 113 |
| Az emberek lakomája | 114 |
| A bálvány | 116 |
| A "bálványtalan Ég-atya" fiai | 116 |
| Az ősi forma | 118 |
| A még ősibb | 119 |
| A legősibb? | 120 |
| Szent helyek | 122 |
| A szertartás | 122 |
| A legősibb templomok | 125 |
| Termékenységvarázslás? I. | 127 |
| Jókívánság | 127 |
| Állat-öreg | 130 |
| Ragadozók szaporítása | 131 |
| Vénuszok | 131 |
| Nemi jelképek | 131 |
| Lélekjelképek | 139 |
| Az ágacska | 139 |
| A toll | 148 |
| Rojt, bojt, pántlika | 152 |
| Még egy lélekjelkép? | 163 |
| Mindenütt spriálisok | 164 |
| Különös hajviseletek | 172 |
| A kulcs | 175 |
| Mi sziszeg és tekergődzik? | 178 |
| Valóságos és elvont | 178 |
| Kígyók születése | 180 |
| Az ágacska és a kígyó | 185 |
| A forma maradandósága | 189 |
| Egy polipos váza | 191 |
| Átváltozások | 192 |
| Az absztrakció szükségessége | 193 |
| A kutúra rejtett folytonossága | 195 |
| A kultúra nyílt folytonossága | 196 |
| Termékenységvarázslás? II. | 200 |
| További nemi szimbólumok | 200 |
| Az "üzekedő" bölények | 202 |
| Orgiák | 202 |
| Amiről a vadászok nem tudhattak | 208 |
| Az "előrelátó" vadászok | 212 |
| Medve a gabonában | 215 |
| A termékenységelmélet egy önellentmondása | 217 |
| Kínhalál | 217 |
| Egy és más az ősemberről | 218 |
| Az eszközök tanúsága | 218 |
| Őskőkori bőség | 220 |
| Mit nem bizonyítanak a tárgyak? | 229 |
| Amire mindig szükség volt | 231 |
| Visszapillantás | 233 |
| Idolok és vallás | 237 |
| Apró kis szobrocskák | 237 |
| Szerepük | 239 |
| Az ősök galériája | 242 |
| Különös geniusok | 242 |
| Az államvallás | 244 |
| A római istenek története | 245 |
| A kultusz azonossága | 246 |
| A "primitívek" művészete | 248 |
| A "primitív" és a kőkori művészet | 248 |
| Szobrok és maszkok | 249 |
| Hagyományos kötöttségek | 251 |
| Testmintázatok | 254 |
| Tárgyak mintázata | 254 |
| Tetoválás | 258 |
| Tetováló eljárások | 263 |
| Gyászsebek és hegek | 265 |
| Áldozatok | 268 |
| Átmeneti formák | 270 |
| Maszk és szobor | 270 |
| A maszkok szerepe | 271 |
| Szarvak | 272 |
| Állatjellegzetességek a magaskultúrákban | 274 |
| Amit szabad Jupiternek | 279 |
| Egy megszokott és egy szokatlan ábrázolás | 282 |
| "Féld az urat!" | 284 |
| Rettegő avatatlanok | 284 |
| Avatási szokások | 285 |
| Isten vagy pap? | 288 |
| Alakoskodók | 288 |
| Totemizmus | 288 |
| Tabu | 289 |
| Az emberiség szellemi egysége | 290 |
| Őstotemisztikus kultuszok | 291 |
| Ellentmondások | 292 |
| Csökött kultuszok | 293 |
| Az igazi összeütközés | 298 |
| "Ne ölj!" | 298 |
| Szertartásos bűn | 298 |
| A Parthenon fríze | 300 |
| Vérbűn | 300 |
| A "Willendorfi Vénusz" fel- és lemenői | 302 |
| Visszapillantás | 302 |
| Biztosak vagyunk ebben? | 306 |
| Szarvak, agyarak, csőrök... | 306 |
| A díszítmények eredete | 311 |
| Aluritják avatási drámája | 321 |
| Uranosz, Kronosz, Zeusz | 328 |
| A görög változat | 328 |
| Az akkád változat | 330 |
| Másik akkád változat | 333 |
| Egy bibliai ősatya | 334 |
| "Embertelenítés" | 335 |
| Egyéb avatási gyászjelek | 336 |
| Nyílt beszéd | 337 |
| Ismét: Ős vagy sámán? | 340 |
| Állateredet | 340 |
| Pokoljárás | 343 |
| Egyazon dráma | 345 |
| A dráma azték változata | 349 |
| A király helyett | 349 |
| Női áldozat | 353 |
| Az isten bőre | 356 |
| A király feláldozása | 359 |
| Pünkösdi királyok | 368 |
| Őslakoma | 369 |
| Az ősi csoport szervezete | 371 |
| Állattársadalmak | 371 |
| Punalua? | 372 |
| Hatalom alatt | 374 |
| A nagycsalád öregje | 375 |
| Az öregek előjogai | 377 |
| Exogámia | 382 |
| Mindenre kiterjedő hatalom | 385 |
| Szent és sérthetetlen | 387 |
| Gyanúokok | 389 |
| Ez történhetett | 390 |
| Az ősesemény | 390 |
| Mikor? | 390 |
| Freud elmélete | 391 |
| Egy zárójeles betoldás | 395 |
| Freud igaza és tévedései | 396 |
| Kultusz - mágia? | 408 |
| Ösztönünk ellenére | 414 |
| Az örök gyermek | 417 |
| Hogyan lesz felnőtt az ember? | 420 |
| A sebesült isten | 422 |
| Szándékos emberölés? | 426 |
| Az isten testén való osztozás | 430 |
| Az építőművészet eredete | 434 |
| Ismét a szent helyek | 434 |
| A megkövezés | 439 |
| A "piramisok" | 440 |
| Még egy zsákutca - a labirintus | 448 |
| Az oszlop | 457 |
| Oszlop-erődök, oázisok | 470 |
| Boltozatok és kupolák | 473 |
| Fennhéjázó kupolák | 488 |
| A hajlék kultikussága | 493 |
| Bóbiták, kontyok, bokréták | 495 |
| Tholoszok | 499 |
| Az ősi elrendezés | 501 |
| A baldachin | 515 |
| Bakkhanália | 520 |
| A halál megismerése | 526 |
| A döbbenet | 526 |
| Az első műalkotás | 529 |
| A hit kérdése | 531 |
| Az önsebzés | 531 |
| Engesztelő áldozat | 533 |
| Atya vagy fiai | 533 |
| Drámai életre keltés | 535 |
| Állatáldozatok | 537 |
| Kicserélődés | 537 |
| A győzhetetlen legyőzője | 539 |
| Mennyei atya | 541 |
| Egy zárójeles fejezet | 544 |
| A törvény bizonyossága | 546 |
| A múlt kútja | 549 |
| Per az elmúlással | 552 |
| Irodalom | 553 |
| Képek jegyzéke | 562 |
| Időtáblázatok | 576 |