kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 173 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-745. Fekete-fehér ábrákkal. |
| A szerkesztő előszava | |
| A napközi otthoni nevelőmunka | |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka fejlődése Magyarországon | |
| Történeti kialakulás | 7 |
| Az iskolai napközi otthonok számszerű fejlődése | 8 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalmának fejlődése | 10 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka gyakorlata | 13 |
| A tanulók véleményei a napközi otthonról | 14 |
| A szülők véleményei a napközi otthonról | 16 |
| A pedagógusok véleményei a napközi otthonról | 18 |
| A napközi otthoni nevelők képzése és továbbképzése | 23 |
| A napközi otthoni nevelés tudományos kutatása | 24 |
| Az iskolai napközi otthonok jövője | 25 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános kérdései | |
| Az iskolai napközi otthon feladatai | 27 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka rendszere | 28 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tervezése | 29 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka szervezése | 39 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános módszerei | 41 |
| Az iskolai napközi otthon kapcsolatai | |
| Kapcsolat és munkamegosztás a többi napközi otthoni nevelővel | 45 |
| Kapcsolat az osztályban dolgozó pedagógusokkal | 46 |
| Kapcsolat az úttörőmozgalommal | 46 |
| Kapcsolat a szülőkkel | 47 |
| Kapcsolat a társadalmi szervekkel | 48 |
| Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalma | |
| Tanulás a napközi otthonban | 50 |
| A tanulás feltételei | 50 |
| A napközi otthoni tanulás vezetésének módszerei | 52 |
| Az iskolai ismeretek megszilárdításának lehetőségei a szervezett tanuláson kívüli időben | 58 |
| Kulturális nevelés az iskolai napközi otthonban | 61 |
| Olvasóvá nevelés a napközi otthonban | 62 |
| Ének-zenei nevelés a napközi otthonban | 64 |
| Képzőművészeti nevelés a napközi otthonban | 65 |
| Népművészeti nevelés a napközi otthonban | 66 |
| A filmkultúra fejlesztése a napközi otthonban | 68 |
| Technikai nevelés a napközi otthonban | 69 |
| A technikai nevelés feladatai | 69 |
| A technikai nevelés tartalma, szervezése és módszerei | 70 |
| Játék, sport és gyermektánc a napközi otthonban | 72 |
| A játék jelentősége, nevelőhatása | 72 |
| A játék és a tanulás kapcsolata | 73 |
| A terem és a szabadtéri játékok általános követelményei | 74 |
| Játéktervek készítése | 75 |
| A játékfoglalkozás szervezése és irányítása | 75 |
| Sportfoglalkozások a napközi otthonban | 76 |
| Gyermek- és népi táncok tanítása a napközi otthonban | 79 |
| Séták és kirándulások a napközi otthonból | 80 |
| Séták | 80 |
| Kirándulások | 81 |
| A szabad idő helyes eltöltésére nevelés a napközi otthonban | 83 |
| Követelmények és lehetőségek | 83 |
| Barkácsolás | 85 |
| Szabás-varrás | 85 |
| Háztartási munkák | 86 |
| A szükséges eszközök | 86 |
| A tanulók pályaválasztásának segítése az iskolai napközi otthonban | 87 |
| Honvédelmi nevelés az iskolai napközi otthonban | 90 |
| A honvédelmi nevelés tartalma | 90 |
| A honvédelmi nevelés lehetőségei és módszerei a napközi otthonba | 91 |
| Egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei | 92 |
| Az egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei | 92 |
| Személyi higiéniai szokások kialakítása | 93 |
| A környezet egészségügyének biztosítása | 93 |
| A napközis tanulók étkezéssel kapcsolatos kutluráltsága | 94 |
| A napközis gyermekek foglalkoztatása az iskolai szünetekben | |
| A szünidei foglalkoztatás megszervezése | 95 |
| A foglalkozások tartalma és módszerei | 96 |
| A nyári napközis gyermek foglalkoztatások megszervezése | 97 |
| A napközis táborok programjai | 98 |
| A táborokban folyó nevelőmunka problémái, módszerei | 99 |
| Néhány következtetés | 101 |
| Ajánlott irodalom | 105 |
| Az egésznapos iskolai (iskolaotthoni) nevelőmunka | |
| Bevezetés | |
| Az iskolaotthon kialakulása | |
| Az iskolában folyó egésznapos nevelés értelmezése | 113 |
| Az iskolában folyó egésznapos nevelés szükségességének indoklása | 113 |
| Az iskolában folyó egésznapos nevelés feladatainak értelmezése | 116 |
| Az iskolában folyó egésznapos mai szervezeti formái | 117 |
| Az iskolaotthon szervezeti keretei | |
| Szervezeti forma az alsó tagozatban | 121 |
| Szervezeti forma a felső tagozatban | 124 |
| Tanítás és tanulás az iskolaotthonban | |
| Önálló foglalkozás az alsó tagozatban | 128 |
| Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója | 128 |
| Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről | 128 |
| Az önálló foglalkozás időbeosztásáról | 131 |
| Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása | 132 |
| Önálló foglalkozás a felső tagozatban | 133 |
| Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója | 133 |
| Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről | 134 |
| Az önálló foglalkozás időbeosztásáról | 136 |
| Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása | 137 |
| Szabad idő az iskolaotthonban | |
| A szabad idő értelmezése | 138 |
| A szabad idő funkciója | 139 |
| A szabad idő szervezettsége és tervezhetősége | 140 |
| Az iskolaotthonban kialakult foglalkozási formák | 142 |
| Az iskolaközösség és a pedagógiai atmoszféra alakulása az iskolaotthonban | |
| A pedagógus sajátos feladatai az iskolaotthonban | |
| A távlati fejlődés érdekében szükséges feladatok | 151 |
| A jelenlegi feltételek között kialakult feladatok | 152 |
| Ajánlott irodalom | 154 |
| Függelék | 157-173 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.