1.038.091

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés művészete

Szemináriumi beszélgetések és tantervi előadások

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Genius-Magyar Waldorf Szövetség
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 216 oldal
Sorozatcím: Waldorf-sorozat
Kötetszám: 295
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-212-873-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Másfél évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza (előadásain készült jegyzetek, saját írások), melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak.
Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha „terminus technicusai" eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos... Tovább

Fülszöveg

Másfél évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza (előadásain készült jegyzetek, saját írások), melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak.
Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha „terminus technicusai" eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos rejtély megismerésében! Vissza

Tartalom

A Rudolf Steiner előadásanyagaiból születő kiadásokról 9
Első szemináriumi beszélgetés 10
Stuttgart, 1919. augusztus 21.
A négy temperamentum és a gyermek lelki-szellemi részei. A gyermekek csoportosítása az osztályban temperamentumuk szerint.
A temperamentumok pedagógiai kezelése. A temperamentumok sémája. A gyermeki temperamentumok kölcsönös nevelése. Másfél órás főoktatás, majd egy félórányi mesélés. A mesék, történetek anyaga az 1-8. osztályban. Kérdések megválaszolása:
melankolikus gyerekek. Tankönyvek, vizsgák, szaktanárok.
Második szemináriumi beszélgetés 23
1919. augusztus 22.
R. Steiner megjegyzései a kurzus-résztvevők temperamentumokkal kapcsolatos megszólalásaihoz. Rajzolás. Temperamentumok kölcsönhatása. Temperamentumok és hangszerek. A flegmatikusok Táplálkozás. A melankolikusok. Testfelépítés. A kolerikusok Temperamentumok, életkor és szociális szerveződés.
Harmadik szemináriumi beszélgetés 36
1919. augusztus 23.
Megjegyzések a temperamentumok kezelésével kapcsolatban.
Mesemondás. Rajzmotívumok. Állattörténetek.
Negyedik szemináriumi beszélgetés 44
1919. augusztus 25.
Az ember egyenes tartása és a térbeli képalkotás. A számolás tanításának kezdetei és a temperamentumok. Geometria és sztereometria. Rajzmotívumok. Mesemondás. Állattörténetek A temperamentumok extrémitásai. Az osztály három „Hamupipőkéje".
Ötödik szemináriumi beszélgetés 54
1919. augusztus 26.
Beszédgyakorlatok. Egyénre szabás és temperamentum-csoportok az osztályban. A melankolikusok. Temperamentum, reinkarnáció, öröklődés. Néptemperamentum és nyelv A gyermekek temperamentuma és a nyelvtanulás. Rendetlenkedésre való felbujtás az osztályban.
Hatodik szemináriumi beszélgetés 64
1919. augusztus 27.
Beszédgyakorlatok. Tanítási példa: Egy olvasmány (fabula) és egy vers megbeszélése. A „stréberkedők" pedagógiai kezelése.
Hetedik szemináriumi beszélgetés 76
1919. augusztus 28.
Beszédgyakorlatok. Tanítási példa a 12-15 éves korosztály számára: Történelem. Szubjektív elemek a történelem-szemléletben: Tacitus, Treitschke, Hermán Grimm, Macaulay, különböző felekezetek Luther-képei. A keresztes háborúk: okok, célok, gátló tényezők és kudarcok. Ranke, Lamprecht, Treitschke, Tacitus, Rotteck. A diákok rajongása tanáruk iránt.
Nyolcadik szemináriumi beszélgetés 92
1919. augusztus 29.
Beszédgyakorlatok. Gyengébb adottságú diákok megsegítésének eljárásai. Táplálkozás. Számolás. Földrajz. Becsvágy. Természeti objektumok észlelése. Tehetségtelenek és tehetségesek. Euritmia. Zene.
Kilencedik szemináriumi beszélgetés 106
1919. augusztus 30.
Beszédgyakorlatok. Növénytan: megjegyzések a kurzus-résztvevők javaslataihoz. Levél, virágzat, gyümölcs összefüggésben a
levegővel és a hővel. Megtermékenyítés. A növény, mint az ember „negatívja"; a növények és az emberi lelkivilág.
Tizedik szemináriumi beszélgetés 117
1919. szeptember 1.
Beszédgyakorlatok. A növények, mint a Föld láthatóvá vált lelkivilága. Boglárkafélék, fák, fészkesvirágzatúak, gombák; nyár és tél. Pythagoras tétele.
Tizenegyedik szemináriumi beszélgetés 126
1919. szeptember 2.
Beszédgyakorlatok. Koponyatan. Az emberi érzékek. „Szignatúrák". A növények szervezeti részei. A növények és a gyermeki
lelki élet a 14-16-17. életévig.
Tizenkettedik szemináriumi beszélgetés 138
1919. szeptember 3.
Beszédgyakorlatok. Szexuális felvilágosítás és a növények növekedése.
Földrajz: Iparvidékek. Geometria.
Tizenharmadik szemináriumi beszélgetés 143
1919. szeptember 4.
Beszédgyakorlatok. A geometriai felület; átmenet a betűkkel való számoláshoz. A fantázia a számolási feladatok kigondolásánál Fejszámolás: Gauss. Hibakalkulációs számítások: Kopernikusz.
Tizennegyedik szemináriumi beszélgetés 150
1919. szeptember 5.
A zenetanítás kezdetei; hangszerek. Átmenet a számokkal való számolástól (kamatszámítás) a betűkkel való számoláshoz.
Negatív és imaginárius számok. Összeadás, szorzás, hatványozás; kivonás, osztás, gyökvonás. Képletek használata. Történelem: l. Henrik, magyarok, városalapítás. Az idő konkretizálása; generációk.
Kultúrtörténeti szemlélet. Matematikai földrajz; a Nap mozgása. Óegyiptomi kultúra.
Első tantervi előadás 161
1919. szeptember 6.
Tanítási célok az egyes osztályok számára, 1-8. osztály; anyanyelvtanítás, 1-8. osztály. Rajzolás. Latin nyelv 4-8., görög nyelv 6-8. osztály. Környezetismeret 3. osztály. Történelem és földrajz 4-8. osztály.
Második tantervi előadás 172
1919. szeptember 6.
Természetismeret 3-8. osztály. Foglalkoztatottsági, termelési és közlekedési viszonyok. Fizika, kémia 6-8. osztály. Számolás, matematika, geometria 1-8. osztály. Rajzolás 1-8. osztály. Zene.
Tizenötödik szemináriumi beszélgetés és harmadik tantervi előadás
Beszédgyakorlatok. Zenetanítás. Euritmia, torna. A szemináriumi beszélgetés folytatása: a lemniszkáta. Tobozmirigy, szív.
Népvándorlás: gazdasági okok. Kelta maradványok; a germán törzsek fennmaradása és letűnése. Az állam létrejötte. A germánok keresztény hitre térítése, Bonifác. Zenetanítás. Lemaradó diákok. Angol és francia nyelv, latin és görög nyelv; a latin kiejtése. Térplasztika. Bizonyítványok. Női kézimunkák.
Megjegyzések az 1959-es E. Gabert-féle első kiadáshoz 195
1919. szeptember 6 181
Zárszó 192
Hivatkozások 198
Rudolf Steiner az előadások jegyzeteiről 206
Rudolf Steiner élete és művei 209
Rudolf Steiner-összkiadás 214

Rudolf Steiner

Rudolf Steiner műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rudolf Steiner könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv