kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest-Moszkva |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 168 oldal |
| Sorozatcím: | Magyar Pedagógiai Társaság Neveléselméleti Szakosztályának és az Orosz Szocialista Föderatív Köztársaság Pedagógiai Társaságának sorozata |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Az olvasóhoz | 5 |
| A tudományos információ gyűjtésének és feldolgozásának módszerei | 9 |
| Kísérlet a pedagógiai kutatási módszerek definiálására és felosztására | 13 |
| A közösség pedagógiájának metodológiai aspektusai | 23 |
| A neveltségi szint meghatározásának módszertani elveiről | 29 |
| A pedagógiai kutatások néhány kérdése | 43 |
| Komplex diagnosztikai módszerek alkalmazása a kisiskolások erkölcsi fejlődésének vizsgálatánál | 49 |
| A tanulók erkölcsi fejlődésének standardizált jellemzése | 52 |
| A neveltségi szint vizsgálata a gyermeki-közösségi tevékenység folyamatában | 56 |
| A család mint a serdülők erkölcsi fejlődésének tényezője | 63 |
| A családi környezet hatásának néhány vizsgálati módszeréről és eredményeiről | 66 |
| Kérdőívek alkalmazása a konkrét pedagógiai kutatásokban | 73 |
| A televízió nevelőhatásának vizsgálatáról | 77 |
| A gyermeki környezet aktív megfigyelése mint a kutatás módszere | 81 |
| A pedagógiai szituáció felhasználása a nevelési jellegű vizsgálatokban | 84 |
| Hogyan érzékelik az "újoncok" a közösség szellemi atmoszféráját | 89 |
| A "rejtett kamerák" stratégiája a pedagógiai kutatásokban | 93 |
| Serdülők vizsgálata a "színpadi önkifejezés" szituációjában | 96 |
| Illusztráció és szöveg kapcsolatának vizsgálata az olvasókönyvekben | 99 |
| Modellálás a pedagógiai kutatásokban | 105 |
| Egymást független jellemzések a közösségek és a személyiség vizsgálatában | 113 |
| Kutatási módszer a tanulmányi munka közösségformáló hatásának vizsgálatához | 117 |
| A közösségen belüli csoportosulások vizsgálata természetes kísérlet útján | 124 |
| Az iskolai és kollégiumi tanulócsoportok társas szerkezetének vizsgálata | 127 |
| Mennyiségi mérések a közösségen belüli viszonyok kutatásában | 132 |
| A személyiség fejlődési folyamatának visszatükrözése információk gyűjtése során | 137 |
| A rangsorbaállítás mint a nevelési eredményvizsgálat módszere | 147 |
| Függelék | 153 |