Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.516

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés pszichológiai alapjai I-II.

Szöveggyűjtemény/Kézirat/Egységes jegyzet/Tanárképző főiskolák

Előszó

A pszichológia tanulásához ajánljuk
Montágh Imrével értünk egyet, aki két évtizedes színész- és pedagógusnevelői tapasztalata alapján írta: "... a lélektan bármilyen alapos ismerete önmagában még... Tovább

Előszó

A pszichológia tanulásához ajánljuk
Montágh Imrével értünk egyet, aki két évtizedes színész- és pedagógusnevelői tapasztalata alapján írta: "... a lélektan bármilyen alapos ismerete önmagában még senkit sem tett pedagógussá. A pszichológia hasznát elsősorban a gyakorlati munkában látom: a pedagógusszemélyiség kialakításában."
A Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán az elmúlt években egyre inkább igyekszünk a pszichológiatanulás rendelkezésére bocsájtott időkereteket a pedagógusszemélyiség kialakítását elősegítő tevékenységre fordítani.
Nem arról van szó, hogy szükségtelennek, feleslegesnek tartjuk a pszichológiai ismereteket. A pszichológia, mint tudomány, része az egyetemes emberi ismereteknek, s így a benne való elmélyedés pallérozza az elmét, növeli az egyén általános kultúráját.
Akinek kedve, ideje és érdeklődése van hozzá, csak ajánlani tudjuk a pszichológia tudományával való minél alaposabb, rendszeresebb megismerkedést. Aki ilyen komoly motivációval közelít a pszichológiához, annak talán felesleges az a figyelmeztetés is, hogy a pszichológiai ismeretekben bizonyos veszély is rejlik, az általános lélektani törvényszerűségek közvetlen, vulgáris alkalmazásának veszélye. Vissza

Tartalom

I. kötet
Kästner: A pszichológia tanulásához ajánljuk9
Bevezető
Rogers C.: Hatalom vagy személyek: két nevelési irányzat13
Mit nyújthat a pszichológia a pedagógusnak27
Klein Sándor: Mit várhat a pedagógus a pszichológiától?30
Buda Béla: Az iskolapszichológiáról és az iskolapszichológus tevékenységéről41
Hoffmann Gertrúd: A pszichológus együttműködése a pedagógussal az iskolai munkát magatartásával zavaró gyermek kapcsán57
Ginott H.: A pszichológus segítségére szoruló gyerekek70
Horváth György: Pszichológia és emberismeret81
Pataki Ferenc: A pszichológia a nevelésben85
A tanuló
Kästner E.: Beszéd az első osztályosokhoz a tanév kezdete alkalmából (részlet)94
Kabainé Huszka Antónia: A konformizmus kora, avagy iskolába megy a gyerek97
Kerékgyártó Imre: Nevelésünk alanya és tárgya113
Galicza János: A serdülő és a tanár124
A tanár
Klein Sándor: A tanár mint a tanulók személyiségfejlődésének serkentője132
White R. - Lippit R.: A vezető viselkedése és a tagság reakciója háromféle "társadalmi klímában"137
Snyders G.: A három gyerekcsoport és a három vezető (Lewin, Lippit és White kísérletei)165
Adelson J.: A tanár mint modell176
Skinner B. F.: Miért nem eredményes a pedagógusok munkája?189
Rogers C.: Facilitárorrá válni205
Fejlődés fejlesztés
Salamon Jenő: A pszichikum fejlődésének alaptörvényei219
Piaget J.: A gyermek fejlődése228
Mille de R.: A képzelet fejlesztése250
Buda Béla: Egyéni különbségek a személyiség fejlődésében269
Klein Sándor - Farkas Katalin: Pedagógusok a tehetségfejlesztés szolgálatában282
Meinhardt J.: Az érési szakasz krízise296
II. kötet
Tanulás és gondolkodás
J. S. Bruner: A tanulás vágya5
B. F. Skinner: A gondolkodás tanítása18
Kardos Lajos: A tanulás pszichológiai problémái41
Klein Sándor: A kerativitás pszichológiája58
Ranschburg Jenő: A szociális tanulás76
Kommunikáció és hatás
Hunyady György: A kommunikáció pszichológiája91
E. T. Hall: Távolságok az emberek között104
Csepeli György: A véleményváltoztatás, a meggyőzés, a rábeszélés, a befolyásolás117
Montágh Imre: Nemcsak szóból ért az ember126
H. Ginott: Kongruens kommunikáció151
Th. Gordon: Amit a tanár tehet, ha a diákok viselkedése gondot okoz neki172
Eszmények és értékek
C. Rogers: Ilyen vagyon197
Zirinszky László: Eszmények208
Pataki Ferenc: Az értékorientáció kérései a 10-18 éves korban216
Gáspárné Zauner Éva: Ifjúkorúak értékválasztásai238
Váriné Szilágyi Ibolya: Értékrendszerek, értékek megismerhetősége napjainkban244
A család és hiánya
Ranschburg Jenő: Anya-gyermek kapcsolat257
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Gyerek anyag nélkül. A szeretetkapcsolat hiánya272
F. Várkonyi Zsuzsa: Félelmek, haragok, remények. A szülők megnyerése281
Lénárd Ferenc: Család és iskola286
Ritoók Pálné: Pályaválasztási problémák az iskolában290
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem