1.035.022

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés rendszere

Az iskolai nevelési rendszer kialakításának elmélete és gyakorlata

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései külföldön
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52401/XXXVII.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Aki figyelemmel kíséri a modern pedagógiai szakirodalmat, látja, hogy a nevelési rendszer kérdését általában a legáltalánosabb, állami szintű kategóriákban elemzik, a hazánkban és az egész világon... Tovább

Előszó

Aki figyelemmel kíséri a modern pedagógiai szakirodalmat, látja, hogy a nevelési rendszer kérdését általában a legáltalánosabb, állami szintű kategóriákban elemzik, a hazánkban és az egész világon végbemenő alapvető változásokat figyelembe véve. Nyilvánvaló, hogy ez a szemléletmód szükséges, és minden részletesebb elemzés kiindulópontja, mégsem elégedhetünk meg vele. Ennek a nagyszabású problémakörnek az árnyékában ugyanis eltűnik egy legalább annyira jelentős másik kérdés: az a hétköznapi fáradságos, de nagyon is alkotó munka, amelyet helyi szinten, vagyis az egyes konkrét iskolákban és más oktató-nevelő intézményekben a nevelés rendszerének kialakítása érdekében végezni kell. Szerény tanulmányomban éppen ezekkel a kérdésekkel szeretnék részletesebben foglalkozni. Megkísérlek választ adni arra a kérdésre, hogy miből, és hogyan lehet felépíteni a nevelés rendszerét az iskolán belül. Rendkívül szerteágazó és idáig gyakorlatilag kidolgozatlan problémáról van szó. Még olyan nézetekkel is találkoztam, hogy a pedagógiai gyakorlat és elmélet jelenlegi színvonala nem teszi lehetővé tudományosan megalapozott álláspont megfogalmazását az iskolán belüli nevelési rendszer kialakításának lehetőségéről. Lehet, hogy így van. Mégis az a véleményem, hogy bármilyen is az elmélet és a gyakorlat helyzete a nevelés terén, ezt a problémát fel kell vetni, elemezni kell, ki kell dolgozni, szembesíteni kell a különböző nézeteket és tapasztalatokat. Éppen erre teszek kísérletet ebben a tanulmányban, s a vitás kérdésekben igyekszem egyéni véleményemet is megfogalmazni. Ez azonban nem azt jelenti - ezt a félreértést szeretném is elkerülni - hogy a nevelési rendszer minden szempontból átgondolt és sokoldalúan kipróbált önálló, ideális koncepcióját kívánom felvázolni az olvasó számára. Azt nem! Egy ilyen minta vagy modell kidolgozása nem lehet egyetlen ember munkája. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Bevezetés 7
1. Nyugtalanító aránytalanság 7
2. Alapfogalmak 10
a) Az oktatási rendszer 11
b) A helyi nevelési rendszer 16
3. Oktatási rendszer és helyi nevelési rendszer 19
a rendszer alapjai
I. Alapelvek 25
1. A rendszer kiválasztása 26
2. A közösségi nevelés 30
3. Közösség és egyén 33
II. A nevelés rendszerének alkotóelemei 35
1. Az oktató-nevelő tevékenység tartalma 35
2. Szervezeti formák 36
3. A külsődleges elemek 37
III. Az elemek integrálása 40
1. A munka vezérfonala 41
2. A rendszer kiépülése 42
3. A különböző elemek belső összefüggése 43
4. Az elemek módosítása és kiegészítése 44
IV. A rendszer létrehozásának föltételei 45
1. A társadalmi rend és a nevelés rendszer 45
2. Az objektív nehézségek 46
3. A régi nevelési módszerek maradványai 48
A PROBLEMATIKA VÁZLATA
Általános séma 53
I. A képzés 58
1. A tanulók ismeretszerzési forrásainak kibővülése 58
2. Az oktatás folyamatának nevelési alapja 60
3. A frontális munkától a csoportos munkáig 62
4. A tanulmányi eredmények értékelése 64
II. Beillesztés a közösségbe 66
1. Az iskola mint a társadalmi gyakorlat színtere 66
2. A társadalmi aktivitás legfontosabb vonásai 68
3. A közösségi nevelés formái és körei 70
4. Az iskolai hagyományok 72
III. Individualizálás 75
1. A tehetség és az érdeklődés fejlődéséről való gondoskodás 75
2. Az egyéni fogyatékosságok föltárása és fölszámolása 77
3. Erkölcsi támogatás 79
4. A nevelési nehézségek leküzdése 80
IV. Az iskola és a környezet kölcsönhatása 83
1. A nevelési környezet fogalma 83
2. A környezet megismerése: program és módszerek 84
3. Az iskola hatása a környezetre 86
4. A környezet hatása az iskolára 88
Befejezés 89
1. Az iskola irányítása és a nevelési rendszer 89
2. A tervezés módjának megváltoztatása 91
3. A tanári kar részvétele a rendszer létrehozásában 92
4. összefoglalás 94
Jegyzetek 97
Irodalom 102

Aleksander Lewin

Aleksander Lewin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Aleksander Lewin könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nevelés rendszere A nevelés rendszere A nevelés rendszere

Könyvtári könyv volt. A védőborító kissé kopottas, belső oldala elszíneződött.

Állapot: Közepes
980 Ft
390 ,-Ft 60
3 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A nevelés rendszere A nevelés rendszere A nevelés rendszere A nevelés rendszere

Több lapon aláhúzások, jelölések láthatók. A védőborító kopott, töredezett.

Állapot: Közepes
980 Ft
780 ,-Ft 20
6 pont kapható
Kosárba
konyv