Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig!

A neveléselmélet alapkérdései

Tanulmányok

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A neveléselmélet elsődleges küldetése olyan ismereteket nyújtani a pedagógiai gyakorlat számára, amelyek segítségével a nevelők a lehető legjobb nevelési eredményeket érhetik el. A pedagógiának ezt... Tovább

Előszó

A neveléselmélet elsődleges küldetése olyan ismereteket nyújtani a pedagógiai gyakorlat számára, amelyek segítségével a nevelők a lehető legjobb nevelési eredményeket érhetik el. A pedagógiának ezt az ágát érte a legtöbb bírálat az elmúlt évek során. A kommunista időszak kritikusai azt rótták fel, hogy nem járult hozzá kellő mértékben az újtípusú ember kialakításához. A pártállam felszámolása után a korábbi neveléselméletek túlideologizáltságát emelték ki. A neveléselmélet eddigi eredményeinek a bírálatában gyakran kifogásolják azt is, hogy a neveléselmélet vagy túlságosan leíró és tapasztalati jellegű, vagy éppen ellenkezőleg túl absztrakt és normatív jellegű, s így nem képes a pedagógiai jelenségek és folyamatok lényegébe, törvényszerűségeibe hatolni.
Könyvünkben bemutatjuk a rendszerváltás előtti pedagógia eredményeit is, melyeket hiba volna letagadni. Felvállaljuk az új törekvéseket is, amelyet elsőként Mészáros István fogalmazott meg "Kis magyar neveléstan-rendszerváltozás idejére" című munkájában. Hamarosan egy sor kiváló neveléselméleti munka jelent meg. Ezeket az irodalomjegyzékben törekszünk mind bemutatni és hivatkozunk a szerzőkre. Örömmel mondhatjuk el, hogy Erdélyben és Felvidéken is új helyi neveléselméleti munkákból tanulhatnak az ottani magyar diákok... Vissza

Tartalom

Előszó3
A neveléselmélet tárgya, alapkérdései5
Oláh János: A nevelés és a nevelési folyamat6
Oláh János: A nevelés szükségessége, lehetősége, korlátai14
Czeizel Endre: A tehetség-talentum értékelése a genetikai forradalom korszakában26
A közösség hatásrendszere41
Janowszky Sándor: Egyén és közösség fejlesztése a nevelés folyamatában42
Karikó Sándor: Konformizmus és nevelés52
Ormándi János: Értékek és személyiségfejlesztés61
Nagy Andor: A médiumok értékközvetítő, személyiségalakító szerepe és lehetősége81
Dombi Alice: A nevelő-szülő kommunikáció tartalmi kérdései100
A nevelés területei107
Dombi Alice: A nevelés irányai, főbb nevelési területek108
Benkő Zsuzsanna: Bevezetés az egészségfejlesztésbe117
Szöllősi Erzsébet: Környezeti nevelés129
Fodor László: Vallási nevelés138
Molnár Péter: Az értékekre nevelés technológiája153
Kesztyűsné Dobos Katalin: Technikai nevelés a mindennapokban166
A nevelés módszerei173
Oláh János: Nevelési módszerek174
Janowszky Sándor: Önismeret-önnevelés189
Nagyné Janowszky Krisztina: Nevelőerő a játékban, játék a nevelésben203
Mark Kinney - Nancy Kinney - Patricia K. Kubow: Demokratikus tanári módszerek az osztályteremben és magyarországi alkalmazásuk218
A nevelés főbb színterei225
Varga István: Családi szocializáció, mint személyiségfejlesztő tényező226
Bujna Eleonóra: Család-formák, családtípusok, nevelési attitűdök231
Schüttler Tamás - Szekszárdi Júlia: Az osztályfőnöki szerep története és lehetséges alakváltozatai242
Dombi Alice: Együtt és külön - Az iskola és környezete256
Trencsényi László: Partnerek és/vagy vetélytársak a nevelésben278
Szuromi István: A magyarországi ifjúsági mozgalmak a XIX.-XX. században291
Pedagógus mesterség303
Dombi Alice: Exempla trahunt A pedagógus mint mintaadó304
Hoffmann Rózsa: Erkölcs és pedagógia A Pedagógus Szakmai Etikai Kódex jelentősége312
Zsolnai Anikó: A tanári munkához szükséges szociális készségek323
Szekszárdi Júlia: A konfliktusok pedagógiája334
Dombi Alice: Kötődés-érzelmek-személyiség A tanulói személyiség megismerése349
A XXI. század új kihívásai359
Dombi Alice: Új szerepkörök, elvárások a nevelésben Az oktatás európai dimenziói360
Farkas Olga: Demokratikus társadalom - demokratikus iskolavezetés368
Ormándi János: Az igazgató mint kommunikátor377
Farkas Olga: Minőségfejlesztés a közoktatási intézményekben390
Dombi Mária Adrienn: "Megbeszélni végre közös dolgainkat" A multikulturális nevelés401
Szuromi István: A felnőttképzés410
Pedagógiai sajtó hazánkban415
Boronkai Andrea: Pedagógiai szakirodalom hazánkban416
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A neveléselmélet alapkérdései A neveléselmélet alapkérdései

A borító foltos, megtört.

Állapot:
4.380 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba
Akár 10-100% kedvezménnyel!