A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A "nevesincs" iskolától az intézményi nevelési rendszerig

A folyamatos fejlesztés stratégiájának megvalósítása a Nyírmadai Általános Iskolában/1972-1999

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Alkotó Pedagógusok és Nevelőintézmények Egyesülete
Kiadás helye: Debrecen-Nyírmada
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 58 oldal
Sorozatcím: Instruktor pedagógiai vezetőknek
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Szerzők (Ferenczi István és Ferenczi Zoltán tanár) bemutatják a nyírmadai Általános Iskola rendszerfejlesztő tevékenységét és elemzi az intézmény pedagógiai programját. A dolgozat témaválasztása... Tovább

Előszó

A Szerzők (Ferenczi István és Ferenczi Zoltán tanár) bemutatják a nyírmadai Általános Iskola rendszerfejlesztő tevékenységét és elemzi az intézmény pedagógiai programját. A dolgozat témaválasztása aktuális, korszerű és az iskolavezetők számára jelentős módszertani ajánlás. A tanulmány elméletileg megalapozott, erre utal a témához felhasznált gazdag irodalomjegyzék is. Ugyanakkor jól tükrözi a Szerzők kiváló pedagógiai felkészültségét és annak gyakorlati megvalósítását.
Figyelemreméltó a dolgozat problémafelvetése, miszerint 1962-től nyomon követi a közoktatás-politikai tendenciákat és azok realizálását az iskolai gyakorlatban, valamint a hatásrendszerük érvényre jutását is bemutatja. Ezek szerves részét képezi a nyírmadai törekvés az APIM és APNE segítségével. Jól érzékelhetjük a folyamatos munkát az iskola önálló arculatának fejlesztéséért, az ehhez kapcsolódó tevékenységrendszer és metodikák kidolgozását, a nevelőtestület és a tanulócsoportok vezetésének, irányításának technikáit. Vissza

Tartalom

Előszó 1
Bevezető 3
I. Az intézmény nevelési rendszerének a fejlődéstörténete 6
A reformstratégiák évei 1962-72. 6
A folyamatos fejlesztés megindulása 1972-78 8
A folyamatos fejlesztés kibontakozása 1980-85. 10
Az 1985-ös oktatási törvényt megelőző liberalizációs törekvések 10
Kitörés a sablonból: az innováció kibontakozása 1980-83. 10
Az innovatív átalakulás 1983-85. 13
Az I. Pedagógiai program tartalma 1985. 14
Újító, fejlesztő törekvések 1985-90. 15
Az innováció felgyorsulása az iskolában 15
Az iskolai autonómia kiteljesedése 1990-98. 19
A rendszerváltást követő évek 19
II. Az intézményi pedagógiai program (1998-2008) elemzése 21
A pedagógiai koncepció 21
A pedagógiai folyamat 27
A helyi tanterv 28
A program sajátos erősségei és gyengeségei 29
Vélemények programról 31
III. A pedagógiai program elméleti rendszere hogyan él az iskola pedagógiai gyakorlatában? 32
Alapelvek és pedagógiai célok 32
Az iskola tartalmi jellemzőinek állapota 35
Az emberi erőforrások, viszony az iskolához 37
Viszonyulás a pedagógiai folyamathoz 39
Az iskolavezetés és a tantestület együttműködése 41
Az intézmény fejlesztésre váró területei 42
Következtetések 44
Jegyzetek 46
Kérdőív 49
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A "nevesincs" iskolától az intézményi nevelési rendszerig A "nevesincs" iskolától az intézményi nevelési rendszerig
Állapot:
1.640 Ft
610,-Ft 50 25
4 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv